..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçının işlevsel tanımı bilinci neşelendirmektir. -Max Eastman
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Toplumcu > Zeliha Gökkan




18 Ekim 2007
Yıldız (Dokunduğum Hayatlar) - 4 -  
Bazı gözü dönmüş insanların, böylesi insanlık dışı suçlar işleyerek birçok hayatları mahvettiğini gözlemlememeyi umarak, bundan sonra mutlu hayatlara tanıklık etmek üzere bu siyah gecenin içinde kayboluyoruz.

Zeliha Gökkan


Hiç yoktan bir evladını toprağa vermesi, bir evladının da genç yaşta hapiste olması onu kahrediyordu. Ana yüreği bu olup biteni kaldıramıyor, gözyaşları sel olup akıyordu.


:CBJC:
Çok karanlık ve kasvetli bir gece. Gün güneşle birkaç gündür buluşmuyor. Yeryüzünden görünüşümüz yok denecek kadar zayıf.
Elli beş yaşlarında zayıf bir kadın, biri kız biri erkek iki torununu okula yolladıktan sonra torunlarından sakladığı gözyaşlarını tutamadı. Beş yıl önce biricik kızı bir katliama kurban gitmişti. Hatırlamak istemediği ama aklından bir an bile çıkmayan o günden sonra gözyaşları sel olup akıyordu.
Gözünden bile sakındığı güzeller güzeli kızının evlilik yaşı geldiğinde bir sürü talibi çıkmıştı. Üniversiteyi yeni bitirip, merkeze yakın bir ilçeye tayin olan amcası oğlu da talipler arasındaydı. Pek gönlü razı olmasa da amcası oğluna hayır diyememişlerdi. Güzel kızı amcası oğlu ile evlenmişti. Ardı ardına bir kız bir erkek iki çocuğu dünyaya gelmişti.
İlçede genellikle evler tek katlı idi. Genç kadının evi de bunlardan biri idi. O gün çocuklarını uyutup çok özlediği anacığına telefon etti. Hafta sonu geleceklerini haber vermek istiyordu.
Telefonla konuşmaya öylesine dalmıştı ki damdan inen hırsızdan habersizdi. Bir anda bir el ağzını kapamış, boğazına bir bıçak dayamıştı. Telefon elinden düşmüştü. Genç kadınla hırsız arasındaki boğuşmayı annesi telefondan duyuyordu. Hırsız bıçakla etkisiz hale getirdiği kadına tecavüz etmiş, kolundaki ve boynundaki takıları almış, sonra da elindeki bıçakla genç kadını öldürüp kaçmıştı. Genç kadının annesi telefondan olup biteni duymuştu. Kızını kurtaracak bir şey yapamamanın çaresizliği ile çığlık çığlığa ağlayıp, bağırıp çağırmış sonra da bayılıp kendini kaybetmişti. Bir süre sonra hırsız yakalanmıştı. Yargılanıp hapse atılmıştı. Fakat olup biteni hazmedemeyen genç kadının kardeşleri hırsızı öldürmeye karar vermişlerdi. Ortanca kardeş, küçük bir suç işleyecek, girdiği hapishanede ablasını acımasızca öldüren hırsızı öldürecekti. Planları işlemiş, ortanca kardeş hapse girmiş, ablasını öldüren hırsızı ilk fırsatta öldürmüştü.
Hiç yoktan bir evladını toprağa vermesi, bir evladının da genç yaşta hapiste olması onu kahrediyordu. Ana yüreği bu olup biteni kaldıramıyor, gözyaşları sel olup akıyordu. Kızının ölümünden sonra iki torununun bakımını üstlenmiş, annelerinin eksikliğini hissettirmemeye çalışmak yaşama amacı olmuştu.
Bazı gözü dönmüş insanların, böylesi insanlık dışı suçlar işleyerek birçok hayatları mahvettiğini gözlemlememeyi umarak, bundan sonra mutlu hayatlara tanıklık etmek üzere bu siyah gecenin içinde kayboluyoruz.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yıldız (Dokunduğum Hayatlar) - 3 -
Yıldız (Dokunduğum Hayatlar)
Yıldız (Dokunduğum Hayatlar) - 2 -

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ömrüm [Şiir]
İbreti Alem [Şiir]
Giderken [Şiir]
Temaşa [Şiir]
Hergele [Şiir]
Gülüm [Şiir]
Sensiz Ben Ağlarım [Şiir]
Seni Sevdim [Şiir]
Seyir [Şiir]
Harami [Şiir]


Zeliha Gökkan kimdir?

www. aynizeliha. com Öncelikle anneyim en sevdiğim işim bu, geçimimi eczacılık mesleğimle sağlıyorum , izedebiyat bendeki şiir sevdasının ateşinin yandığı ilk durağım oldu,yazmak bende tutku haline geldi kısa sürede. mayıs 2004 te eczacıbaşı ilaç sponsorluğunda 'hediyem olsun'isimli şiir kitabım yayınlandı. kitabıma yoğunlaştığım süreçte şiirlerde melodiler duydum. derken şarkı sözü yazıp besteler yapmaya başladım. mesam (müzik eserleri sahipleri birliği)üyesiyim. hayat tesadüflerle dolu. daha neler olacak hayatımda bilmiyorum. iyisimi siz beni takip etmeye devam edin. . :)

Etkilendiği Yazarlar:
yaşama dair ne varsa herşey, herkes..


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Zeliha Gökkan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.