..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hata! Klavye bağlı değil. Devam etmek için F11'e basın...
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > eyyüp yıldırmış




7 Temmuz 2008
Ankara' da Nisan  
eyyüp yıldırmış
Ankara yine bildik akşamlarından birine hazırlanıyor. Aylardan nisan, nisanın daha ilk günleri... O ani hava kararmalarının, fark edene dek sırılsıklam olduğunuz deli ikindi yağmurlarının, hüküm sürdüğü aydayız yani. Neden böyle yapar, niye çılgınca yağar hiç anlayamadığım o malum yağmura inat yine tedbirsiz yoldayım...


:BEHC:
Ankara yine bildik akşamlarından birine hazırlanıyor. Aylardan nisan, nisanın daha ilk günleri... O ani hava kararmalarının, fark edene dek sırılsıklam olduğunuz deli ikindi yağmurlarının, hüküm sürdüğü aydayız yani. Neden böyle yapar, niye çılgınca yağar hiç anlayamadığım o malum yağmura inat yine tedbirsiz yoldayım. Ankara nın nisanında, akşamüstü dolaşmanın keyfi bir başkadır. Hafif bir rüzgâr, adını bilmediğim tatlı bir esinti genç kızların saclarını dağıtır. Üşümekle, üşümemek arasındaki çizgide gider gelir, biraz titrer, ceketinizin yakasını biraz daha kaldırırsınız. Anlarsınız az sonra hava iyice bozacak. Eskiden olsa aldırmadan sırılsıklam olduğunuz yağmur, şimdi sizi biraz korkutur. Hızlı bir adımla erişebileceğiniz bildik bir kahvehane arar gözleriniz. Farkında olmadan dar bir kapıdan girip, bir üst kata çıkar, yoğun sigara dumanı ile sizi karşılayan ortama girersiniz. Gözünüz her zaman oturduğunuz masayı arar ama doludur bu kez. Biraz canınız sıkılır, başka bir masaya geçerken oyuncağı elinden alınan bir çocuğun ruh hali yüzünüze vurur. Boş bir masa bulup bir çay söylersiniz garsona. Son iki sigaranızdan birini yakar, çayınızı yudumlarsınız. Dışarıda yağmurdan kaçan, ıslanan insanları görür acırsınız hallerine, az önce dışarıda olan siz değilmişçesine. Gök gürler, ışık yansır çama. Yeni kararmaya başlayan hava, yağmur bulutlarıyla iyice kararır. Sokak lambalarının yandığını fark edersiniz. Aklınıza kim geldiyse gözleriniz buğulanır aniden. Sıhhiye tarafından acı bir tren çığlığı duyarsınız onca gürültü arasından ya da size öyle gelir.
Ankara bildik akşamlarından birine gebedir yine. Bu hırçınlığı, gözyaşı yeni bir gecenin doğumu içindir.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Yine Nisan, Yine Yağmur, Yine Ankara...
Gönderen: Münevver Saral / , Türkiye
23 Nisan 2009
Bu güzel yazınızla, Nisan'ın şu son günlerinde yıllar öncesinin o müthiş üçlüsünü hatırlattınız bana. Teşekkürlerimle...Saygılar.

:: Ankara ve Nisan
Gönderen: İbrahim Kilik / , Türkiye
3 Nisan 2009
Ankara ve nisan sari bir hastalık bence. Bulaşınca yakanızı sıyaramazsınız. Siz de güzel anlatmışsınız nisan ve Ankara'yı. Daha nice nisanlara, nice güzel anlatımlara... Sağlık ve huzurla.

:: Küçük Hatalara Dikkat
Gönderen: Özgür / , Türkiye
16 Temmuz 2008
Merhaba, Bu tür ortam öykülerini çok severim. İçinde bolca betimleme vardır. Ayrıca sizi hayatın sıkıntısından alır, götürür başka bir tarafa. Rahatlatır yani insanı. "Neden böyle yapar, niye çılgınca yağar hiç anlayamadığım o malum yağmura inat yine tedbirsiz yoldayım." cümlesinde "neden böyle yaptığını, niye çılgınca yağdığını anlamadığım o malum yağmur..." şeklinde söylesek hem dile uygun hem de estetik olmaz mı? Çünkü böylesi düşündürüyor, kafasını karıştırıyor insanın. Ha illa onları cümle gibi söyleyeceğim diyorsanız "Neden böyle yapar? Niye çılgınca yağar? Hiç anlamam. Ama o malum yağmura inat yine tedbirsiz yoldayım." dersiniz. Bu da güzel olur. "Deli ikindi yağmurlarının, hüküm sürdüğü aydayız" bir tamlamadır. Bu yüzden araya virgül konulmaz. Bu tür küçük, ama önemli detaylara dikkat ederseniz çok güzel öyküler yazacağınız açık. Kaleminize sağlık.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yalnız Bir Yıldız
Musa' Yı Sevgi Öldürdü
Baraj Yolunun Karşısı
Arnavut Kaldırımlı Sokak
Melek Biblo
Rakı Bahanesi

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kızlar Sinisi Efsanesi
Domates Suyu
54. Kalas
Biraz Daha Işık!
Angut Kuşunun Vefası
Ah İsmail Ah
Aramızdaki Hainler (Şahmeran Efsanesi)
Sonbahar Kıyımları
Galapera da Bir Öykücü Öğretmen Yazar, Aydın Akdeniz
Direkteki Resim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşık Veysel [Şiir]
Bir Sevdam Var [Şiir]
Coşkun Aral" I Kim Bilmez? [Deneme]
Nöropeptit [Deneme]
Payeleri Onos" Tur Ama Eşek Desen Kızarlar… [Deneme]
Attila József, Şizofren Bir Şair" İn Dizeleri [Deneme]
Hillary Yeni Abd Dışişleri Bakanı [Deneme]
Toplumun Refleksi [Deneme]
Yaklaşan Anneler Günün" de Kadın" A Düşen Yine "Hakk-ı Sükut" Olmamalı [Deneme]
Yaşam Serüvenimiz ve Yaşlılık [Deneme]


eyyüp yıldırmış kimdir?

1959 Divriği/Sivas doğumluyum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eyyüp yıldırmış, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.