Sevginin ölçüsü ölçüsüz sevmektir. -Spinoza |
|
||||||||||
|
Ne yani oturduğum apartmanda istemediğim biri yönetici oldu diye evimi terk etmek zorunda mıyım? Apartmanı adam gibi yönetmesine bakarım ben. Yoksa... Alınterimle,kuruş kuruş biriktirerek sahip olduğum evimi bırakarak başka bir yere hayatta gitmem. Gitmemeliyim. Kimse de gitmemeli. Hiç kimse de hiç kimesenin bir yere gitmesini istemiyor zaten. Geçmişte istendi böyle şeyler: Koministler Moskova'ya... Mollalar İran'a... Hayır,Mevlana yurdu burası. Yunus Emre diyarı... Üç ibadetgahın aynı bahçe içinde yer alabilmesine imkan tanıyan muhteşem bir kültür üretmiş insanlar ülkesi burası. Mesele basit aslında... Bir yere gitmek zorunda değiliz. Birbirimize katlanmak zorundayız. Sevemeyebiliriz herkesi. Katılmayabiliriz dünya görüşüne,yaşam tarzına. Fakat, KATLANMAK zorundayız. Bunu anlasak bir... Türkiye'yi sadece Etiler'den,Nişantaşılardan ibaret görmemek lazım. Fatih'i var,Beyoğlu'su var Türkiye'nin. Tepenirken Beyoğlu'su inleyen Karacaahmet'i var. Konya'sı var muhafazakarlığıyla,İzmir'i de var,kızı deniz,denizi kız kokan çehresiyle. Ne Konya'nın İzmir'e,ne İzmir'in Konya'ya benzemesini,dönüşmesini isteme hakkına sahip kimse. Çekip gitmek isteyene: Git,kendin bilirsin, Çok da umurumdaydı, Arkana bakmadan git diyemeyiz. Ya ne demeliyiz' Nereye komşu,bir sıkıntı mı var,yardımcı olalım demek en iyisi. Yalnız bir şart var,o bizi komşu olarak muhatap alıyor mu? Bizi komşudan saymayan birinin de öteki mahalleye çekip gitmesine bir şey diyemeyiz. Fakat öteki ülkeye gitmesine... Nem nem şuha!..(Hayır,hayır,asla)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © NUH KENİŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |