Olgunluğa erişmemiş şairler ödünç alır, olgunluğa erişenler çalar. -George Eliot |
|
||||||||||
|
"Artık bir karar verdim, bunun arkasında durmalıyım ve durmaktan başka da çarem yok!" derken, pişmanlık aşısı yapılmış gibi, histeriye tutuldu vücudum, terledim ve titredim, titredim ve terledim. Kendimden geçtim, gözlerim kapandı. Sonra aydınlandı gözlerim, karanlıktan daha beter bir aydınlığa bulandılar. Karanlıkta görmeye alışmış gözlerim, bu kadar aydınlığa katlanamayacak durumdaydılar. Beklemeye koyulmak zorunda olduğumu kabullendim. Karanlıkta görmeye alışmış gözlerin, karanlıktan daha beter bir durumdaki aydınlığa alışmasını beklemeye... Sanki kendimle dalga geçer gibiydim ve bu hiçte iyiye işaret değildi. Derken alıştı gözlerim, aydınlıkta görmeye. Rahatlamıştım artık. Sonra düşünmeye çalıştım durumun mukayesesi adına, çözüm yolları üretebilmek adına. Ama yalnız kalmıştım zihin dünyamda, yalnız bırakmıştım kendimi biraz önce kapıları açmayarak, çözümü sadece benliğim bulacaktı kendi seçtiğim bu yalnızlıkta. Derken pencereme bir Karga kondu. Sanki konduğu yer doğduğu ve öleceği yermiş gibi duran bir karga. Bilge ve yalnız bir karga. Kovmaya yeltendim çünkü bu durumdan ancak benliğim sayesinde kurtulacaktım ve kimseye ihtiyacım yoktu. Ama tecrübeye dayalı olduğunu düşündüğüm bir sezgiyle gagasını cama vurdu. Başarılı oldu beni durdurabilmek adına. Donup kalmıştım, artık onun elinde bir kukla gibiydim. Onun, yapraklarını bilinçsizce ve acemice harcadığım yaşam defterime yazacağı satırları beklemeye koyuldum korku içinde. Korktuğum başıma tokat gibi indi. Başladı ilk satırlarını yazmaya. "Gak!" dedi gözlerimin içine bakarak. Ardından bir "Gak!" daha dedi ama diğerinden farklı olarak sağ kanadını kaldırdı. Şaşırmıştım ve kıpırdıyamıyordum olduğum yerden. Bir Karga'nın esiri olmuştum. Derken bu sefer sol kanadını kaldırdı ve yine aynı malum ses "Gak!". Onun tarafında herşey rutine binmişti ve hiçbir sıkıntı yoktu, benim tarafımda ise herşey allak bullak ve kontrol kaybedilmişti. Bir tarafta kapının açılmasını bekleyen ilhamlar, bir tarafta bu karga. Ağlamak üzereydim. Kurtulmalıydım onlardan. Artık bir sonraki hamlesinin ne olabileceği hakkında düşünürken, o hiçbir şey yapmamaya başladı. Sanki bir ödül verir gibi, kontrolü bu küçük insancığa vermiş gibiydi. Artık iyice kontrolü ele aldığımı düşündüğüm anda, kontrolümü sarsamayacak aksine daha da kuvvetlendirecek birşey oldu. Karga iki kanadını da açmış bir vaziyette gerisin geriye tepetaklak düştü. İçimden bir "İşte bu! Sonunda kurtuldum!" yükseldi. Rahatlamıştım. Artık kendi başıma kalacak ve içine düştüğüm bu histeri krizinden kurtulabilmek adına kendi başıma savaşacaktım. Karar verdim. Beni saatlerdir tutsak eden ve türlü türlü korkuların eşiğine getiren bu "Karga"nın hiçbir zaman bir saniye önceki ısısına ulaşamayacak vücudunu görmek ve içine girmiş olduğu şu son saniyelerde düşüşten sonra kafasının aldığı pozisyonun elverdiği yön dışında başka bir yöne bakamayacak olan gözlerinin içine bakarak yüzümdeki, zaferin getirdiği mutluluğu ve içinde bulunduğum haklı gururu gösterebilmek adına kapıyı açmaya ve pencerenin önündeki Yaşlı Karga'nın yanına gitmeye. Kapıyı açtım ve yanına gittim. Gözlerinin içine baktım düşündüğüm gibi. Sırıttım alabildiğince, gururlandım karşısında saygısızca. Artık yoktu karşımda bir Karga. Canını biraz önce vermişti. Ama sanki yüzünde anlam veremediğim bir şekilde benimkine benzer bir sırıtma kalmıştı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Simyaver Timurlenk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |