..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilen sever. -Leonardo da Vinci
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Şairler > Ali Gündüz




12 Ocak 2008
Edebiyat Dünyası  
kitap tanıtım

Ali Gündüz


PAZAR GÜNÜ Anayurt gazetesinde yayınlanan EDEBİYAT DÜNYASI YAZISI


:BCFF:
Pazar günü Anayurt Gazetesinde yayınlanacak olan köşe yazısı:


      EDEBİYAT DÜNYASI
Ali GÜNDÜZ
gunduzkitabevi@gmail.com


     
ANAYURT GAZETESİ – GÜNDÜZ YAYINEVİ
3. EDEBİYAT ÖDÜL TÖRENİ MUHTEŞEMDİ     
     Anayurt Gazetesi ve Gündüz Kitabevi tarafından yapılan 3. Edebiyat ödül töreni tek kelime ile muhteşemdi. Şiir dinletisine katılan 100’e yakın şair ve yazarın yanında, 300’ün üzerinde dinleyici, toplam 400’ün üzerinde katılım vardı. Yenimahalle Belediye Başkanı ve Gümüşhane Belediye Başkan vekili, törenin sonuna kadar bekleme inceliğini gösterip, memnuniyetlerini bildirdiler. Yerel gazete, radyo ve TV’lerin yanında Star Gazetesi Cuma günü, Başkent TV pazar günü ana haberde 15 dakika, GİMSA TV Pazartesi günü bir saate yakın programında duyurdu. Anayurt Gazetesi salı günü renkli bir sayfa ayırdı. İnternet siteleri, günlerce bu olayı konuştu. Bunlar sadece benim bildiklerim.
Bu muhteşem günü çekemeyenler, Anayurt gazetesi ve Gündüz Yayınevi işbirliğini bozmak isteyenler devreye girdiler. Hiçbir hizmet üretmeyip, yapılan hizmetlerde hata arayanlar, her zaman çıkıyor maalesef. Şimdiye kadar yapılanlara sessiz kalmamız, mütevazı olmamızdan ve “Güneş balçıkla sıvanmaz” ilkesine inandığımızdandır. Ödül alanların listesini 3 ay önce gazetemizde duyurduk, 3 yıldır ne gazetemize, ne de yayınevine bir tek itiraz dilekçesi bile gelmemiştir. Ön elemeyi daha önceden ilan ettik, Jürimize ulaşan tek bir şikayet söz konusu değildir. Gazetemiz sahibi sayın Naci Alan, bunun en büyük şahididir. Büyük ödül alanların içinde bir tek Gündüz Yayınevi şairi ve yazarı yok. 2005 yılında yılın şairleri Dr. İsa Kayacan ve Mustafa Ceylan, 2006 yılında Abdurrahim Karakoç ve Güzide Taranoğlu, 2007 yılında Sabit İnce, Osman Oktay, İsmail Kara ve Aysel Al seçilmiş. Hepsi de yılın şairleri olmayı hak etmiş usta şairlerdir. Gündüz Yayınevi, bu isimlerden hiçbirinin kitabını çıkarmamış. Seçilen belediye başkanları da farklı partilerden. Belki de Anayurt gazetesini destekleyen Gündüz Yayınevi şair ve yazarlarına haksızlık yaparak, büyük ödülleri vermedik. Haftanın şairlerini seçerken de aynı hassasiyeti gösteriyoruz. Biz, Anayurt Gazetesini alan yazar, şair ve okurun hizmetindeyiz. Çünkü Anayurt gazetesini alanlar, bize müracaat ediyor.
Ödül alanların listesi ve tören resimleri www.gunduzkitabevi.com.tr sitesinde yayınlanıyor. Tören cd.sini çoğaltıp, Gündüz Yayınevi aracılığı ile size ulaştıracağız. Salı günü edebiyat ödül haberinin yer aldığı Anayurt Gazetesini de göndereceğiz. Gündüz yayınevinin tek bir amacı vardır; Anayurt gazetesini, yazar ve şairleri tanıtmaktır. Yaptığı hizmetlerden ötürü hiçbir kuruluştan sponsorluk ücreti almadan, sadece hizmet için yapmaktadır. Gündüz Yayınevi, sıradan bir yayınevi değildir. 2 dergisi, 3 şubesi ve 400’e yakın dev yazar ve şair kadrosu olan bir yayınevidir. 4.Ödül daha kapsamlı olacağından, sanat ödülü de vereceğiz. 4. Sanat ve Edebiyat Ödülü adı altında yeni törende buluşmak üzere.

