İnsan özgür doğar, ama her yanı zincire vurulmuştur. -Rouesseau |
|
||||||||||
|
Sokağın neşesinin yağmurla beraber yitip gittiğini görmek, belki bana her şeyin bir anda yok olabileceğini ve belki bir bana nasıl yağmur yağarsa yağsıno keçi inadımla yağmur altında kalmam gerektiğini öğretir. Kim bilir? Fakat ben orada değilim. Evimde yılın ilk yağmurunun sokağa kendini hatırlatışını izliyorum. Böylesi daha güzel galiba. Yılın ilk yağmuru nicedir böyle yağmamıştı. Sokak nicedir böylesini görmemişti. Her yıl, yılın ilk yağmurunu mutlaka izlerim, hiç kaçırmam. Bilirsiniz ilkler önemlidir. İlk adım, ilk gülüş ilk iş, ilk sevgili ve ilk aşk gibi... Yağmur damlası düşmeye başladığından beri her yer hüzün doldu. Karşı parktaki çocuklar evlerine koşeştular. Minik kedi korkup kaçtı. Yürüyen adam, öğrenmemek üzere yağmurun anlamını, sert ve hızlı adımlarla sokaktan kaçtı. Her şeyden bu kadar kolay kaçamayacağını biliyordur umarım. Pazarcılar hafiften toplandılar, içlerindeki umutlarla beraber. Evinin önünü süpüren kadın, sanki az önce sokağa su serpmemiş gibi oradan kaçtı. Merketten çıkan çocuk annesinin balkondan bağırmasıına inat, miskin miskin evine yürüdü. Simitçi önce simitlerini yağmurdan korudu, sonra yağmurdan korunmak için etrafına bakındı ve gitti. Bizim sokak her zaman böyle dolu olmaz. Dolu olduğunda da izlemeye kalkarsanız ya böyle bir yağmur dağıtıverir ortalığı ya da birdenbire ne olduğunu anlayamadığınız bir biçimde sessizleşir sokak. İki saattir dikkatimi çekti sokağın köşesindeki ikili. Halen oradalar. Herkez bilmem kaç kollu canavar görmüş gibi kaçarken yağmurdan, bir tek onlar kaçmadı. Önce avare avare gezindiler her tarafta, pazarcıların şaşkın bakışlarına aldırmayarak, sonra az önce boşalmış olan parka geçtiler. Sallandılar, kaydılar, eğlendiler ve yavaş yavaş yağmurla beraber gitmeye başladılar. Yağmur, yağmaya başladı, herkesi sokaktan kaçıırdı, gezindi, salıncakta sallandı, sıkıldı ve gitti. Herhalde gökyüzünde canı sıkılıyor, yeryüzünde herkesin eğlendiğini görüyor -daha doğrusu ona öyle geliyor-. Aşağı iniyor, oynuoyr, eğleniyor, sonra sıkılıp tekrar çıkıyor yerine. Bizim canımız sıkılsa etrafa bu kadar etki edemeyeceğimiz kesin. Belki ikilinin kendisine inat, o kadar eğlendiklerini görünce her şeyin kolay kolay elde edilemeyeceğini anladıı. Doğruluğunu test etmek için defalarca yeryüzüne indi. Sonra anladı ki o inatsa insan ondan daha inat vazgeçti. Hafızası zayıf olmalı ki her yıl bunu unutup tekrarladı. Belki de can sıkıntısını gidermeye çalıştı. Bu da bir muamma... Dediğim gibi ilkler her zaman için önemlidir. Başlarlar ve biterler. Mühim olan sonun geleceğini bilmek ve kabullenmektir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © gülçin dağhan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |