..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğru şeritte olsanız bile, olduğunuz yerde kalırsanız er geç ezilirsiniz. -Will Rogers
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > nazım




10 Temmuz 2008
Başka  
nazım
sevdiğine tutsak olmak lazım


:AHDE:
“Başka seveceksin, başka türlü, başka şekilde, başka biçimde, güneşten sıcak, sudan çıplak
Ve martıların kanadı gibi tutsak…”

Tanka taş atan çocuk ve düşleri. Ve küçük bir pencere. Ve o pencereden izlenen manzaralar.

Bir şehir ve insanlar. Gündüzler, geceler. Hayata geç kalmamaya koşuşturmacalar. Alınan her nefesin bir anlamı, söylenen her yalanın bir rengi var. Nefes ve yalan, bir yaşamda bilinen, tanınan, alışılan, kabul gören, reddedilen, korkulan, sevilen, sayılan, başkasının yaşamında bir isim koyularak yer alan her şey. Ve bir gün nefes, yalanı terk ettiğinde ölünün arkasından konuşulmaz yalanı ile biten yaşam. Bir filmde ölümle yaşam arasındaki ağırlık farkının 21 gram olduğunu öğrenmiştim. Uzmanlara göre bu, verilen son nefes ya da ruhun ağırlığı. Belki de yalanın. Ama kim ne derse desin, bana göre yalanla ilgili en harbi söz “herkes yalan söyler” sözüdür.

Herkesçe en çok yalan söyleyen insanlar genelde “ileri gelenler” diye tabir edilen insanlardır. Ve en çok da bu yalanlara inanılır.

Bu yalanları söylemek için gerekli olan tek şeyse, itibar gören bir koltuktur. Bu koltuğa sahip olursanız dilediğiniz gibi yalan söyleyebilirsiniz, hem de insanların gözlerinin içine baka baka.

Zaten önemli olan o koltukta otururken, doğruyu söylemeniz ya da yapmanız değil, kimilerinin işlerini görmenizdir. Bu işleri görürken kendi işlerinizi de görmeniz.

Her yerde olduğu gibi bu koltuk mezvuunun da bir hiyerarşisi var. Yukarıdan aşağıya ve de

Aşağıdan yukarıya. Aşağıdaki koltuk her zaman yukarıdakine saygı gösterir, biat eder, bir

Dediğini iki etmez, ederse iyi olmaz zaten. Onu o koltuğa oturanları seçenlerin karşısına çıkarmama ile cezalandırıverir en tepedeki koltuk.

Bir kent, doğup büyüdüğümüz, üzülüp sevindiğimiz, kazanıp kaybettiğimiz, bazen aradığımız, bazen bulduğumuzu sandığımız, düşler gördüğümüz, nefes aldığımız bir kent.

Hiçbir sevdiğimizi kaybetmediğimiz, hiç üzülmediğimiz, yarını düşünmek zorunda olmadığımız, komşumuzun aç yatmadığı, çocuklarımızı nasıl okutacağımıza kaygılanmadığımız, hayır çarşılarında, aşevlerinde sıraların olmadığı bir kent.

Siadların, oda koltuklarının yönetmediği, ileri gelenlere ihtiyaç duyulmayan, çıkar ve rant kavgalarının yön vermediği, yaşayanlarının mutlu olduğu bir kent. Hesapsız ve yalansız sevdaların yaşandığı, günü kurtarmacısına çevrilen dolapların olmadığı, herkesin birbirine inandığı ve güvendiği bir kent.

Seçilmiş ve atanmış tüm yöneticilerinin, sadece hizmet etmek için var olduğu bir kent. Sabah uyandığında insan, o küçük penceresinden baktığında yeni bir güne merhaba derken, dünden sonraki günü daha mutlu ve ayrımsız yaşamak için koşuşturan yaşamları görmek.

Evet bu bir düş.
Bir şehir ki zehirdir incecik gülüşlerin
Bir şehir ki çevrilmiş sokakları süngülerle zırhlarla
Bir şehir ki her sabah vurguna hazırlanır
Bir şehir ki
Pelte pelte çocuklar dökülür sinemalardan
Tokatlanıp genç kızlar alınıp götürülür
Bir şehir ki yollarında aç insanlar sürünür
Solgunlaşır bakışlar, sabahlar kabalaşır
Bir şehir ki aşk denince sadece acılar paylaşılır
Öyleyse:
Dayan yüreğim dayan
Gerekirse katlanır geçeriz güzelin hasretinden;
Davran yüreğim davran
Kurmak için yeniden
Günü gelir yıkarız bu şehri temelinden.
Nihat Behram

14.03.2008



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın düşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
İtiraz

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Omzumda İz Bırakan Kadın
Merhaba
Bir Sabah

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Düş Gördüm, Suya Yazdım [Şiir]


nazım kimdir?

merhaba, sadece merhaba. . .

Etkilendiği Yazarlar:
attila ilhan, nazım hikmet, özdemir asaf, dostoyevski


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © nazım, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.