HÜSEYİN YURDABAK HAKKA YÜRÜDÜ
     Şairlerin ağabeyisi Hüseyin Yurdabak, çarşamba günü akşam vefat etti. Ankara Kalesi şiir toplantıları ve çıkardığı antoloji kitapları ile şairlerin tanınmasında çok yardımcı oluyordu. Yazdığı kısa dörtlükler, veciz sözler gibiydi. Perşembe günü ikindi namazından sonra, şairlerle onu uğurladık. Bana hep kızardı. ” Niye kalede yayınevinin tanıtımını yapmıyorsun” diye. Kendi de kitap ve antoloji çıkardığı için, ben fazla etkin olmazdım. İşte o, böyle güzel bir yürekti. Seni unutmayacağız Hüseyin abi. Bir ustamızı daha yüreğimize gömdük.

ÇUKUROVA TÜRKÜ VE ŞİİR ŞÖLENİ
Çukurova Gençlik Derneği Yönetim Kurulu adına Başkan Muhammed Karadağ, Türkü ve Şiir Şöleni yapacaklarını duyurdu. Mansur Ekmekçi sunuyor. Sanatçı ve şairler:Özkan Çakır, Aşık Subhani, Aşık Nezir Kaya, Aşık Mansuri, Aşık Yılmaz Tarı, Aşık Yemini, Aşık Fındıklı, Aşık Ali Anbarcı, Bekir Dağsever, Kıymet Taylı, Münevver Düver, Osman Erkan, Halise Tekbaş, Baki Yıldırım, Aşık Yarani, Aşık Borani, Halk oyunları, sürpriz sanatçılar ve sınırsız eğlence.Tarih: 13 Ocak 2007 pazar günü saat: 18.00’deYer: Yüreğir evlendirme dairesi. tel: 0535. 669 77 80
     
EDEBİYAT DÜNYASINDAN KISA HABERLER
Ankara’da bir dergi daha sessiz sedasız yayın hayatına atıldı. Ortanca dergisinin sahibi Emir Osmanoğlu, yazı işleri müdürü İbrahim Engin. Erol Ertemel’in hatırasına çıkarılmış bu sayı.Mehmet Nuri parmaksız, Mehmet Nacar, Zeki Çalar, Hasan Hüseyin Anmak ve Hüseyin Özbay gibi tanıdık dostlarım da şiirleri ile yer almışlar. Şiire ağırlık vermiş Ortanca dergisi. Edebiyat dünyasına hoş geldin.
Yaşar Türkmen, Yahya Akbulut, Duygu Tunç Yontucu, İmran Can, Zafer Gürayça, Veli Asan ve İlkay Coşkun da Gündüz Yayınevinin dev yazar ve şair kadrosuna katıldı.
Neriman Zevkliler’in Göynük ve Tarihçesi kitabı Gündüz yayınlarından yeni çıktı. 112 sayfa renkli kitabı okuduğunuzda artık Antalya Kemer’’den sonra Göynük beldesine de uğrayacaksınız. Göynük belediye başkanına teşekkür ederiz. Belediyelerle işbirliğimiz devam edecektir.
Adana Emniyet Müdür yardımcısı ve şair Hasan Hüseyin Anmak’ın 3 şiir kitabı 15-20 Ocak 2008 tarihleri arasında Adana’da Tüyap Kitap fuarında okurla buluşacaktır. Kitabın geliri Şehit Aileleri derneğine bağışlanıyor..
     Gündüz Yayınevi, 308.Kitabının ardından, kitap fuarlarına katılmaya başladı. Gündüz yayınevi şair ve yazarları, fuarda kitaplarını imzalayacaklar. 4.Edebiyat ve sanat ödülü yarışmamıza katılabilirsiniz. Gündüz yayınevi, 10 antoloji kitabının ardından, resimli Şair ve Yazarlar Ansiklopedisi de yayınlayacak. Yeni şair ve yazarların ansiklopedi için müracaat etmesi gerekiyor. Eski ve yeni 5.000 şair ve yazar, bu ansiklopedide buluşuyor. Gündüz yayınevi, yeni şair ve yazarların hayalini gerçeğe dönüştürüyor. Ayrıca antoloji kitaplarına da şairler katılabilir. Şair ve yazarlar, tanınmak istiyorlarsa, www.gunduzkitabevi.com.tr sitesine girmesi yeterli. Ayrıca yayınevi aracılığı ile kitap çıkarmak isteyenler, sitedeki sözleşmeleri mutlaka okumalı.

