En bilge insanlar bile arasıra bir iki zırvadan hoşlanırlar. -Roald Dahl |
|
||||||||||
|
Söylerim içimden sözleri/dererim gece vardiyam vardı daha Bilinmez bir diyarın karanlık oyunlarında/ben varımdır/varsam Ölesim vardır bir de/ölümleri doğurduğum her siteminde Yüklü develerin ağırlığında/kumlarda bıraktığı izlerle Peydahlarım bütün hüzünleri/hüzünler ki bir tarafı sen Bir tarafına acı bulaşmış/sözlerin kar ayazlı yazılmışlarıdır. Susmaya gelen anlarında/susasım var/konuşmaya mecali olmayan dudaklarım Yüreğimin toktağanını çiz/beton kentleri ben fethetmedim/kirleten de değilim Ne denizlerin dalgalarında bir martıyı boğan/ne de acıtan/kanatan da değilim Anlarım/içimden sürgün olan/kelimeleri/bilirim de/ didişmendir bütün karanlıklar Sönükleşince güneş/düşer perçeminden şavkı/kaydır/kayan yıldızlardan/kaydır Ya da gümrah sözlerin/esrik kaselerine boşalt/bir sarhoş narasıdır say Bütün özlük dosyalarımda/sil bütün öz isimlerimi/ya da belirt nişanında Böyle işte/esamesini satılığa çıkarırım/gönlümden kırılan incilerin Her biri bir gecedir oysa/saçlarına taktığım sığınakların/ düştür Ya da mihengin istifinde/kahraman siyahın/meşalesini beyaza Bulamış satırlara/gözükmeyen harfler yazmamdır/mecalim Belirttim işte/belirgin renkleri saçak altında/damlayan sularla Deniz saydım/gümrah/ziyankar gece kaçırdı/altından ırmaklarla Sonra bir deniz/şiir kız/ve saçların/yerleşkesinde dudağımın İpil ipil kaçan ruhum/kovalayan bekçiler/ve de köpekler Islak bir ikindi sonrası/kana bulanmış sabahlarım/ Ayazımın çıktığı kadar seninim/hüznüme gölge Etme bahar zaten sensindir/ Ve sen şiir kız/hasretinden saçlarına ördüğüm/hayaliyle dirildiğim Bir tarafı acıtan/enjekte eden damarlarıma/sağanak belirtisi Saçlarından izledim kelimeleri/dudağından sesleri/esirgeme Gözlerinden içtiğim susuzluğu/kandırdığım çöllerime/sürgün etme Ateşi harlamak pahasına/geçer akçedir acılarım/geceden sabaha Satılığa çıkmaz cihangir sokaklarım/adımlarımın seslerindedir aydınlığım Gelişimin sesini duymaz mısın/sen ey şiir kız/sabah oldu/hadi Aydınlık düşler derdim/gecenin karanlık sokaklarında/delişmen Renkleri pahamdır/ederim etmem mi bilmem/bir mavi kadar Resmimim şatafatlı halidir/gözlerinde dirilidiğim an/bahtiyarım Ve sen şiir kız/ve ben işte/yazdım ki yanyana/vuslat sayalım Ayrlıklarık istasyonunda/gelişleri çizelim/kuralım aynasında Geliş provalarını/sen dur öylece/apansız insin varlığım Ve ben/şiir kız/ellerinin arasında/bilediğim hüzün gibi Sarıp sarmalayan aşk gibi/girdin gönlüme/sessiz bir iklimde İlkin bahar saydım/sonra güneş/yıldız ki vurulmadı aynalar Kırık düşleri boşaltınca anladım/vuslatın/yokluğun kadar hakikat Olmuş gibi/varmışlığa dokundurtmadığım gecem gibi/aydınlık Etsin yine boydan boya bir vuslat/geldir bütün sözlerini Dillendir hünerlice/her söz ki zaten öyledir sence Gülcedir biraz da sessizcedir/çığlığınca duyur işte Gün gebe günlere/geceyse aşina/ İki-ya da sen Buramlaşan zihnimde kokunun tekrir zamanları/topladım Ayinimdir her gece balkonda hüzün nöbetleşmelerim Hasretinle bir dağ görüntüsüyle/irkildim/sokulan rüzgarında Burası bir çöldür/sense içimde deniz/serptiğim umutlarımsın da Gör işte bahar ediyor saçların/düşlerinden/ellerine sığınak Dudaklarından yay ruhumu/kaplaşsın mâhur ezgilerle/gör Ya da elinin ayasını/çarp nefesime/kırılsın hayatım/ateşin mehâretinde Sönük ezgiler biriksin/ölümün kefen bezine/sarıp sarmala/göm kuytuluğa Ve sen şiir kız/nöbetlerde söylediğim türküm/nakaratım Söylenmemiş sözlerin/el değmedik cümlelerle Yazılmalıdır tarihin/sen her şiire/bakılıp da tebessümünle Yazmalısın soluklarını/günlerim ki senledir/halimden geceye Sensiz zamanların/geçmeyen vakitlerine/temâşa ettir seyrini Hadi bil ki yine rüzgar/sağanak/yağmur/ ve deniz İniyor göğüme/pıtrak kanatlı kelebekler.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bilal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |