Hiçbir şey yaşam kadar tatlı değildir. -Euripides |
|
||||||||||
|
Belki benim bu benzetmemi yadırgayanlarınız çıkacaktır; ama biraz sonra sıralayacağım sorulara vereceğiniz cevaplar, bu durumu biraz daha sarih hale getirince yadırgamanız ya tamamen ortadan kalkacak ya da hafifleyecektir. Siz hiçbir ayının yaşadığı dağları çöplük ve çöp yığını hâline getirdiğini gördünüz yahut duydunuz mu? Ya da bir eşeğin bulunduğu yere sigara izmaritini hem de söndürmeden attığına şahit odlunuz mu? Ben olmadım. Peki bir yaban köpeğinin veya çoban köpeğinin, genzindeki balgamı değişik bir ses armonisi ile ağzına toplayıp *kansırarak şap diye olduğu yere tükürdüğüne tanıklık ettiniz mi* Bir de daha çok para kazanmak için hileli iş yapan, esnaf, müteahhit, iş mensubu tanıdığınız var mı hayvanlar âleminde? Silah ve mühimmat satıp para kazanmak için hayvanları savaşa sürükleyen sömürgeci zihniyete sahip,zalim ,piskopat aslan kral tanıdınız mı? Ben hayvanlar âleminde böyle çirkef ,pislik fitne gibi durumların olduğunu ne okudum ne de gördüm. Ama esefle söylüyorum ki yukarıdan beri dile getirdiğim tüm olumsuzlukları hatta daha fazlasını insan olduğunu iddia eden, ucubeler dünyasında gördüm, görüyorum. İşte kentler bağırlarında taşıdıkları bu varlıkların davranışlarından utanıyor ve onlarla yaşamak zorunda kaldıkları için önlenemez bir pişmanlık duyuyorlar. Ankara,29.03.2008 İbrahim KİLİK *Halk dilinde genizden balgam çıkarırken duyulan sese verilen ad ,yansımadan doğma. .
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © İbrahim Kilik, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |