..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her şey ancak sevgiyle satın alınabilmelidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > Aytekin Orhan




7 Kasım 2007
Rüzgârın Fısıltısı II  
Aytekin Orhan
“Sesler kendini duyurur öteye ve gece yazılır yeni bir güne…”


:AIFE:
Zaman sel olup, akıp gitmişti. Doğan yeni gün solmuş ve yerini tekrar gecenin inanılmaz sakinliğine bırakmak üzereydi.

“Sanki çıkmaz bir yola girmişim. Eksik kaldığına inandığım düşüncelerimi toparlamak ve tekrar hayata geçirmek beni çok yoruyor. Artık yazarken o eski heyecanı yaşayamıyorum. Hep bir şeyler yarım kalmış gibi… Bir an önce bu çıkmazdan kurtulmayı istiyorum ama her deneyişimde; kendimi yeniden girdapların içinde buluyorum.” Diyerek söze başladı.

Arkadaşı, önceki gece konuştuklarını zihninin süzgecinden geçirerek, bir süre düşündü. Diğer taraftan da söze nasıl başlayacağını tam olarak bilmiyor ve arkadaşını üzmek istemiyordu. Zaten yeterince acı çekmişti. Ama onun gözlerinin önünde mum gibi eriyip gitmesine de kayıtsız kalamıyordu.

“Aslında hepimiz yalnızız” dedi. Ve konuşmasını sürdürdü. “Yalnızız ve yalnızlık insanın sığındığı en güçlü limandır. Bence, senin asıl sorunun burada başlıyor. Sen, yalnızlığın güzel yanlarını fark edemiyorsun. Bir yalnızlık zırhı içinde saklanıyorsun. Oysa insan yalnızlığının içinden yansıyan olumlu yönlerin farkına varırsa, geldiği noktadaki hataları daha iyi görebilir ve yaşadığı hayatın renklerinden daha çok haz alabilir.’’

Duyduğu sözlerin ne anlama geldiğini tam çözememiş gibiydi. Yine de başını sallayarak arkadaşının sözlerini onayladı.

“Biliyorum: şuan söylediklerimin sana bir faydası dokunmayacak. Ama bir düşün: yazdıklarından bir tat alamadığını, artık eski heyecanını yitirdiğini söylüyorsun. Oysa ben karşımda; yazma heyecanını kaybetmiş birisini değil, konular içinde kaybolmuş ve kararsız kalmış birisini görüyorum. Sorun burada, iç sesinin sonsuzluğundan kendini soyutlama, o sese kulak ver. Belki bu yolculuk seni düzlüğe çıkaracak. Duygu ve düşüncelerinin içinde bir yerlerde yazılmayı bekleyen onlarca dünya var. Sadece bunları bulup, zamanı geldiğinde dışarıya çıkartman gerekiyor.” Diyerek sustu.

Arkadaşının bu konuşmaları karşısında kafasını kaldırdı, sanki daha önce unutmuş olduğu bir şeyleri hatırlamış gibi gözleri birden parlamaya başladı.

“Uzun süredir kitap okuyamıyorum. Hâlbuki kitap okumayı çok seviyorum. Çok ihmal ettiğimin farkındayım. Belki de bu açlığım giderek çoğaldı ve içine girdiğim çıkmazlarda bunun da payı büyük” dedi.

Arkadaşı, “haklı olabilirsin. Sorunların çözümü yolunda, işe önce kitap okumaya zaman ayırmakla başlayabilirsin. Bu senin için güzel bir başlangıç olabilir.” dedi.

Yine bir sessizlik oldu. Zaman, yavaş yavaş kendisini yeni bir günün doğumuna bıraktı.

“Sesler kendini duyurur öteye
ve gece yazılır yeni bir güne…”






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Rüzgârın Fısıltısı I
Rüzgârın Fısıltısı IV
Rüzgârın Fısıltısı III
Beyaz Düş

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Düş (Ün) Meli Derinliğine [Şiir]
Nakış [Şiir]
Uzak Bir Yer Sadece [Şiir]
Yalnızlığın Yıkandığı Geceler I [Şiir]
Yalnızlığın Yıkandığı Geceler III [Şiir]
Yalnızlığın Yıkandığı Geceler IV [Şiir]
Yalnızlığın Yıkandığı Geceler II [Şiir]
Işıklar Geceyi İzler [Şiir]
Süzgün [Şiir]
Düğüm [Şiir]


Aytekin Orhan kimdir?

İnsanın kendisini tanıtabilmesi zor, paylaşılan eserler sonucunda okuyan bunu anlayabilir. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Emek verilmiş her esere saygım sonsuzdur.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aytekin Orhan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.