..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hayaller olmasaydı, umutlar dünde kalırdı. - Dolmuş atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > havva gülbeyaz




1 Ağustos 2009
Yazar Mısın  
Yazmak yaşam

havva gülbeyaz


Sıkıldığım bir vakit, kızgınlığımda cabası yazıyı kaleme aldım. Agresifliği fazlaca yansıttığım söylenebilir


:AIFB:
Yazar mısın? Bu soruyu sorduklarında afallayıp kaldığım olur zaman zaman. Kendime dönüp ben yazar mıyım sorusunu sorarım. Bazılarına göre yazarım, hem de keskin kalemi olan biri, nereden neyi nasıl aktaracağı belli olmayan, düşündüklerini gizlemeden kağıda aktaran bir yazarım. Bana göre yazar mıyım?

Yazmak yüreğindeki incileri satırlara işleme eylemiyse ben yazarım. Bu uğurda yaşamını harcayacak kadar fedakarlıkta bulunduğumun farkındayım. Peki, bende eksik olan ne? On yılı aşkın bir süredir profesyonel olmak bağlamında bu camianın içinde yer almak için çalışmakta mıyım? Evet, edebiyat dünyası içinde var olmak için mücadele ediyorum. Bu süre içerisinde neler gördüm ve duydum. Gördüklerim ve duyduklarımdan sonra kendime döndüm. Kendimde, iç âlemimde yolculuğa çıkıp; yazma eyleminden ya da bağımlılığından kurtulmak adına savaştım. Öyle bir illet ki yakamı bırakmadı bir türlü… Yine aldım elime kalemi diyeceğim ama kalem yerine bilgisayarın tuşlarını kullanmaktayım. Yanımdan ayırmadığım üç nesneden biri nede olsa.

Başarısızlığımın nedenini araştırırken neler gördüğümü anlatmaya çalışayım mı? Aslında başarısızlık demek yanlış olur. Ben ve benim gibiler yazarlığı popülarite olarak algıladığımız için yanılgıya düşüp krizler geçirmekteyiz. Bir gece içerisinde yazar olanlardan eksimiz ne diyerek isyan ediyoruz. Eksik olan bir şey yok hatta fazla olan değerlerimiz var. Bizde ki etik anlayış onlarda olmadığından bir gecede yanıp ikinci gecede sönmekteler. Yanıp yanıp sönmek yerine hafif ışıkta yol almak en uygun olanı…

Her camia gibi bu camia da kokuşmuş her geçen gün kokuşmakta… Biraz fizik biraz cilve ile iş halledenler mi istersiniz? Adım attığınız her mekanda karşınıza bir tane çıkar. Ya da aileden maddi zenginliğiniz varsa açasınız bir yayınevi yazarsınız iki satır bir şey, olur size şiir ve roman… Kendi kitabınızı kendiniz yazıp yayınlarsınız. Medyada varsa tanıdığınız iki reklâm oldunuz yazar… Yazarlık bu mudur? Yazarlık hislerinizi duygularınızı, düşüncelerinizi başka insanlarla imgesel zenginlik içinde paylaşmaktır.

Bu durumda geriye dönmekte zor, ileriye gitmek de. Geldiğiniz noktada topluma geri dönüp toplumun diğer fertleri gibi gündelik yaşama adapte olamıyorsun. İleriye gidememe nedenleri de yukarıda yazdığım şekilde. Onca kitap, dergi içinde boğuşarak geçirdiğin yılların ardından her şeyi bir kenara bırakıp atamıyorsun. Bir çobanın köyden çıkıp büyük şehirde yaşadıktan sonra köyüne döndüğü an yaşadığı açlık gibi bir şey…

Yayın ve edebiyat sektörü kan ağlarken bu yazıyı yazma gereği duydum. Çünkü gerçek cevherler bir yerlerde hayat temaşası içinde mücadelesini verirken; bir kısım hiçler değersizlikleriyle yazar diye gezinmekte.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Amansız Sevda…

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayırseverler Nerede
Açık Denizlerin Kaptanı Olmak
Bugün 23 Nisan
İstanbul'da Özlem
Çorak Ruhum
Artıklar
Bendeki Benlerim


havva gülbeyaz kimdir?

havva Gülbeyaz, içsel döngüleri kalemine döker.

Etkilendiği Yazarlar:
Mario Levi, Murathan Mungan, Jean Paul Sartre


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © havva gülbeyaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.