KİTAP DÜNYASI
1.     Ispartalı olup, İzmir’de yaşayan usta şair ve yazar Mehmet Çoban’ın 3.Eseri Otokritik kitabı Gündüz Yayınları içinde çıktı. 224 sayfalık dini deneme kitabı büyük ilgi gördü. Dini ve felsefi konularda taklitten tahkike, gelenekten bilince geçişi savunmaktadır. En büyük hastalığımıza neşter vuran yazarımıza teşekkür ediyoruz. Taklit ederiz, inceleme yapmayız. Gelenek veya töre der yaparız, ama bu gerçekten gelenek ve töre mi diye araştırmayız bile. Bilindiği gibi, Yollardaki Ben ve Ufuktaki Ben şiir kitaplarının şairi olarak tanıdık onu. Ama bundan sonra araştırma kitaplarını da göreceğiz. www.mehmetcoban.com. Tel: 0533 2851298
2.     Diyarbakırlı genç şair Sadık Toraman’ın 2.Şiir kitabı Kendimi Sen de Seviyorum bir Gündüz yayını olarak 96 sayfa çıktı. İlk şiir kitabı Kimsesizliğimin Kimsesiyim ardından bu kitabı ile iyi bir çıkış yaptı. Tanıtıma çok önem veren bir şairimiz. Afişlerini her yere astırıyor. Radyo ve televizyon programlarına çıkıyor sürekli. Sevda ve ayrılık şiirlerinin yanında toplumsal şiirleri daha çok ilgi çekiyor. İsyanını yüreğine gömüyor sanki. Ondan çok umutluyum. Yeter ki okurları sahip çıksın. www.sadiktoraman.com. Tel.05352720521. Yorgun Şair şiirinden mısralar okuyalım:
Sessiz bir kavga değildi bizim kavgamız;
Bin bir umut ve emeğin
Yeniden zaferle kucaklaşmasıydı.
Yılları içmiştik, birlikte yılları…
Yalnız değildik hiçbir zaman,
Yaralarımız, kanımıza ihanet kokusu vermemişti.
Ne çok eylemde göz göze gelmiştik…
Renksiz fişlenmiştik dağların çiçek özleminde.
3.     İstanbullu olup, İzmir’de yaşayan Aynur Avcı’nın 2.Eseri Külsüz Aşklar şiir kitabı Gündüz Yayınlarından yeni çıkan kitaplardan. Aşkın kitabını yazmış. Kitap kırmızı yazılarla 112 sayfa olarak aşkı çağrıştıran özelliği ile çıkmış. Tasarım ve hazırlanışı ile aşk şiiri sevenler “ al beni” diyor sanki. Usta şair Aynur Avcı’nın bu kitabına İzmir’den çok destek geldi. Susan Dilin Çığlığı şiir kitabından sonra Külsüz Aşklar şiir kitabı ile edebiyat dünyasında ses getirdi. www.aynurdan-dizeler.com sitesini ziyarete bekliyoruz. Tel.05324095536. Üçe Beş Kala şiirinin ilk mısralarını paylaşmak istiyorum:
Bırak artık
Yüreğimi - almaya geldim
Çok yoruldum yolunda
Yeter
Yalan aşkını savunma boşuna
Çoktan fırlattım
Gecenin ortasına
4.     Aksaraylı genç şair Hasan Tosun’un Şairin Şiirleri - 2 kitabı 104 sayfa olarak yeni çıkmış. Şairin kendi imkanları ile çıkardığı kitabını Gündüz Yayınevinin 3 şubesinden da alabilirsiniz. Şairimiz tanıtım ve dağıtım için bize göndermiş. Şair, aşk, milli, önemli haftalar, vatan, bayrak ve dini şiirlerini bu kitapta toplamış. Kendini sürekli geliştirdiğini belirten şairimize başarılar diliyoruz. Kitapta isteme adresi yok. Yayınevi işbirliği olmayınca da tanıtım yapılmamış. Aksaray’da şairin sevildiğini 2.Kitabının çıkması ile ispat etmiş. Yüreğine sağlık bu güzel şiirler için. Tel. 0536 3922174- 0543 9103660. Bir Şair şiirinde kendi iç dünyasını yansıtmış:
Bir şair gördüm gözleri yaşlı.
Terk etmiş onu aşkı.
Mecnun misali bakışı.
Yürekleri yakışı…
5.     Gündüz Yayınlarından pazar günleri tanıtılacak kitaplar: Neriman Zevkliler (Antalya-Göynük ve Tarihçesi), Gökay Saluğu (Kırılan Hayaller-şiir), Ferhat İşlek ( Güneşli Çocuklar –şiir), Kenan Aydın (Örtülü Cinayet- roman), Süheyla Güleç (Büyük Boyama), Musa Demirci (Kardeş Kanı – Roman) ve kitapları. Gündüz Yayınlarını gunduzkitabevi@gmail.com ‘dan isteyebilirsiniz. Kitap çıkarmak isteyen şair ve yazarlar, www.gunduzkitabevi.com.tr sitesini ziyaret edebilir. Gündüz Yayınevi 4.Yılında 308.Kitabını çıkardı. 30 Kitap baskıda bulunmaktadır. Kitabınızı büyük bir yayınevi olan, Gündüz Yayınevine danışmadan kitap çıkarmayınız. Yukarıdaki kitaplar, kitapçılara % 50 indirimli ve 6 ay vade yapılmaktadır.
6.     Tanıtım için bekleyen diğer kitap: Menduh Özdemir (Şiirsel Hayat – şiir) kitabı. Kitaplarınızı (Gündüz Kitabevi adresine) gönderin, pazar günleri tanıtalım.
HAFTANIN ŞAİRİ: Mustafa EROL
Anayurt gazetesi ve www.antoloji.com ‘daki Dünya Şairler Birliği grubu tarafından haftanın şairi seçildi.     

