Çocukların eğitimi, zaman kazanmak için nasıl zaman yitireceğimizi bilmemiz gereken bir meslektir. -Rousseau |
|
||||||||||
|
Yurdumuzda ilerlemesi duran kasabalar sırasındadır Hatta bu konuda belki de birincidir Hazindir ama maalesef çok geliştirilemedi Keşke eski etkinlikler devam edebilseydi Kızıl Tepeli Balya Balıkesirin şirin kasabası Doğduğum doyduğum yer bebekliğimin sesi Bin dokuz yüz elli birlerden çok önce Altın madeni var imiş Balya’da Fransızlar İtalyanlar gelip çok seneler Altın arama çıkarma işinde çalışmışlar Bizim milletimize hizmeten tabii ki Ve çok altınlar çıkmış güzelim Balya’dan En sonunda kökü kazınmış altının da.. O gün bu gündür en geçerli iş rençberlik En güzeli bir hastane var idi hala var şükür Eczaneler de var artık bu da güzel Bir polis karakolu olmuştu yine kalktı Üstelik iki yıl önce adliye de. Balya artık köy olmuş öyle diyorlar Beş yıl önce dört yıl yine orada yaşadım İki oğlum orta ve liseyi orada tamamladılar Adliye de halen var idi o zaman O adliyede rahmetli babam İlk memuriyetine başlamış idi Doğa şekil hava hep aynı Çukurda Balya yemyeşil ağaçlar Cıvıl cıvıl kuşlar Çarşıdaki tek tatlı su çeşmesi hala akar Bayırlarındaki mis gibi kokan Güzelim bilinmeyen kır çiçeklerini bulamadım Artık onlar da mı yok oldular.? Bildiğimden beri olan iki büyük camisi Hala aynı güzel ve bakımlı Artık ezan sesleri hoporlörden geliyor Geceleri de artık saat tam on ikide elektrik kesilmiyor Kızıltepe tüm azameti ile dimdik halen Onurlu mu onurlu. Balya’ya girişte iki ana yol var Balıkesir ve Çanakkale’ye giden yol Çanakkale yolu sevincini rahmetli nenem ne çok anlatmıştır Atamız at üstünde ardında ordusu... Balya’ya gelmiş Çanakkale zaferi sonrası... Nasıl büyük mutluluk imiş Atamızın gelişi... Atanın gözlerinin keskin maviliğinin derin güzelliği Epey uzaktan bile fark edilir imiş Alkışlamışlar ellerine ayaklarına sarılmış tüm halkımız Çok şükür diyorum her şeye Bize bu cennet vatanı armağan eden büyük Atamıza Sevgisi bir şeye benzemez kanımızda canımızda O en büyük Türk. Hala ve hep On Kasım en acı günüm olacak ve ağlayacağım Yaşadığım sürece ve ölene kadar. Çok değişmedi doğduğum kasaba Tek bizler büyüdük yaşlanmaktayız Bir de eski topraklar yok. Ana babalar nene ve dedeler Nesiller devam ediyor edecekler Bir günün behrine kıyamete kadar Köhnese de Balya’m yine de daha çok durur yerli yerinde Kıyamete kadar. 22.12.1999. Balya.Balıkesir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Müfide Decdeli, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |