Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür / Ve bir orman gibi kardeşçesine... |
|
||||||||||
|
Gerald Messaide'nin "Tanrılaşan İnsan" adlı kitabından biraz alıntı yaparak başlayalım. Messaide, çarmıha gerilen kişinin Hz. İsa değil, Yahudilerin "ulu kişi" saydıkları İşu adında birisinin olduğunu ileri sürmektedir: "O İşu ki; Yahudiler onu "ulu kişi" olarak sayarlardı! Ama o; "Durun!... Ben, sizin kâhyanız İşu'yum, İsa değilim" diye haykırmasına rağmen çarmıha gerilip asıldı." Fransız "L'Express" dergisine konuşan Messaide, 15 yıl süren araştırmalarından sonra vardığı sonucu şöyle açıklamaktadır: "İman sahibi bir hıristiyan olarak söylüyorum ki; Hz. İsa çarmıha gerilmemiştir! Hem Hz. İsa'nın Tanrı olduğuna inanmak, hem de çarmıha gerildiğini iddia etmek saçmalıktır!" Messaide, bu sözleri Papa ve Kilise'ye karşı söylemiştir. Çünkü, incillerde Hz. İsa'nın çarmıha gerilip, öldürüldüğü yazılıdır. Messaide'den sonra bir başka hıristiyan yazara bakalım. Arthur Weigall, 1924 yılında yazdığı "Hıristiyanlığımızdaki Putperestlik" adlı kitabında; hıristiyan çağından çok önceleri, haç'ın bir tapınma nesnesi olduğunu belirtmiştir. Aynı kitabında, Frikya, Galya ve İtalya'daki Attis'e tapınma inancının İsa'ya tapınmaya dönüştüğünü yazmaktadır. Hıristiyanlıktaki teslis inancının (üçleme - Baba, Oğul ve Kutsal Ruh) da başka inançlardan alındığı bellidir. İzis, Osiris ve Horus, büyük Mısır teslisidir! Bu teslis inancı Hz. İsa'dan yaklaşık üç yüz yıl kadar sonra hıristiyan inancına uyarlanmıştır. "Antik Tanrı" dedikleri İzis'in heykelcik ve resimleri Meryem Ana ve Çocuğuna dönüşmüştür. Yukarıda yazdıklarımıza bakarak bazı okuyucularımız, bunların kişilerin şahsi fikirleri olduklarını düşünebilirler. Bu yüzden, şimdi de Paris Katolik Üniversitesi'nin araştırmasını yazacağız. Paris Katolik Üniversitesi'nde görevli "katolik" uzmanlar, 1959'da yaptıkları araştırmada, "İnciller arasında 25 bin fark" tespit ettiklerini açıkladılar! Bu yazdıklarımızın arasında hiçbir Müslüman ya da diğer dinlerden olan kişiler bulunmamaktadır. İşte, araştırma yapan bazı kişilerin, hıristiyanlık hakkında elde ettikleri bilgiler. Bundan sonraki makalemiz, "İncillerin İçindekiler" başlığında olacak ve incillerde geçen çelişkili cümleleri aktaracağız inşallah.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hasan Hüsnü Güner, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |