"Sevgi bilmekten doğar." -Mevlana |
|
||||||||||
|
Gönül; aşığın hasretidir, hicranıdır, elemidir. Hepsi de gönülde yer alır ve aşk gönülde konaklar. Gönül zaman zaman aşığın yola çıkmış bir göçüdür, sevgiliye kavuşma arzusundadır. Zaman zaman hüzün, zaman zaman nesnedir aşk. Gönül hayattır, hayatın merkezidir. Gönül ömürdür. Kalp durduğu an ömür biter öyleyse gönül varlığın, aşkın sebebidir. Aşk derdiyle hoşem el çek ilâcumdan tabîb Kılma dermân kim helâküm zehri dermânundadur Fuzuli Fuzuli’nin de dediği gibi aşığın gönlü yaralıdır, hastadır, o yaranın merhemini ararlar ama gönül yarasının merhemi bulunmaz. Gönül çalab’ın tahtı Çalab gönüle baktı İki cihan bedbahttı Kim gönül yıkar ise Yunus Emre Gönül her zaman için ön plandadır. Arkadaşlıkta da sevgide de, aşkta da… Yunus Emre’nin de dediği gibi; gönül saraydır, tahttır. Bu gönül tahtında o gönlün padişahı oturur. Oturduğu tahttan hükmeder. Gönül taht olunca aşk sultanıda gönüle hükmeder. O padişaha ne yanlış yapılır, ne de padişahın kalbi kırılır.yoksa iki cihanda da huzur bulanmaz. Gönül bir ev gibidir. Göğüs kafesi de bu evin katmanları gibidir. Gönül göğüs kafesinde, kişi ise evinde gizlidir. Her evin muhakkak bir sahibi vardır. Gönül evinin de sahibi sevgilidir. Evimize sahip çıkalım, evimizin sultanını incitmeyelim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © HARUN KABLAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |