..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ölümden sonra yeni birşeylerin olduğu konusunda umutluyum. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > elif yıldız




22 Haziran 2008
Manzarasız  
manzasız pencere

elif yıldız


ne olur , her baktığımda görebildiğime şükrettiğim o yüzden yoksun olmasam bu gece


:BJBJ:
manzarasız bir pencereyim bu gece, dağsız-tepesiz, yapraksız-ağaçsız... insansızım bu gece, ufukta yanıp sönen ışıklar yok, gökyüzüm karanlık, onlardan medet ummayayım diye yıldızlar başka dileklere kaymış.
zaman, ben ve içinde olduğum her şeyi yutup geviş getiren bir zemberek. zaman çıldırtan boşluğunun aksine ağır, hantal ve damla bile denmeyecek kadar küçük zerreler halinde ilerliyor. bu gece, bu zamanın kahreden diliminde hayal etmek yok; varlığımdan bile emin değilken nasıl hayal edebilirim ki. olmayan bir mekenda, olmayan birinin ellerine kapatıp yüzümü ağlamak, hayal etmekten çok daha öte. olmayan sebeplerden dolayı yaşamak, ne kadar gerçek kılabiliyorsa varlığımı, olmayan sebeplerden dolayı mutlu olmak, ne kadar sürekli kılabiliyorsa yüzümdeki aydınlığı ancak o kadar inanıyorum yaşıyor olduğuma, her nekadar kanatsa da içimi bu acı, yaşlar ıslatsa da yanağımı.
bir sebebi varken hissediyorsam yaşıyor olduğumu, sebeplerim gerçek o halde ama ben değilim, en azından bu gece olmasın. ne çıkar bu gece varolmayayım. uykunun girmediği gözlerim olmasın, üşüyen ve ısıtmaya uğraşmadığım ayaklarım olmasın ne olur, sigaramdan yükselip kaybolan bu duman gibi yükselip kaybolsam ötelerde. ne olur bu aklımı oynatışlarım, yapmam gerekenleri bir yana itip görmezden gelişlerim batmasa insanların gözüne.
her baktığımda görebildiğime şükrettiğim o yüzden yoksun olmasam bu gece, yoksul bir eve bir ekmek eksik mi girer, açık unutulmuş bir rögar kapağından bir çocuğu mu itmiş olurum derinliklere, bir yerlerde nedensiz yere savaş mı çıkar, bu kuru sessizlik yerine o sesi duysam kulaklarımda.
suçluyum sanırım bu gece, suçluluğumu vuruyor yüzüme bu dört duvar ve varlığını iliklerimde hissettiğim, içimin en derinlerinden geldiğince "sevgilim" diyemediğim sevgiliden yoksunluğum, varlığının iliklerimde gezinişinin verdiği huzurun aksine, yokluğunun omuzlarıma çöken ve bir birim veremediğim ağırlığı bir ceza gibi. bir ceza olmalı bu, bir bedel ödüyorum şuan bu ağrıyı çekerken bile. siliniyor gitgide manzarası olmayan pencerem. duvarlar gülüyor içten içe halime. haketmiş olmasam hayat bu denli akıp gitmezdi olması gerektiği gibi çevremde. haketmiş olmasam bir şeyler çekerdi beni bu dört duvarın ötesine. ve duvarlar gökyüzüne böylesine yükselmezdi, aydınlığa ereceklerinin vaadini verirmişçesine.
kalmanın verdiği bunca acının inadına gitmek yok.. gitmek yok ve savaşmak da, teslim olmak da... unutun varlığımı, zamanında karşısında çok direndiğim düzenler! unutun varlığımı, yokluğuyla terbiye edildiğim sevgilinin, içimde yarattığım varlığındayım artık. yokum yani, sizin varolma kurallarınızın çok dışındayım. sürükleyerek attığınız köşelerde unutun beni...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Huzur Dediğin Nedir ki Oysa?
Tükendi...
İmkansızlıklar Hiyerarşisi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaza Yaza Yaz Bitti
Saat 05. 50
Yalnızlığımın Birinci Tekil Şahsı
Ağırlık
Siyah
Namussuz İkilemler

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Uzak Ne Demek [Şiir]
Özür Dilerim [Şiir]
Yokluk [Şiir]
Çekildi Damarlarımda Kan [Şiir]
Sen Giderken [Şiir]
Korku [Şiir]
Acı Veriyor Mu Parklardaki Boş Salıncaklar [Şiir]
Vakit Bu Vakit [Şiir]
Acil Servis Kapısı [Şiir]
Sana Hiç Anlatmadım [Şiir]


elif yıldız kimdir?

beni kanatan ve yarabantlarını hep yanında götürenlere yazıyorum. bana yine gülün ama içten olsun bu kez çünkü artık bardağın yarısı dolu ve yine gülün içten, beni yarım denmeyecek kadar az bırakanlar sizi terkediyorum. . .

Etkilendiği Yazarlar:
nazım hikmet, ömer hayyam, özdemir asaf, sunay akın, akkün akova, cezmi ersöz, bekir evci, monteigne, slvia plath, tezer özlü ...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © elif yıldız, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.