..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir öğretmen değil, bir uyandırıcıyım. -Robert Frost
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > nalan gök




9 Mayıs 2007
Mutlu Haberler de İstiyorum. Lütfen...  
nalan gök
Ülkeme olan özlemimi bu şekilde gidermek çok çok acı.Gerçekten...Mutlu gerçeklerin yaşandığı bir Türkiye'de en yakın gelecekte yaşamak dileğiyle.


:BJJC:
Eylül ayından beri yurt dışında yaşayan/ çalışan bir öğretmenim.Gurbetin ne olduğunu Almanya'dan gelen hısım- akrabadan duyardım evvelce ya, artık yaşayarak tecrübe ediyorum.Bu uzaklığın ve özlemin etkisiyle evimize Türk TV kanallarını izlemek için gerekli tertibatı kurduk.Ancak bu televizyon yayınlarını izlerken sıklıkla dehşete kapılıyorum.
Buraya gelmeden önce çok tedirgin olmuştum.Çünkü yaşadığım ülkede kadınların yaşam koşulları gerçekten zor.Çünkü kadınlar burada kapalı kutular içindeler nerdeyse. Hatta bazen hiç evinden dışarı çıkmamış kadınlar olduğunu duyuyorum; gün ışığı görmeyen, çocuklarından başka kimsenin sesini duymadığı kadınlar.
Bu durumlar bizi rahatsız etse de ,bilfiil bizi zora sokmuyor.Yani devletin şartlarını yerine getirdikten sonra rahatça yaşıyoruz burada.Akşamları vatan özlemini biraz olsun gidermek için Türk TV kanallarını izliyoruz.Dahası izlemeye çalışıyoruz, inat ediyoruz.Fakat haber bültenlerini izlerken nerdeyse yüreğim ağzımda oluyor.Görev süremin dolmasıyla ülkeme dönme hayallerimin yerini bir burukluk alıyor.Hangi şehirde nasıl yaşayabilirim?Çocuğumu bu kıyımlardan, kapkaçlardan, tacizlerden,istismarlardan, katillerden nasıl koruyabilirim? Nasıl güvenli bir ortam hazırlayabilirim?Bu sorular kafamın içinde dönüp duruyor da yine de tatminkar bir çözüm bulamıyorum.Kızımı okula gönderirken acaba belediyenin açtığı logara düşer mi? Eşim okulda bir deli kurşuna hedef olur mu? Evimize hırsız girer mi?Yolda yürürken bir kapkaççı tarafından saldırıya uğrar mıyım?Velhasılı kelam, TV izlerken bu korkunç haberler içimi buruyor.Midem kasılıyor.Bunlar oluyor ki medyada yer alıyor.Kamuoyu oluşturmak için gerekli de ama yok mu kuzum Allahaşkına bu ülkede hiç iyi bir şey.
Seçim haberleri gündemi işgal etmeye başlayalı bu tarz felaket haberleri daha az yer alıyor.Bence farklı haberler de verilmeli , farklı programlar da yapılmalı. Mesela başarı öyküleri yer alamaz mı yazılı ve görsel basında ?Şöyle, gençlerimize okul basmak yerine , kolay yoldan köşeyi dönmeyi öğretmek yerine işinde en üst basamaklara nasıl hakkıyla yükselebileceğini gösteren.Dürüstlükleriyle model olan kişileri, başarılarıyla göğsümüzü kabartanları anlatan programlar hiç mi reyting almaz?Almazsa da yine de toplumsal sorumluluk adına az olan seyirciye rağmen yayınlanamaz mı? Ne oluyor benim ülkeme böyle?Töre ve konak dizilerinden , paparazzilerden ve seçimden ve felaket haberlerinden başka bir şey yok mu yani güzelim ülkemde?
Ülkeme olan özlemimi bu şekilde gidermek çok çok acı.Gerçekten...Mutlu gerçeklerin yaşandığı bir Türkiye'de en yakın gelecekte yaşamak dileğiyle.
Sağlıcakla....
09.05.2007

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Dışardan bakabilmek...
Gönderen: Funda Bilgili / İZMİR/Türkiye
9 Ekim 2007
Size kesinlikle katılıyorum. Artık ben de haber izlemek ya da gazete okumak istemeyen bir bireye dönüşüyorum. Çünkü izlediğim ve okuduğum tüm olumsuzluklar günüme ve geceme yapışıyor adeta. Dışarıdan bakarak çok güzel dile getirmişsiniz bu kaos ortamını. Kaleminize sağlık. ( Değerli yorumlarınız benim için önemli.Çok teşekkürler Funda Hanım. Nalan)




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kan Kırmızı Gelincikler
Yakın Tarihim Kayıp - Hükümsüz Değildir
Aşk Bir Büyü Mü?
Hüzün Demi
Berfinime
Çeşm İ Cihan
Her Ölüm, Erken Ölümdür
Bebeğime
Tepe Kirazım - Amasya Elmam - Annem
Cevabını Bilen Beri Gelsin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Berfin'im [Şiir]
Adım Mayıs [Şiir]
Aşk Mevsimi [Şiir]
Meraklı Kelebek [Şiir]
Müsemma [Şiir]
Alışveriş [Şiir]
İntizar [Şiir]
Düşümde Sen [Şiir]
Kahramanıma [Şiir]
Aşka Davet [Şiir]


nalan gök kimdir?

Yazar değilim. Keşke. . . Sadece duygularımı paylaşmak istiyorum

Etkilendiği Yazarlar:
Doğan güneş, açan çiçek, yağan ya da yağmayan yağmur, yapraklarda ki çiğ tanesi, bir gülün kokusu,bir bebeğin dokunuşu,sıcak bir ekmeğin buğusu, akan suyun şırıltısı....


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © nalan gök, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.