..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir klasik herkesin okumuş olmayı istediği ancak kimsenin okumayı istemediği eserdir. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Hasan Hüsnü Güner




26 Ocak 2007
Serdengeçti'den Gülünç Hakikatler  
Hasan Hüsnü Güner
Rahmetli Osman Yüksel Serdengeçti bu vatan için çok çalışmış birisidir. Burada, Osman Yüksel Serdengeçti "Gülünç Hakikatler" adlı kitabında yer alan bazı hatıralarını aktarcağız.


:BEAD:
Serdengeçti'nin yaşadığı dönemde İslamiyet'e karşı inanılmaz saldırılar oluyordu (şimdi de pek farklı değil ama neyse) kendisi bütün zorlukları, hapishanelere girmeyi göze alarak bu saldıran kişilerle mücadele etmeye çalışmıştır.


Pul Fıkrası

Serdengeçti'nin üçüncü sayısını Konya'da basan matbaa, sonradan çekindi. Mecmuaları kırmadan caride halinde dışarıya attı, "alın, dedi, ne yaparsanız yapın, bu mecmuayı matbaada daha fazla tutamam!"

Ne yapalım, neyliyelim... Bir araba tuttuk. Talebe çocuklardan birinin evine taşıdık... İki gün içinde talebelerle birlikte binlerce mecmuayı kırdık, dürdük, büktük...

Serdengeçti de dergilerin üstüne abonelerin adreslerini yazıyor, bir taraftan da pul yapıştırıyordu. Hani o üstünde 20 paralık insan fotoğrafı bulunan pullardan. Fakat pullar bir türlü yapışmıyordu. Serdengeçti evvela kızdı, sonra aklına tuhaf bir şey gelmiş olacak ki güldü... Pulun üzerine vurarak "Be mübarek, dedi, sandalyaya yapıştığın gibi yapışsana!"


Diyanet İşleri Reisimiz ve Athenagoras

Rum Ortodoks Kilisesi Baş papazının Türkiye'de nasıl karşılandığı malumunuzdur. Bu hadiseden iki gün sonra gazetelerde Baş papazını, Diyanet İşleri Reisimizle birlikte resmi çıkmıştı. Bunu gören bir vatandaş: Çok şükür, dedi, baş papazın sayesinde, Diyanet İşleri Reisimizin resmini bir defa olsun, gazetelerde görebildik."


CHP'nin Kiri

Seçim sıralarında sayın bayan, yanlarına daha çok hanımefendileri alarak Ankara köylerine sabun dağıtmaya çıkmış. Maksat, tabiî oy toplamak...

Koca karının birine de bir kalıp sabun verirler. Bu koca karı, sayın bayana ne dese beğenirsiniz?!
-Hanım hanım bu bir kalıp sabun sizin kirinizi temizlemez!


Korkunç Bir Rakam

Sağlam bir yerden işittiğimize göre İnönü'nün 350 bin (350.000) çerçeveli fotoğrafı ortadan kaldırılmış. İçlerinde 300 ilâ 500 liraya mâlolan büyük tablo fotoğraflar var. Biz asgariden hesaplıyoruz. Her fotoğrafa 10 lira gitmiş olsa 3.500.000 lira eder. Bu zavallı milletin paraları nelere, nerelere harcanmış! Bir de utanmadan hesap sorun diyorlar. Biz bu adamların yalnız kendilerine değil, suratlarına, suretlerine yüzbinler, milyonlar harcamışız!... Zavallı millet seni kaç türlü soymuşlar!...


Partiler Arası Hava Raporu

C.H.P: Kuzeyde teşekkül eden olsak basınç merkezinin etkisi altında olup muhtelif istkametten esen rüzgarlar, bu partiye hakim olan "inadüs, ihtirasüs ve sağirüs" bulutlarını dağıtamamıştır. Görüş mesafesi 6-7 yıl evvel ne ise odur...Hararet derecesi gayet düşük olup her şey donmuş kalmıştır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dilimizle Yaşamak [Eleştiri]
Kompozisyon Türleri [İnceleme]
Türkülerimiz [İnceleme]
İnciller ve Çelişkiler [İnceleme]
İncillerin İçindekiler [İnceleme]
Kürt Dosyası [İnceleme]
İnciller Üzerine Yazılanlar [İnceleme]
Avrupa'dan Sahneler [İnceleme]
Irak Dosyası [İnceleme]


Hasan Hüsnü Güner kimdir?

Born in 1986. . Türk Dili ve Edebiyatı. .

Etkilendiği Yazarlar:
Osman Yüksel Serdengeçti, Mehmed Niyazi, Abdurrahman Dilipak ve Emine Şenlikoğlu


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hasan Hüsnü Güner, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.