Fırtınalar insanın denizi sevmesine engel olamaz. -Maurois |
|
||||||||||
|
Su isterseniz,”İşte dere..” Karnınız açsa,”Allah vere..” Yatmak dilerseniz,”Güle güle..”denilmez. Burası medeniyetler beşiği, Dünya cenneti Anadolu. Gel gel eder insanlığa.. Açar köyünü, dağını, bağını. Üleşir aşını, ekmeğini, evini. Akıtır deresini, pınarını, suyunu. Güzel insanlar diyarı; Alicenaptır, Anadolu Sevgi kokan çiçeklerini, Derlemiş toprağının bağrında; Sunar insana her çeşidinden. Zenci, Arap, Kızılderili Sarı, Beyaz, demeden, Her gelene verir, Anadolu. Çatalhöyük, Zeugma’dan, Truva, Hattuşaş, Gordion’dan, Sardes, Urfa, Tuşpa’dan, Bizans, Karia, İyonya’dan, Konya, İstanbul, Ankara’dan gelen Asırlara mozaiktir, Anadolu. On milenyum bilinen tarihi.. Masalı, destanı insanlık dersidir. Onuru, şerefi savaş nedeni.. En güzel örneği Çanakkale’de, Şehit şehit al topraktır, Anadolu. Dedem Korkut isim koymuş soylamış. Mevlana’sı kim olursan gel demiş. Yunus’u aşkına yanmış yürümüş. Ahi Evran dürüstlüğe kanunmuş. Hacı Bektaş dost insana doymamış Fatih’iyle denizlere sığmamış. Zeka küpü Nasrettin’le güldüren, Acısına tarih sırdaştır, Anadolu, Rüzgarıyla türküsünü söyleşen. Yağmurlarda ağlayanla ağlaşan. Kızı-oğlu tomurcuğa dönüşen. Atatürk’le çağdaşlığa koşarken, Milyonlarca ve hep bir ağızdan; “Türk’üm” diyene yakışır, Anadolu. Burası Anadolu ey insanlar! . Bu emanet bizim değil, hepimizin. Hoş geldiniz, sefalar getirdiniz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zekai Yıldız, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |