İste, sana verilecektir; Ara, bulacaksındır; Çal ve kapı sana açılacaktır -İncil |
|
||||||||||
|
İstatiksel bir veri yok Götürdükleri hakkında. Getirdikleri kimin umurunda ki Gelen gideni arattıktan sonra. Köprünün altından akan sulara da itirazım var! Arşimet'ten önce de bilen vardı Suyun kaldırma kuvvetini. Sadece farkında değildi bilimsel bir olay olduğunun. Çağları değiştiren nedense Hep savaşlar oluyor. İsyankar bir dille Mavzer yerine kalem tutup Baş kaldırıyorum. Dili geçmiş değil Şimdiki zaman kipleri kullanıyorum cümlelerimde. Eylemlerimden edilgen fiilleri çıkarıp Bizleri vurgulu söylüyorum. Biliyorum tohumlardan başak; Fikirlerden ihtilaller türer. Sonra bir devrim gelir diğerini yıkar. Ne yani çelişkiler mi insanlığa yön veren. Baş kaldırıyorum. Bu ürküntü de neyin nesi? Sürgün olsan ne çıkar Mahpusluk kendi içinde değilse eğer. Çok da şaşırmamalı Tecrübeli hayallerin de Parçalanıp kül olmasına. Boşuna bunca telaş; Ya seyrelir ya da ağarır perçemlerin. Hep yenibaharın narin filizi olacak değilsin ya. Zemherileri yakan isyankar kardelenleri de düşün. Baş kaldırıyorum. Bir ironi değilse nedir? En çok ihanet edenin Kalp olduğunu söylememin. En sevdiğin kimse gider ona kırılır. İnançların aksine düşünceler kaypaktır. Zaman, mekan safsata. Kalbin hislerine kapılır. Sahi hangi organ yönetiyordu organizmayı? Yorum yok mu? Çok mu? Baş kaldırıyorum Herkes kendine göre yorumlar Aldırmadan kelimelerin yorgunluğuna. Yüklendiği anlamların altında debelenirken Kifayetsizlikle suçlanmak hadsiz bir ithamdır. Üstelik şairin Talepkar beklentilerine maruz kalmışken. Neden en güzel şiirleri Yunus yazmış ki Ya da en güzel hikayeleri Ömer Seyfettin? Baş kaldırıyorum. En güzel Ferhat mı sevmiş Yoksa şirin mi sevilmiş? Yoruma açık elbette; Lakin bir de dağa sormalı Farkında mı niçin delindiğinin? Sorgusu eksik kalıyor Niye bu günlere gelindiğinin? Ah yine o ! ''Yeşil başlı gövel ördek Uçar gider göle karşı.'' Baş kaldırıyorum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Erol Çelikel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |