..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öyle yaşamalısın ki ölünce mezarcı bile üzülsün. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > su-eda




3 Kasım 2007
Evliliğe Tebessümle Bir Bakış Atalım Mı...  
evliliğe tebessümle bir bakış atalım mı.

su-eda


evlilik hayatın bize dönük en tebessümlü yüzüdür bence..


:BAHH:
Son zamanlarda bazıları; onun hızla yıpratılmak istendiğini söylüyor, bazıları: ona sımsıkı sarılarak var olabildiğini düşünüyor, bazıları; onsuz yaşamak daha kolay diye diretiyor, bazıları; ne onunla nede onsuz boşluğunda savrulmakta.. ve bazıları.. bazıları diye hakkında yüzlerce fikir sahibi insan bulmak mümkün..
ama evlilik herkesce kabul edilen tanımıyla bir müessese. Çok ciddi bir tanım olmakla beraber zaten çok ciddi de bir duruş. Ama dünyanın en kaliteli niteliğin pırıltıda kendini bulduğu yer evlilik bence. İyiki var..ve dünya ayakta kaldığı müddetçe ayakta kalacağına eminim. Yıpranacağını yada yıpratıldığını çok ciddi boyutlarda savunmuyorum. Ne kadar istersek o kadar çemberinde yer alıdığımız ne güzel bir özgürlük evlilik. Ve ne kadar tutunursak o kadar renklendiğimiz, o kadar kazanclı çıktığımız bir müessese..Kendimize saygı duyduğumuzu bize belirginleştirerek sunan bir rota. Hoşgördükçe zamanın ve renklerin değiştiği, kavgalarda özürlerin ve barışmaların en zevkli hale geldiği, gıcıklığın, sürtüşmenin , inatlaşmanın varolmaktan haz aldığı mekanlar bütünü bence evlilik.. Eşyanın manasında, duyguların nüansında , iç alemin dışa yansımasındaki ve dış alemin içi kuşatma çabasındaki her zerrede sadece evlilik anlam kazandığırıyor hayata. İki ayrı dünyanın beraber çivisini çaktığı tek dünya..En belirgin söylenecek ve basitleştirerek ele laınacak olursa, eşime küstüğüm zamanları çok seviyorum, onun iyiki var olduğunu düşüncem iç alemimde bencilliğimle kesişiyor çünki, ve onun iyiki var olşu herşeyiyile bencilliğime üstün geliyor.. Toplum olarakta çok şanslıyız bu konuda, adetlerimiz, geleneklerimiz, görgülerimiz bizim evlilik külütürnü kolay algılamamızı ve sahiplenmemizi destekliyor, işte bütün bunlarla evliliğin matematiğini kurduğumuzda iyiki evlilik diye bir müessese üzerine kurulu hayatlar ve iyiki yaradılığımızın en güzel gayelerinden biri o diyebiliyorum ve evliliğe tebessümle...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Su'nun Keşkeleri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Selam [Şiir]
Sevgiye Hakkını Veren Cümle Hangisi? [Şiir]
Lurdun Tutkusu Suç [Şiir]
Kalk Annem [Şiir]
Bugüne Dair Birkaç Cümle [Şiir]
Bahçemdeki Fidedeler Çiğ Taneleri Yine... [Şiir]
Hala Orada Olabilir... [Şiir]
Bugüne Dair Birkaç Cümle [Şiir]
Ey En Güzel Olan... [Şiir]
Serçe Yine Döktürmüş Ne Güzelde Söylüyor... [Şiir]


su-eda kimdir?

her sabah mutlu kalkarım yatağımdan, mutlu olmak için özel bir sebep aramam, çünki özel sebebim var zaten. . beni mutlu eden bir eş ve 3 çacuğum için ne desem az. . her akşam mutlu yatarım yatağıma. . mutlu olmak için özel bir sebep aramam , özel sebebim var zaten, eşim için, çocuklarım için harcadığım tüm kalorilerim, sevdiklerimle muhabbetlerim, rabbime ibadetlerim, sevmediklerimle illede karşılaşmam ve tebessümle nefsimi terbiye edişim. . yani bir günümü dolduran ne çok güzel şey var ne desem az. .

Etkilendiği Yazarlar:
değişebiliyor..


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © su-eda, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.