Özgürlük sevdası insanın başkalarına duyduğu sevgidir; güç sevdası insanın kendine duyduğu sevgidir. -Hazlitt |
|
||||||||||
|
Politikanın ağzı bu denli bozuk olmasaydı bu ülkede, politika yaptığını iddia edenlerin ağzında sungurlu küfürler olacağına, ellerinde bir demet çiçek olsaydı evladını bu topraklara şehit vermiş analara uzatmak için. Çeşme başlarında girilen su sıralarından vazgeçtik biz; ama parayla satılan sadece su olsaydı bu ülkede, insanlar satın alınamasaydı keşke. Adalardan bir yar gelseydi, herkes şarkılar söyleseydi mehtaba karşı… **** Kapıların kilidi olmasaydı, her gelen "tanrı misafiri" kabul edilip olanca fakirliğe karşın ikramların ardı arkası kesilmeseydi. Geceleri sokak aralarında düdüklerini duysaydık bekçi amcaların, asayiş berkemal olsaydı ve biz bunu bilseydik. Gündüzleri dükkanlarının önünde tahta iskemlede oturup sigara tüttüren esnaf ağabeylerimiz olsaydı, fakir ama mutlu olsaydık, mutluluk gözlerimizden okunsaydı. Yanan sadece sigaralar olmasaydı, delikanlıların da yüreği yansaydı komşu pencereden bakacak bir çift göz uğruna. Düğünler olsaydı pasta ve limonatalı, ikram edilen çerezleri gizlice mendillere sarıp evdekilere de götürseydik, şarkılar mırıldansaydık el ele göz göze. "Her mevsim içimden gelip geçersin…" **** Bir ufak tebessümle kaybolsaydı hüzünler, dağılsaydı tüm kederler, sona erseydi kırgınlıklar. Bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı olsaydı da, şimdilerde kapımızı çalanlar, alacaklı yerine komşularımız olsaydı. Hatırlanmak, sorulmak bayramlara kalmasaydı, her gün dolup taşsaydı evler. Cep telefonlarının cızırtılı soğuğu yerine, sıcak bir çift kelime ile süslenmiş mektuplar olsaydı keşke, kapımızı çalan postacılara, getirilen mektup karşılığı gönülden verilen müjdelikler olsaydı yine bu ülkede. **** Cami çıkışlarında konuşulan sevgi olsaydı dostluk olsaydı da, politika olmasaydı keşke. Lüle lüle saçları olan yar olsaydı, onlara mihrabım diyerek yüz vuran delikanlılar olsaydı da, ekranlarda üç kuruşa vücutlarını sergileyen soytarılar olmasaydı. Delikanlılar nöbetleşe volta atsaydı sokaklarında bu ülkenin. Sokağın namusu onların namusu olsaydı; onların namusu, bu ülkenin… **** Çok uzaklarda bir köy olsaydı, gitmesek de görmesek de bizim olsaydı. Yeni nesil eşkıyalarla, düzen bozucu insanlarla sarılmasaydı İstanbul, herkes kendi düzenini kendi kanunu uygulamaya kalkışmasaydı. Herkes kendi yerini yurdunu vatan bilseydi, kimse toprağından vazgeçmeseydi de bu şehir bu denli çirkefleşmeseydi. Dağlardakileri indirmeye çalışacağımıza, akıl edebilseydik de hiç çıkartmasaydık onları oraya. Politikacılar okur yazar olsaydı da , sözlüklerden "şeref,onur,haysiyet" kelimelerinin karşılığını bulsalardı, verilen sözler tutulsaydı keşke… **** Fotoğrafların aldatıcı renkliliğine inat, siyah beyaz olsaydı da tüm fotoğraflar, renkli olan sadece hayatlarımız olsaydı keşke. Çocuklar camları kırsaydı top oynarken, kırılan yalnız camlar olsaydı kalpler yerinde dursaydı. Kadınlar çamaşırlarını sokak aralarında balkondan balkona gerilen iplere assaydı, her şey ortada olsaydı tıpkı çamaşırlar gibi. Sabahları kadın programlarına koşacağımıza, kan vermek için yarışsaydık birbirimizle. Başkalarının yalan ilişkileri ile ilgileneceğimize, çocuklarımızın durumuyla ilgilenseydik. Çocuklarımıza devamlı kontör yükleyeceğimize, biraz da ahlak ve terbiye yükleseydik keşke... **** Bilirim, keşkeler fayda etmez ama keşke bize eskiyi geri verseydi zaman… Keşke hayallerimiz olsaydı yine... Ve umuda açılan yüreklerimiz…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ali Refik, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |