..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir insan bir kaplanı öldürmek istediğinde buna spor diyor, kaplan onu öldürmek istediğinde buna vahşet diyor. -Bernard Shaw
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Gecenin gözyaslari (soner)




3 Kasım 2009
Özür Diliyorum  
Bizler Ecdadımıza Layık Evlatlar Olamadık...

Gecenin gözyaslari (soner)


Hep erenisinden şunundan bunundan özür dilyin diyorlar ya. Ben Özür Diliyorum...


:BJIH:
   Hangimiz Doğuda, o dağlada her gün her gece iliklerine kadar donarak nöbet tutan bir askerin neler çektiğini bilebilir? Sadece eride bıraktıkları yataklarında rahat uyusun diye kendi canını öne süren birini hangimiz anlayabilir?
   Son günlerde nefes diye bir film gösterimde.Sevenler de oldu eleştirenler de. Kimisi "Orada neler olduğunu daha iyi anladık." dedi; kimisi de "Zaten süren savaşı kızıştırıyor." diye eleştirdi.Eleştirilecek bir yan bulamıyorum ben bunda. Zaen savaşın bu güne kadar sürmüş olması haklılığımızı anlatamamamızdan kaynaklanmadı mı hep?
   Savaşı biz başlatmamıştık ki... Biz sadece Vatan diyerek savunmak zorunda kalmıştık kendimizi. Bizim de içimiz sızlamıştı araçlarımızla giderken gördüğümüz o boş köylerden, ya da kullanılan köylerdeki sefil yavrulardan, insanlardan. Hep üzülmüşümdür Güneydoğuda gezerken.
   Ama biz en büyük kayıpları masa başında verdik hep. Hiçbir vatan evladına zor gelmemişti dağ tepe gezip eşkiya aramak, -40 derece sıcaklıkta bomboş bir tepede nöbet tutmak ya da serseri bir mayınla bir parçasını kaybetmek. Hep vatan sağ olsun demiştik. Ailemizi, sevdiklerimizi geride bırakıp ömrümüzün en güzel yıllarını vermiştik o dağlara zerre kadar pişmanlık duymadan. sakat kalmış gaziler görmüştük hep tekrar dağa gelmek isteyen. Şehit babaları görmüştük hep zerre kadar serzenişi, sitemi olmadan vatan sağolsun diyen.
   Ama en büyük kaybı yine masa başında verdik. Teslim olmaya özendirmek için sınır kapısından giren onca eşkiyayı diplomat gibi karşılayıp ağırladık. Sonra da sanki hiç suçları yokmuş gibi serbest bıraktık, geldikleri yerin, sözde örgütlerinin propaandalarını yapmaları için fırsat sağladık.Onlar sınırdan girerken gıkımız çıkmadı ama devlet övünç madalyasını iade etmek isteyen bir gazimizi bir dövmediğimiz kaldı. Otobüsleri, otomobilleri yakan, dükkan camlarını kıran, polisi taşlayan şehir eşkiyalarına sesimiz çıkmadı da, Ankarada yürüyen şehit ailelerini bir dövmediğimiz kaldı...
   Bu vatan uğruna savaşırken hayatını kaybeden muhaciri, çerkezi, kürdü, lazı, dağıstanıyla her şehidimin kemikleri sızlıyor şimdi. Yıllardır boşuna verilmiş bu mücadele. Cidden yazık bize. Yüzyıllardır birbirimizle barış içinde yaşamamızı sağlayan benzerliklerimizi bırakıp incir çekirdeğini doldurmayan farklılıklarımızın peşinde olduğumuzdan dolayı yazık bize...
   Hani hep Ermenisinden, şunundan bunundan özür dile diyorlar ya bize.Ben Özür dilemek istiyorum. Sen görevini yapıp canınla borcunu ödediğinden dolayı şehidimden; gözünü bacağını kaybedip halen "Vatan sağolsun, yine olursa yine giderim." diyen gazimden; evladını gözünü kırpmadan ölümün kucağına gönderebilen ve şehit olduğunda da "Vatan Sağolsun!" diyen şehit ailesinden; ve bize barış ve dirlik içinde vatanı bırakıp da bizim ite köpeğe peşkeş çekmiş olduğumuzdan dolayı Ulu Önderimiz Musatafa Kemal ATATÜRK'den özür diliyorum...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yarın Öleceğini Bilsen Bugün Ne Yapardın?
Bir Gamsızın Kaleminden...
Bazen Kaybedersin...
Sevgi Özürlüler
Biz Erkekler...
Uykusuzluk...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Papatya [Şiir]
Bulmaca [Şiir]
Sıkıştırılmış Aşk... [Şiir]
Koku... [Şiir]
Bazen [Şiir]
Utanıyorum... [Şiir]
Kandır Kendini... [Şiir]
Denizden Ellerimde Tek Kalan... [Öykü]


Gecenin gözyaslari (soner) kimdir?

Hayatı sevmekle sevmemek arasında gidip geliyorum. Ama onu sevmekten hiç şüphe duymuyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gecenin gözyaslari (soner), 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.