..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bir kitabın kaderi okuyanın zekasına bağlıdır." -Latin Atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Murat Kayali




5 Şubat 2008
Yaşadığım Aşk Soluk Alıp Veriyor İçimde,  
Murat Kayali
“Ellerimi bulamıyorum, yardım edin bana.” İyi ki bulamıyorum, tutunmak isteyebilirdim. Bu düşler, sakıncalı düşler. Nereden çıktı şimdi? Ölü bir yüreği yeniden canlandırma hayáli, adi üzerinde hayál. Gerçekte ben diye bir insan yok. Gerçekte sen diye bir insan da yok. Kalmadık.


:BDAH:

*
„ Bu ülke benim mi ? Belki. Ama ben, ben onun değilim. Ayaklarım
buranın otlarında, ama uzak otlarda koşup oynuyor tüm düşüncelerim.
Denizler ötesini düşlüyoruz ikimiz de, ama sizin için denizler ötesi burası,
benim içinse orada, uzakta.“

Aldın beni sustuğum yerden, konuşmayı unutmuştum, şimdi bana dilimi soruyorsun.
Bu konuşan benim dilim mi? Dil benim, ama sözüm içimde ve sessiz,
söyleyemiyorum, sözüm orada, benim sustuğum yerde, sözüm uzakta.

**
„ Benim için denizler ötesi, Toulouse´dan yana, annemin çağıran sesi, çocuk
gülüşlerim orada yankılanıyor hálá.
Bir kedinin peşinde, yalınayak koştuğumu anımsıyorum, taş döşeli bir yolda.
Kedi küçüktü, kimbilir, yaşıyordur belki ve beni anımsar.
Hayır, ölmüş olmalı, ya da unutmuştur, tıpkı yoldaki taşların unuttuğu gibi.
Ben çocukluğumu anımsıyorum, ama çocukluğumun dünyasında her şey unuttu beni.”

Benim icin konuşmak, o kış gecesinden bu yana buzlu bir camın ardında donan çığlığım,
yol kenarına bıraktığımız şişede giden muhabbet.
Bir kadının içimde, soyunarak ısındığını anımsıyorum, ak çarşafların ortasında.
Belki zamansız çiçeklenmişti, kimbilir, içimdeki sevincin bir kökü kalmıştır.
Yaz geçti, kurumuş olmalı, ya da solmuştur, tıpkı bedenden kanın çekilisi gibi.
Ben kokunu hatırlıyorum, ama kokuların içinde benim kokum unutuldu.

Yaşadığım aşk soluk alıp veriyor içimde, ama ölü bir yürek taşıyorum ben.
Bir adam sizi düşünüyor.
Bir adam sizi düşünüyor ara sıra yaşamaya çalıştıkça.
Ölü bir ozandır o, yazdığı „Sen“ şiirini şimdi siz hatırlamazsınız.

Bir adam sizin yağmurda düşündüklerinizi düşünüyor.
Siz onu duymazsınız.

Nereden çıktı şimdi?
Ne yapmaya çalışıyor?
Gerçekler yüz göstermeye başlıyor. Derin yaralarla deşilmis bedenimin sızısını
duyuyorum.Benden söz ediyor. Anlattığı şey benim.
Ayrılmış yara uçları arasından kan sızıyor.

“Ellerimi bulamıyorum, yardım edin bana.”

İyi ki bulamıyorum, tutunmak isteyebilirdim.
Bu düşler, sakıncalı düşler.
Nereden çıktı şimdi?
Ölü bir yüreği yeniden canlandırma hayáli, adi üzerinde hayál.
Gerçekte ben diye bir insan yok.
Gerçekte sen diye bir insan da yok.
Kalmadık.

Yaşadığım aşk soluk alıp veriyor içimde, ama ölü bir yürek taşıyorum ben.
İçinde bulundugum durumun adı „Aşk Hastalığı“.


* / ** Uzaktan Aşk – Amin Maalouf





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bu Gece Bir Düş Kurmasam da Olur
Nazım´ın Saman Sarısı´ndan
Bugünlerde Bana Aşk Anlatılıyor
Kağıttan Evlerde Yaşayabilirmiyiz?
Cehennem Annelerin Dilinin Altındadır
Aşk ve Yabandomuzu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Poşumda Yüreğinin Kokusu Kaldı [Şiir]
Aşk Uçurumları [Şiir]
Avucumda Kendi Söylediklerim [Şiir]
Saklısındayım Aşkın [Şiir]
Bu da Benim İnsan Kusurum [Şiir]
Güle Benzer Bir Avuç Külüm [Şiir]
Kalp Üstüne Kalp Konur Mu? [Şiir]
Tekrar Geldim Tekrar Gidiyorum [Şiir]
Aşk Yükleniyor; Lütfen Bekleyiniz… [Şiir]
Fil ve Kelebek [Şiir]


Murat Kayali kimdir?

Ressam / Yazar. Murat Kayali, 1963 Bursa doğumlu. Almanya’nın Radolfzell Am Bodensee şehrinde yazın ve resim çalışmalarını sürdürmekte. Frankfurt’ta Ambiente Sanat Fuarı dahil, çesitli şehirlerde yirmiyi aşkın kişisel sergileri açıldı. Şiir yazmaya seksenli yıllarda, ilk olarak Tarık Buğra’nın, Tercüman gazetesindeki şiir köşesinde başladı. Zaman içinde çeşitli sanat-edebiyat dergilerinde şiirleri yayınlandı. İlk Öyküsü, “İstasyonun Arka Yakası” almanca olarak 1991 yılında, Dortmund İnternasyonal Danışma Merkezi tarafından, otuz yıllık göç dolayısıyla çıkarılan okuma kitabında almanca olarak yayınlandı. 1996 yılında, ilk dönem şiirlerini “Gökkuşağının Altından Geçerken” isimli şiir kitabında topladı. Aynı isimli şiiri, Mısra dergisi-Yılın Şiiri 1996 seçildi. Sanal ortamda çalışmalarını www. artkayali. de adresli sitesinde sunuyor. Kendisiyle yapılmış söyleşiler, www. almancilar. de ve www. kozmopolit. de sanat dergilerinde yer almakta. Başta İzedebiyat olmak üzere, çeşitli sanal edebiyat sitelerinde şiirlerini paylaşmakta.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Murat Kayali, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.