..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğaüstü henüz anlayamadığımız doğal şeylerin adı. -Elbert Hubbard
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Fantastik > Gülfem Elif Hanhan




30 Temmuz 2002
Medth Efsanesi 4- Rhuanda Kabilesi  
Kara Destan

Gülfem Elif Hanhan


Son bir kaç hikayemizde konu edilen Rhuanda Kabilesi'nin incelenmesi ve Ana Dünya'ya kısa bir bakış...


:CCAB:
Rhuanda Kabilesi “Ana Dünya” da yaşayan en köklü kabiledir. İlk rhuanda büyücüsü bundan binlerce yıl önce bizzat şeytan tarafından Ana Dünya’ya gönderilmiş olan Şişah’tır. Şişah yeryüzüne çıkmadan iki yüz yıl önce şeytan tarafından yaratıldı. Görevi iblisleri yeryüzüne dağıtmak ve görevlerini doğru yapıp yapmadıklarını takip etmekti. Blancalar’ın beyaz büyülerinin Ana Dünya’da etkili olması yüzünden şeytan Şişah’ı yeryüzüne göndermeye karar verdi. Şişah yeryüzünde tekrar kara büyüyü yayacak, iblisleri bir araya toplayacak ve Blancalar’ı ortadan kaldıracaktı.

Şişah yeryüzüne çıktığında hiç vakit kaybetmeden bütün iblisleri ve kara büyücüleri yanına topladı. Ve onlara Rhuanda büyücüleri adını verdi. Kısa sürede kötülükleri Ana Dünya’nın Mavi ve Yeşil Diyarları’nda yayılmaya başladı. Ancak Ana Dünya’nın tamamen hakimiyetine geçmesi için Blancalar’ı yenmesi gerekiyordu.

Şişah ölümsüz bir iblistir. Ancak yeryüzüne çıktığı için Şeytan’ın diyarında olduğu gibi yenilmez değildir, gücünün bir sınırı vardır. Çünkü yeryüzüne beyaz büyüler hakimdir. Bunu bilmek onu çileden çıkartır ancak şimdilik oyunu kurallarına göre oynamak zorunda. Ana Dünya’yı ele geçirdiği zaman Blacalar’ın kokuşmuş tanrılarını da yenmiş olacak ve yeryüzünün tek hakimi olduğu kabul edilecek. Şişah efendisinin gücüne hayrandır. Öyle ya Blancalar’ın onbir tanrısına karşılık o tek başınadır.

Şişah şeytanın diyarında iken vücutsuz bir iblis-ruhtu. Yeryüzüne çıktığı zaman şekillenmek zorunda kaldı. Boyu 1.30 civarlarında, kömür karası saçları, sakalları, gözleri ve tırnakları olan bir “şeye” dönüştü. Saçını ve sakallarını hiç kesmediği halde ancak 20 santime ulaştıktan sonra uzamadılar. Üzerinde hep kara silüetini daha da belirginleştiren kara bir cübbe taşır.

Rhuanda büyücüleri Şişah’tan şeytandan çekindikleri kadar çekinirler ve saygıda kusur etmezler. Şişah onların hem efendisi hem de hocasıdır. Kitaplarda bile yer almayan eski büyüleri bilir ve çoğunu yandaşlarına öğretir. Ama kendisi için hep daha fazlası vardır, o her daim yeryüzünün en güçlü kara büyücüsü olarak kalacaktır.

Şişah Ana Dünya’ya geldiğinde Blancalar oldukça güçlüydü. Ana Dünya’daki bu durumu anlamak için bu coğrafyaya bir göz atalım :

Ana Dünya’yı “Yeşil Diyar” ve “Mavi Diyar” oluşturur. Yeşil Diyar kocaman bir kara parçasıdır. Güney batısında büyük bir göl, gölün üzerinde oraya giden kimsenin geri dönemediği ufak bir adacık vardır. Mavi Diyar ise Yeşil Diyar’ı çevreleyen okyanus üzerinde irili ufaklı yüzlerce adadan oluşur.

İşte Şişah yeryüzüne geldiğinde Blancalar Yeşil Diyarın tamamında ve Mavi Diyar’ın büyük bölümünde beyaz büyüyü yaymışlardı.

Şişah’ın bin yılı aşan çabaları sonunda Yeşil Diyar’ın üçte birinde ve Mavi Diyar’ın yarısında şeytana yakışan büyüler yapılmaya başlandı. Şu anda hikayelerimizin devam ettiği zamanda durum budur.

Şişah durumu Blancalarla neredeyse eşitledikten sonra çok daha büyük hedeflerin peşinde koşmaya başladı. Efendisi şeytan, ondan Ana Dünya’yı şeytan diyarına çevirmesini istedi. Elbette bu çok kolay bir iş değildi. Ancak bir an, kısacık bir an için bile olsa bütün beyaz büyülerin durması bunu başarmasını sağlayacaktı. Bu aslında düşünüldüğü kadar imkansız bir iş değildir. Çok eski, kitaplara bile geçmemiş bir şeytani ayin Ana Dünya’yı saniyenin binde biri bir süre için beyaz büyü korumasından alabilir ve bu da Şişah’ın gerekeni yapmasına yetecektir.

Bu ayin için Şişah’a gerekenler yüzyıllar boyunca kendisi ve Rhuanda büyücüleri tarafından toplandı. Ana Dünya üzerinde artık yetişmediği düşünülen çeşit çeşit bitki, kötü kokulu meyveler, dikenler; hayvanlara ait organlar; yüz sene boyunca aralıksız söylenmesi gerektiğinden rhuanda büyücüleri arasında dönüşümlü olarak söylenen büyüler, şarkılar, dualar.... Bu yüz sene sonunda yapılan ayinde Ana Dünya’nın en eski kral soyu olan Medth soyundan safkan bir insanın kurban edilmesi gerekiyordu ki artık kralların bile safkan olmadığı düşünülürse oldukça zor, devamlı araştırma gereken bir görevdi bu. Ve son olarak yetişkin bir erkek ejderhanın taze kanı.

Oysa Şişah’ın önüne hiç beklemediği bir engel çıktı ve yüzlerce yıl boyunca hazırlandığı bu ayin davetsiz bir misafir tarafından bozuldu.....Flanemeth.... Şimdi herşeye tekrar başlaması gerekiyor....elbette ayinin bozulmasının hesabını sorduktan sonra....

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Nerede Kalmıştık
Gönderen: Nihan / İst
7 Temmuz 2005
Sayın HANHAN, Hikayenizi zevkle ve bir nefeste okudum. Ama devamının olmaması beni büyük bir hayal kırıklığına uğrattı. En kısa zamanda tamamlamanız dileğiyle... Sevgiler.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın fantastik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Son Ejderha 2- 21. Yüzyıla Yolculuk
Medth Efsanesi 3- Beyaz Kale
Son Ejderha 1- Aşk ve Ölüm
Medth Efsanesi 1- Flanemeth'in Doğumu
Son Ejderha 4 - Kaderleri Bağlananlar
Medth Efsanesi 5 - Savaşın Eşiğinde
Son Ejderha 3- Blanca Kabilesi
Medth Efsanesi 2- Flanemeth ve Seelkhan


Gülfem Elif Hanhan kimdir?

Kendimi bildim bileli bir sokak şairiydim İstiklal’in her bir taşında ucunu kırdım kalemlerimin Şairliğimi olmasa da serseriliğimi ispat etti geçmişim Küçüktüm, kalbim boğazını sıkanın ne olduğunun daha farkında değildi Üstüme bir ağlamak çökmüş bir daha gitmemişti Dünya bu yüzyılda böyle bir sevmek görmemişti Büyüdükçe, öğrendikçe daha çok yarım kaldım Ve, artık anladım Olmayan bir şey peşinde koşan bir şaşkınım. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nicolas Poussin (ressam), Cemal Süreya, Özdemir Asaf, Anne Mccaffrey, David Eddings


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gülfem Elif Hanhan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.