"Bilmezlik ile ne hoştum; hayalimde ne güzellik, ne de aşk vardı." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Ey Tanrım, sen nasıl mükemmelsin ki bu sözü söyleyebilecek insanlar yarattın... Anlayamıyorum. Vaktin birinde bir adam bu soruya -tam da ölüme giderken- nasıl böyle bir cevap verebiliyor anlayamıyorum. Bre adam, eline cetvelle vurmayacaklar senin, öleceksin, var mı ötesi? Ama adamın yaşadığı hayat bedeninde sıkışıp kalmamış işte, düşünceyle yaşıyor. "Vay anasını, o devirde yaşasaydım da adamın önünde saygıyla eğilseydim" diyorum. Adamın zamanın en ileri düşünürü olması, bu devirde hala adının zikrediliyor olması bile buna şaşmama engel değil! Zekanın çizgisi çok incedir, bir nokta dahi ilerlemek deliliktir, derler. Bu da zekanın en uç noktası olmalı...! Bir çok anlamı olan bu üç-beş kelimenin sadece tek temasında takılıp kalıyorum şimdilerde... Hayat aynı! İnsanlar haksız infaza maruz kalmaya devam ediyor. Bu infaz ölüm olmaz da başka türlü olur ama oluyor. Ben, değil kendi başıma gelmesi, tanımadığım, bilmediğim, haberlerde duyduğum insanlar için bile durduğum yerde çıldırıyorum! Sövüyorum, sayıyorum; gözlerimden ateşler fışkırıyor, etrafımda duran insanlar bir adım geri gidiyor. Adaletsizlik! Dünyanın en doğal gerçeği olduğunu bildiğim halde tahammül edemiyorum. Sonra bunu düşünüyorum, Sokrates'ı tabii... Duruyorum. Gözlerim anlamsızlaşıyor, beynim bulanıklaşıyor. Bana nasıl bir örnek olduğunu yukarılardan bir yerden görüyor mu bilmem ama benim gibi bir barutu "püf " diye üflediğini bilmesini isterdim. İnsanların kendi bedenlerinden çıkıp objektif değerlerle yorum yapabilmesi, hikayenin can alıcı noktasını sıradan insanların egolarını paramparça ederek yakalaması ne büyük yeti! Bu yeti, bir gün bi yerde beni de ağına düşürebilmeli…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Derya Karakoyun Doğan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |