Düşgücü güzelliği, adaleti, mutluluğu yaratır. -Pascal |
|
||||||||||
|
Çocuktum henüz sana göre Kırmızı elbiselerim vardı benim, Çiçekli rugan ayakkabılarım bir de. Gün geceye devrilirken gelirdin, Alt dudağını uzatıp yukarı doğru üflerdin Kahküllerin uçuşurdu sonbahar yaprakları gibi. Yeni yeni sigara içer olmuştun Ben büyüğüm derdindeydin, kendince . İçli müzikler dinlerdin, dumanlarını savurarak. Bazen ağlar görürdüm seni, Sorardım: Yok bir şey küçük, Gözüme bir şey kaçtı, derdin. İnanmazdım, Ya, Yine de soramazdım. Senin yemyeşil gözlerin vardı, Derin derin bakardın yosun yeşili... Benimse gözlerim kahverengiydi, Üzülürdüm çocuk aklımca, Neden yeşil değildi, yosun yeşili? Annem bir kazak örmüştü yeni Ortak noktam olmuştu Senin gözlerinin, benim kazağımın Yosun yeşili... Geceleri bile giymek isterdim Annem izin vermezdi: -Ne tuhaf çocuksun böyle! Pijama üstüne kazak olmaz, der de Başka bir şey demezdi... Olsundu, Üstümde değilse de yosun yeşili Yastığımın yanında dursundu... Aylar boyunca giydim o kazağı Senin gözlerinin, benim kazağımın yosun yeşili... Akşam olunca tutuşurdu eteklerim Sokağa çıkar gelişini beklerdim Köşeyi dönünce pat diye çıkardım önüne Beni görünce mutlu bir gülümseme yayılırdı yüzüne. Sen de bilirdin orda olduğumu, beklediğimi Ellerirni cebine atar çıkarırdın elma şekerimi... Yosun yeşili gözlerin menevişlenir, daha da koyulaşır Benimse yüreğimde onlarca kuş cıvıldaşırdı. Sen evinize girene kadar bakardım arkandan Odanın ışığı yanınca koşardım ben de Balkona çıkar izlerdim seni kimseye çaktırmadan. Şimdi yıllar geçti aradan Annemi ziyarete gittim geçenlerde O gösterdi bana eski albümlerde Etrafı sararmış siyah beyaz bir resim: Elimde elma şekeri Üstümde en sevdiğim kazak, Yosun yeşili Bir ben, bir sen Ah!!! Bir de seni sevdiğimi bilsen...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © nalan gök, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |