Herşeye imgelem karar verir. -Pascal |
|
||||||||||
|
Bir ev (bizimki), iki ev ( komşu annenin evi ), üç ev ( Sümüklü Derya’nın evi ) Öğrendim saymayı bir, iki, üç… Bizim evimiz, komşu annenin evi, sümüklü Derya’nın evleri… Okula giderdik her sabah Derya ile. Mahallenin en küçüğü idik ikimiz, sınıf ve sıra arkadaşımdı… Birde sürekli hasta… Neden mendil taşımasını öğretmemişti ki annesi! Minik ellerini hatırlıyorum. Kırmızı rengi sevmeyi o zaman öğrenmiştim. Çocukluk işte! Bilemedim yokluğa üşüdüğünü… Bahar sabahlarını hatırlıyorum. Komşu annemin yağlı ekmekle sokak çocuklarına verdiği mutluluğu… Acıkmış mıydık? Hayır! Ama öyle güzel gösterirdi ki yavan ekmeğin yağ ile dansını… Çocukluk işte! Gülen gözlerin kapanacağını düşünemedim hiç… Evimi hiç unutmadım. Akasya ağaçları açmıştır şimdi. Güne günaydın derken gülümsemen; kalkar perden ve sarı ışığın yarenliğinde pencereden dalar içeriye arsız koku. Gülümsemen renklenir. Şükredersin… Bilir misin akasya’m umut kokar… Çocukluk işte! Kıymetini bilemedim o yaşlarda… Sayı saymayı öğretmişti babam beş yaşında iken… Ters saymayı öğreniyorum 25 yaşında! Üç ( sümüklü Derya’nın evi), iki (komşu annenin evi), bir (bizim…) Üç, iki, bir… Öğrendim bitti…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Sevilay Sevilay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |