Özgürlük sevdası insanın başkalarına duyduğu sevgidir; güç sevdası insanın kendine duyduğu sevgidir. -Hazlitt |
|
||||||||||
|
Sevgili babacığım! Bir mektup değil bu. Bir şiir sayılabilir belki. Belki de babasını anlamış bir oğulun Geç kalmış itirafları. Çocuktum, Anlamıyordum. Ellerinin sevginden daha çok Öfkeni göstermesini. Anlayamıyordum, Kırıp, dağıtan Sonra toplayıp onarmayan huylarını. İçin için ağlıyordum; Ama göstermiyordum göz yaşlarımı. Öğreniyordum: Ağlamanın asla çözüm olamayacağını. Şimdi dimdik duruyorsam ayakta, Boyun eğmiyorsam, Kırıp dağıttığın Sonra toplamadığın yanlarımı Kendim topladığımdandır. Cezalandırırken hep ölçüyü kaçıran Ellerinden öpüyorum. Kaç kere yitirdim seni hislerimde, Evden gitmeyi düşündüm. Ama her defasında sevginin Kangren olmuş hırslarından Çok fazla olduğunu öğrendim. Doğruluğun, mertliğin Ne demek olduğunu biliyorsam şimdi. Demem o ki Biraz olsun adamsam. Senin öğretilerine borçluyum. İnsanlığın ne demek olduğunu Kırıp dağıtmayan bir tarzda Şimdi ben de çocuklarımın içine kazıyorum. Yani ben baba oldukça Seni daha çok anlıyorum. Senin çabalamalarını, Hayatı erken sırtlamanı İçine sindiremeyenlere asıl öfken. Hesaplayamadığın yalnızlıklar Beklemediğin ayrılıklar, Ölümler yaraladı seni. Biliyorum. Bu yüzdendi beni baskı altında tutuşun. Annemin şefkati sınırsız eliyle Senin hoyrat sandığım elin birmiş Anlıyorum. Eğer ki İstediğin gibi bir oğul olamadıysam sana Özür diliyorum. Ayrı kaldığımız bu bayram gününde Seni geç de olsa anlayabilmiş olmanın Mutluluğunu yaşıyorum. Her şey için binlerce kere teşekkür ediyorum. İyi ki varsın…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Erol Çelikel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |