..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamın tanımı yoktur. -Halikarnas Balıkçısı
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Mehmet Ceylan




21 Temmuz 2009
Penceremin Altına Uzanmışken  
Mehmet Ceylan
Pencerem ve ben.Saat sabahın ikinci ve üçüncü saatleri arasında.Sıcak ile aramdaki sıradan bir 6-7 dakikanın yazıya aktarışmış hali.


:AGGC:
Havada kuru kaygısız bir sıcak, kaba saba damlalarla terliyorum, derimin üzerine geçen her bir damla canımı acıtıyor, derimi sızlatıyor ve ter damlasının kayıp geçtiği her yerde hafif bir kaşınma isteği.Tam o sırada esen kuru, ferahlatıcı etkisi olmayan cılız rüzgar terli derimle temas ediyor.Terin tekrar kuruyup vücuduma dönmesi için fön etkisi yaratıyor.Hava-rüzgar ikilisinin planı harika işliyor.Sürekli su ve mineral kaybediyorum.Döngü durmuyor.Bu kayba önlem almak için bir bardak su içiyorum .Bu eylem aldatıcı, anlık ferahlıkla birlikte döngüdeki mineral boşaltımını kolaylaştırıyor.Yani benim plan onların işine yarıyor aksine.Sıcak tepkisini gizlese dahi rüzgarın bıyık altı sırıtışını hissedebiliyorum o an.Sonra benle dalga geçişini.Benim daha büyük ve daha güçlü olduğumu ispatlamam gerek.İlk denemem başarısızlıkla sonuçlanıyor.Plan kuruyorum bu sefer daha başarılı olabilmek için.Amacımın sadece rüzgarın o pis gülüşüne iyi bir cevap verebilmek olduğunu fark ediyorum aslında ne kaybettiğim mineraller umurumda ne de su.Bu şeytan ikilisine de verebileceğim en güzel cevap bu umursamamazlığı bir şekilde onlara anlatmak.Çareyi uzanıp birkaç şarkı dinlemekte buluyorum sanki ne bunaltıcı bir sıcak ne de onun işbirlikçisi ferahlatmak yerine kavurmayı tercih eden rüzgar varmış gibi davranıyorum.Louis Armstrong -What a Wonderful World- parçası için play tuşuna basıyorum.Mp4’ün kalitesinden parça hemen çalmaya başlamıyor.Şarkı çalmaya başlamadan hala aklımdan sıcağın büyük ihtimalle anlayamayacağını ama rüzgarın anlayacağı hesabını yapıyorum.İnandırıcı olmak için kendimden emin bir şekilde kaygısız durmam gerektiğini hesaplıyorum.Tüm bunlar için kaygılanırken şarkının ilk melodileri kulaklarımdan süzülerek bedenimi esir alıyor.Sesin yaptığı titreşim etkisi hücrelerime masaj yapıyor.Şimdi gerçekten kaygısız ve rahatım.Ardından Louis Armstrong söylemeye başlıyor.
” I see trees of green, red roses too
I see them bloom, for me and for you
And I think to myself, what a wonderful world.

I see skies of blue, clouds of white
Bright blessed days, dark sacred nights
And I think to myself, what a wonderful world.

The colors of a rainbow so pretty in the sky
Are also on the faces of people going by
I see friends shaking hands saying how do you do
They are really saying i love you.

I hear babies cry, i watch them grow
Theyll learn much more than I’ll never know
And I think to myself what a wonderful world”

Ne rüzgar benle uğraşıyormuş meğerse ne de sıcak.Bana karşı kurulduğunu sandığım komplo planları unutmuşum bile.Rüzgar daha bir serin, sıcak daha bir insaflı artık.Ne kazanmam ne de kaybetmem umurumda.Mükemmel bir dünya’da yaşıyorum.Dünya yorulmak nedir bilmeden dönüyor, bu dönüş onu daha bir mükemmel kılıyor ve böylesine dönerken ondan ayrılmaya çalışmak gerçekten saçmalık…

Mehmet CEYLAN
12/07/09 saat 2.00 - 3.00 arası
Şarkıyı dinlemek isteyenler için:

http://www.numberone.com.tr/nr1/music/number_one_tv_milenium_top_100_listesi/louis_armstrong_what_a_wonderful_world_dinle.html

Şarkı sözlerinin çevirisi için :

http://ceviri.alternatifim.com/data.asp?ID=2583&sarki=What%20A%20Wonderful%20World&sarkici=Louis%20Armstrong



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Eski Sevgili ile Muhabbet
"Çaresizlik"
Yeniden...
Sarhoş Bir Bülbül Sesi, Kesik Bir Akasya Kokusu, Molotof Kokteyli, Panzerler, Göz Yaşartıcı Bombalar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İstemiyorum [Şiir]
Zamansız Gelen [Öykü]
20. Yy'a Bakıp 21. Yy'da Aynısının Olmasından Korkmak [İnceleme]


Mehmet Ceylan kimdir?

Ne zaman bu mütevazı çiftcamlı penceremin altına uzansam, farkına varamıyorum betimlemelerimin bu kadar abartılı kaçtığını.

Etkilendiği Yazarlar:
Edgar Allan Poe, Elif Şafak, Orhan Pamuk


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehmet Ceylan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.