Yaşam başlangıcı olmayan bir yolculuktur. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Bu yazımızda dilimizde kullanılan argo kelimelerden bir demet sunacağız. Bu kelimelerin birçoğunu argo olduğunu bilmeden günlük konuşmalarımızda çoğu kez kullanırız. Argodan kurtulmanın yegane yolu edebî değeri olan yazıları çok okumaktır. Rakı şişesinde balık olmayı isteyen merhum şairlerimizden Orhan Veli argo ifaderi şiire monte etmiş ve sevdirmiştir okuyucularına. “Uzanıp yatıvermiş sere serpe( rahat rahat) derken; ama ben Orhan Veli gibi yapmayacağım.Değişik yerlerden derlediğim ve argo olduğuna kanaat getirdiğim kelimeleri anlamlarıyla birlikte paylaşıma sunacağım. Sizlere de eğlenceli geleceğini umuyorum. "(Ayrıca ,Türkçe bilim dili olamaz diyen angutlara inat bu dilin argosunu bile seviyorum) Affola" *(Angut:1. Ördekgillerden,tüyleri kiremit renginde,evcilleştirilebilen bir yaban kuşu. 2.Mecazi anlamı:Ahmak) Yüreği Selanik: korkak Şıpınişi : çabucak Düpedüz : açıktan açığa Aç kabadayı : parasız cömert İşi bitmek : gücü kalmamak Yanına koymamak: cezasız bırakmamak Tabansız : korkak Iklım tıklım :alabildiğine çok(araç için kullanılır) Yan gelmek : rahatına bakmak Kuyusunu kazmak: felaketini hazırlamak Fayraplamak : soyunmak Kan ter içinde .pek yorgun ve perişan Tüy gibi : hafif Kılbaz,yalamacı :dalkavuk Lokum : iyi adam Kitap gibi : çok güzel Kıl çekmek : dalkavukluk etmek Demirhindi : cimri İnek : çalışkan öğrenci Tuzlu : pahalı Rafadan : toy kimse, tecrübesiz Alengirli : gösterişli Araziye uymak : gizlenmek Banka,Mektep,Üniversite: umumhane, genelev Şipşak :derhal İplemek : önemli bulmak Tırnaksız : fırsat düşkünü Kapı aralığı : piç Fırın kapağı : pişkin Parça : şık kadın Gıcır : yeni Uyuzlamak : şüphelenmek Anzarot : rakı Arabayı devirmek : hamamcı olmak, gusül aptesi alması gerekmek. Not :(devam edecek) *Bu sözcük argo olarak kullanılmamıştır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © İbrahim Kilik, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |