Yanlış sayısız şekillere girebilir, doğru ise yalnız bir türlü olabilir. -Rouesseau |
|
||||||||||
|
Neresinden bakmak lazım hayata nasıl yaşamk lazım ve bitirmek birşey ifade edermi? öldüğünde arkanda bir fayda olabilecek bir fark yaratabilecek birşey bırakamamışsan bir yararın olmamışsa yani ne kendine ne başkasına ve olmayacaksa yaşamak koskoca bir şaçmalıktan ibaret boşluk değilmidir? Kendini kurtarmakmıdır amaç. Sen ve algılayabildiğin kadarının etrafında döndürmeye çalışmak dünyayı ne çeşit bir bencilliktir. Sınıflandırmak insanları ve aşağıda yukarıda, önemli önemsiz gibi sıfatlarla tarif etmek nasıl bir yanılgıdır? Bu ne kör ne aşağılık ne kendini bilmez ne dönek bir safsatadır. Bencillik hertürlü nefretten daha beterdir. Ve sadece kendini düşünmek olsa olsa insan türüne ait bir ilkelliktir. Bu kadar güçe sahipken benliğini bir hiçliğe kurban etmek zayıflıktır. Adaletin sadece kelime anlamı kalmıştır geriye. İnsanca yaşamak insanın ne olduğunu bile bilmeyen kişilerce ihanete uğramaktadır. Ve onur kaybedilmiş bir erdem parayla satın alınan bir metadır. Birileri senden daha iyi yaşayabilsin diye seni daha kötü yaşamaya mahkum ederler. sesin çıkarsa tüm kötü tabirli kelimelerin hedefisindir.sesin çıkmazsa zaten erkenden ölmüşsün demektir geriye sadece bedensel ağırlığın kalmıştır dünyada kapladığın onunda gitmesi çok şey değiştirmez. Kendini ayırtedemiyorsan ve her geçen zaman her insan birbirine daha fazla benziyorsa herşeyiyle. yokluğunun bir önemi kalmamış demektir o zaman varlığınında bir önemi olmaz. Bir amaçtır uğruna çok şeyler göze aldığım varamasam bile bilirim tüm bu anlattıklarımla ardımda silinmeyecek izler bıraktığımı ve o yüzden bir anlamı vardır yaşamış olmamında ölmüş olmamında.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Zugo Genç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |