"Bilmezlik ile ne hoştum; hayalimde ne güzellik, ne de aşk vardı." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Bu sahile akıttığı ilk gözyaşları değildi bunlar.evet,belki son olabilirdi ama kesinlikle ilk değildi.Kim bilir kaç defa canına can katmıştı göz yaşlarıyla o bucaksız maviliğin.Ve kim bilir kaç defa atmıştı imzasını topuklarıyla ilerideki kumsala.Kaç dalga alıp götürmüştü o kumsala çizilmiş hayallerini kim bilir... Bir şehir vardı,bir şehir...En karanlık gecelere bile, en aydınlık ışıltılarıyla meydan okurdu bu şehir.Geceler boyu, sabahın dönüşüne, güneşin doğuşuna süslenirdi. Yine en süslü halini takınmışken bu şehir günlerden birinde,bir yağmur geldi çattı!Bir gün,şehre bir yağmur yağdı...O, dalıp gitmiş bakarken maviliklere, şaşkınlıkla kırpıştırdı gözlerini kaldırdı başını baktı maviden bozma griye! Nasıl da yağıyordu yağmur öyle! Ve gözleri anlamsız bir rekabete girmişti sanki gökyüzüyle.Her ani yağmurun daha baskın çıkacağı korusuyla,durmaksızın, ağlıyordu... O gün, şehre bir yağmur yağdı.Sokaklar ıslandı, kaldırımlar ıslandı, gözleri ıslandı...Her şeyi alıp götürdü sanki yağmur ardından.Onu bile! Ne rüzgara kafa tutan martıların ağıtı durdurabildi onu, ne rüzgarın çaresiz tavrı...Bir kaç yaprak düşerken ıhlamur ağacından, kaldırımlar duyuramadı sesini bir türlü ( sanki kimsenin kaldırımdan yürümeyeceği tutmuştu ) ! Ihlamur ağaçlarını , kaldırım taşlarını , göz yaşlarını bırakıp ardında , gitti... O gün, tüm zamanlardan farklıydı gözlerinin rengi.Yağmurdan ıslanmış bir ağaç gövdesi gibi, rengi koyulaştıkça koyulaştı!Islandıkça taştı gözleri, taşmadan derinleşti.Derinleştikçe derinleşti! İki dipsiz kuyu gibi gözleri , git gide ,belirsizleşti.İki kalın çizgi halinde gözleri,gitti...Veda etseydi eğer,sesi titrerdi.Veda etmeden gitti.Gitti ve şehre bir yağmur yağdı.Bulutlar ağladı, kaldırımlar ağladı, ıhlamurlar ağladı, hatıralar ağladı...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Betül Yiğin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |