..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Materyalist bir dünyada yaşıyoruz, ve ben de materyalist bir kızım -Madonna
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Murat Kayali




14 Aralık 2006
Cehennem Annelerin Dilinin Altındadır  
Murat Kayali
Cennetin, senin ayaklarının altında olduğunu sana öğretenlerin bir bildikleri vardı ki; sana bu gerçeği söylemediler. Cehennem senin dilinin altında, bunu ben biliyorum. Sen bunu bilme anne!


:AHIF:







Çocuklar kadınlardan doğar.

Çocuklar vardır, hem kendi kendilerini hem de annelerini büyütürler.

Hayat her kadına annelik bağışlamıyor, her doğuran kadını da anne kılmıyor.

Bunu bilmeyen bir kadinsin sen anne!

Sana beddua etme demiyeceğim ama beddualarını duymaması için allaha yalvarıyorum.

Söylediklerine pişman olmanı istemiyorum.

Seni şimdiden bağışladım, bunu bil.Kardeşlerime ve bana, memelerinden emzirdiğin sütün hatırına seni bağışlıyorum.

Haklısın anne, evet hayat bir yangın yeri, ama o yangına tek sen düşmedin, bak bu yangında bir evladın yanmakta ve sen o ateşe dönüp bakmıyorsun bile.

Unutma, ben o ateşe senin için girdim, nereye gidiyorsun şimdi bensiz?

Canın sağolsun, git anne, ben seni bağışlıyorum.

Senin sözündür „ sizi ben doğurdum", ne kadar da bilgesin be anne, bir tek ögrenemediğin,

bu can allahın, senin değil anne.

Annelik görevlerini yerine getirmiş bir kadın olarak ne kadar da gururlusun, gururun kırılmasın diye savaşıyorum anne, bunu bilmesen de olur.

Kanım senin için aksın anne, yeter ki sen beslen ve aç açık kalmasın o yüksek mertebe

gururun, sen benim yaşamam icin yeminlerinden sakın vazgeçme anne, ben yaşamasam da olur. Çocuklar vardır, anneleri için ölürler, bazı anneler de yaşamaya yeminlidirler, yaşatmaya değil. Senin hayat hikayende evlatların yer almasa da olurdu.

Sen ve hayat elele çok mutlu olurdunuz, sanıyorsun. Seni yalnız bir kadın olarak tanımak isterdim. Göğsünde bir bebecik barındırmamış bir kadın olarak. O zaman hayata nasıl bakardın anne, sen bunu hiç düşünmedin biliyorum.

Ben seni çok düşünüyorum anne. Sana kıyamıyorum, dilini kesemem anne, sözlerin varsın beni yaksın.

Tek özürün yaşamamışlığın diyeceğim ama onu da diyemiyorum. O kadar çok yaşamışlığın var ki, başka yaşamlar olabileceğini hayal bile edemiyorsun, sen ve yaşamın, sen ve yaşamın,

her yaşamın ve her insanın pergeli ve cetveli olmak zorunda, yaşamışlığın cok anne, doğruların çok ve yanlışların da çok, görmediğin yanlışların çok anne, hayal bile edemiyeceğin kadar çok, artık sen bunu bilmesen de olur, ben seni bağışladım anne.

Çocuklar kadınlardan doğar.

Çocuklar vardır, hem kendi kendilerini hem de annelerini büyütürler.

Üstümde ayak sesleri, eziliyorum. Birileri beni durmadan tekmeliyor.

Bir kapı açılıyor, gözlerime ışık doluyor, arkamdan birileri adımı söylerken, birileri beni içeri alıyor. Sevgi bahçesine giriyorum.

Benim gibi binlerce çocuk var burada, annelerine kıyamamış.

Sen yaşa anne, ben ölüyorum.

Ama hiç önemli değil, nasıl olsa cennet senin ayaklarının altında.

Yakana taktığın gülde, evladının kanı var, sen bunu bilme anne.





Cennetin, senin ayaklarının altında olduğunu sana öğretenlerin bir bildikleri vardı ki;

sana bu gerçeği söylemediler.

Cehennem senin dilinin altında, bunu ben biliyorum.

Sen bunu bilme anne!




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nazım´ın Saman Sarısı´ndan
Bugünlerde Bana Aşk Anlatılıyor

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaşadığım Aşk Soluk Alıp Veriyor İçimde,
Bu Gece Bir Düş Kurmasam da Olur
Kağıttan Evlerde Yaşayabilirmiyiz?
Aşk ve Yabandomuzu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Poşumda Yüreğinin Kokusu Kaldı [Şiir]
Aşk Uçurumları [Şiir]
Avucumda Kendi Söylediklerim [Şiir]
Saklısındayım Aşkın [Şiir]
Bu da Benim İnsan Kusurum [Şiir]
Güle Benzer Bir Avuç Külüm [Şiir]
Kalp Üstüne Kalp Konur Mu? [Şiir]
Tekrar Geldim Tekrar Gidiyorum [Şiir]
Aşk Yükleniyor; Lütfen Bekleyiniz… [Şiir]
Fil ve Kelebek [Şiir]


Murat Kayali kimdir?

Ressam / Yazar. Murat Kayali, 1963 Bursa doğumlu. Almanya’nın Radolfzell Am Bodensee şehrinde yazın ve resim çalışmalarını sürdürmekte. Frankfurt’ta Ambiente Sanat Fuarı dahil, çesitli şehirlerde yirmiyi aşkın kişisel sergileri açıldı. Şiir yazmaya seksenli yıllarda, ilk olarak Tarık Buğra’nın, Tercüman gazetesindeki şiir köşesinde başladı. Zaman içinde çeşitli sanat-edebiyat dergilerinde şiirleri yayınlandı. İlk Öyküsü, “İstasyonun Arka Yakası” almanca olarak 1991 yılında, Dortmund İnternasyonal Danışma Merkezi tarafından, otuz yıllık göç dolayısıyla çıkarılan okuma kitabında almanca olarak yayınlandı. 1996 yılında, ilk dönem şiirlerini “Gökkuşağının Altından Geçerken” isimli şiir kitabında topladı. Aynı isimli şiiri, Mısra dergisi-Yılın Şiiri 1996 seçildi. Sanal ortamda çalışmalarını www. artkayali. de adresli sitesinde sunuyor. Kendisiyle yapılmış söyleşiler, www. almancilar. de ve www. kozmopolit. de sanat dergilerinde yer almakta. Başta İzedebiyat olmak üzere, çeşitli sanal edebiyat sitelerinde şiirlerini paylaşmakta.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Murat Kayali, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.