ÇOCUKLUK YILLARIMIZ

Ne Affan Dede kaldı,
Çocukluğumuzu bize satacak.
Ne de yaşıtlarımız.
Bize o günleri hatırlatacak....
Hepsi göçüp gitmekteler,
Üçer beşer...

Ne yaşamışsak,hepsi dünlerdedir.
Güzel günler hep, dünkü günlerdedir.

(Şiirin bir kısmı alınmıştır)

Mustafa EROL - ANTALYA

KİTAPLARDA BÜYÜK UCUZLUK
Boyama kitapları, ÖSS ve kitap sergisi : 50 Krş
LGS-OKS, ansiklopedi ve kitap sergisi 1 YTL.
BİZE DANIŞMADAN KİTAP ÇIKARMAYINIZ.
307 kitap yayınladık. Şair ve yazar ansiklopedisine katılın. (3 cilt- 5000 şair-yazar)
Ali GÜNDÜZ, pazar günleri Edebiyat Dünyası köşesi ile Anayurt Gazetesinde...
GÜNDÜZ KİTABEVİ – SAHAF- YAYINEVİ
Anayurt Gazetesi Temsilciliği
- Demet 7.Sokak no: 7/ b Y.MAH /ANK. 0312 346 54 57
- Cebeci : Çifteler Sk 7/A Doğumevi yanı Hamamönü/Ank. 0312 363 09 94 - GSM 0532 692 79 01
- 3.Şubemiz: Zafer Çarşısı yanı Adil Han Kitapçılar Çarşısı No: 41 Kızılay/Ankara 0312 432 14 89
Web : www.gunduzkitabevi.com.tr





     












Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Edebiyat Dünyasımdan Haberler
Edebiyat Dünyasımdan Haberler - Yeni Kitaplar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Asker Oğluma Hasret Türküsü [Şiir]
Asker Oğluma Hasret Türküsü [Şiir]
Hasret [Şiir]
Hasret [Şiir]


Ali Gündüz kimdir?

Ali Gündüz, 25. 02. 1961 Nevşehir doğumlu. Anayurt Gazetesinde pazar günleri edebiyat dünyası köşesini hazırlıyor. Gündüz yayınevi editörü

Etkilendiği Yazarlar:
Necip Fazıl, Peyami Safa


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ali Gündüz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.