..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En bilge insanlar bile arasıra bir iki zırvadan hoşlanırlar. -Roald Dahl
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Estetik > Bahar Kalemi




9 Aralık 2007
Hayatın Anlamı  
Yaşamak bir sanattır

Bahar Kalemi


Yaşamak bir sanattır der Yavuz Bahadıroğlu Hayatı kaba-saba yaşamak yerine, bir sanatkâr duyarlılığı içinde yaşamak gerekiyor…diye de eklemiş yazısına Ömer Hayam da diyor ki: “Saadet, kendinde olanı fark etmektir.”Her sabah aynaya bakalım: Yılan, akrep, hatta bitki olarak yaratabilecekken, insan olarak bizi yaratmayı tercih eden Allah’a şükredecek en önemli sebebimizin insan olarak yaratılmak olduğunu hatırlayalım. Sadece bu bile insanı mutlu etmeye yeter.


:BECB:


Hayat, yaşanmaya değer mi?

Bilinmeyenden gelip, bilinmeze gidiyoruz. Doğuyoruz, öğreniyoruz, çalışıyoruz, hissediyoruz, gelişiyoruz, yaşlanıyoruz, ölüyoruz. Neden geldik, neden gidiyoruz? Bu geliş-gidiş arasındaki süreçte, veya yolculukta, bizi buraya “Getiren İrade”nin bizden beklediği ne? Bence ilginç olan, bu beklentinin ne olduğunu bilmemekten çok, ne beklendiği sorusunun bile ciddi biçimde düşünülmemesi.


Eflâtun bunu, “Sorgulanmayan bir hayat yaşanmaya değmez,” diye ifade etmiş.Anlamı olmayan bir varoluş, veya yaradılışımızın bir amacı olmayabileceği fikri bana uzak geliyor. Bu bağlamda, anlam arayışının akla gelen iki nedeni şunlar olabilir. Birincisi, salt bedensel bir yaşamın, dünyaya getirilişimizin sebebi olabileceğini yeterli ve doyurucu bulmamak. İkincisi, her birimizin, içimizde bulunan ilâhi özü bir şekilde hissettiğimizden, onu arama eğilimi. Burada aklıma hemen şu soru geliyor. Acaba, Ulu Yaradan’ın bizden beklentisi ile bizlerin hayatın anlamı konusundaki düşüncelerimiz örtüşüyor mu, örtüşmesi gerekmez mi? sorusu işte hepimizin bu mübarek ayda kendimizi sorguya çekmemizin tam da zamanı.

Yaşamı anlamlı yapan şeylerden bir başkası, “kendimizden daha önemli bir amaç veya kendimizden başka bir şey için yaşamak.” Bu, insanın yücelmesini sağlıyor, çünkü yalnızca kendine dönük yaşayan insan, etrafındaki kişileri ve olayları pek önemsemeyen, onlarla sadece kendisiyle bağıntılı oldukları ölçüde ve sürece ilgilenen bir tavır’a sahiptir. Bu anlayış onların çevredeki diğer varlık ve olgularla olan ilişkisini sınırlar. Halbuki kişinin dışına taşması, aşkın yaşaması, kendi varlığını büyütür, geliştirir, böylece yaradılışla daha çok boyutlu, daha yoğun bir alışverişe girerek, ben-odaklılığın sığlığı ve kısıtlamasından kurtulur. İnsan bunu, bir ideale bağlanıp ona varma, veya birisine aşık olup onun için yaşama gibi yollarla gerçekleştirebilir. Her iki durumda da kişi, ben-merkezli insanlara kıyasla, hayatına çok daha fazla anlam kazandırır. Çünkü sevgi, sevilen kişinin fiziksel varlığından çok öteye gider. En derin anlamı onun manevî varlığı içinde bulur. Onun yanında bulunması ya da bulunmaması, hatta hâlâ yaşıyor veya ölmüş olması, bir şekilde önemli olmaktan çıkar. Bir ülkünün peşinde koşmak da aynı değil mi? Ülkü gerçekleşmese bile, insanın ona erişmek çabasında olması dahi, yaşamına anlam vermez mi?


“Hayat, yetersiz kabullerden, yeterli sonuçlar çıkarma sanatıdır.”
Yaşamak bir sanattır der Yavuz Bahadıroğlu Hayatı kaba-saba yaşamak yerine, bir sanatkâr duyarlılığı içinde yaşamak gerekiyor…diye de eklemiş yazısına Ömer Hayam diyor ki: “Saadet, kendinde olanı fark etmektir.”Her sabah aynaya bakalım: Yılan, akrep, hatta bitki olarak yaratabilecekken, insan olarak bizi yaratmayı tercih eden Allah’a şükredecek en önemli sebebimizin insan olarak yaratılmak olduğunu hatırlayalım. Sadece bu bile insanı mutlu etmeye yeter.

SEVGİYLE KALIN

.Eleştiriler & Yorumlar

:: hayat
Gönderen: fatih özkonyalı / Konya/Türkiye
13 Ocak 2008
"hayat ne elde ettiğimizle degil hissettiğimizle alakalıdır" der bir düşünür. hayatı anlamlandıramayan insanlar elde etme arzusunun esiri olmuş insanlardır genelde. teşekkür ederim güzel yazınız için




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İskender Pala
Aksiyon İnsanı
Osmanlı İnsanı
Korkularımız ve Biz
Lütuflar Kuşağı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yalnızım [Şiir]
Bahar Yüreklim [Şiir]
Gül Kurusu Sevdalar [Şiir]
Tutuldum Sana [Şiir]
Kartalların Var Oluş Hikayesi [Öykü]
Nasıl Seviyorsunuz [Öykü]
Sanal Tanışma [Öykü]
Çocuk Yüreğini Diri Tutmak [Eleştiri]
Osmanlı'da Abide Şahsiyetler [İnceleme]
Osmanlı'da Abide Şahsiyetler [İnceleme]


Bahar Kalemi kimdir?

Okumak ve yazmak en güzel eylemdir.

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu, İskender Pala


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bahar Kalemi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.