..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Işık verirseniz, karanlık kendiliğinden yitecektir. -Erasmus
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Toplumsal Olaylar > Hülya Okur




14 Aralık 2006
Dansöz  
DANSÖZ

Hülya Okur


Önce cami önüne bırakılan kundak ,sonra Anne baba ayrılığı, enişte tacizi ve bedenle kazanılan ekmek parası.


:BBDH:
Bir taşın üstünden geçiyor dalgalar ve ismini yazıyor herseferinde kalleşliğin. Buradan bir daha geçmeyeceğimi kim biliyor ki dercesine! Gözümü alamıyorum o hemen geçecek kuruluktan..Bırakmazlar mı insanı yana yana ağlamaya sokaklarda!
Bir açlık,yemlik duygusu almış başını gidiyor, bakıyorsunuz iş ilanı için başvurduğunuz yer türlü istismarların tuzağı, bakıyorsunuz “ya bu adam boşuna mı iş takısı almış önüne diyorsunuz ama sonra anlıyorsunuz ki o işletmesi için değil işletmeye almış personelini.
Üniversite sınavı için gittiğim okul bahçesinde tanıştığım bir kız vardı ; Beyoğlundan başladığı yürüyüşü orda son bulmuş gibi duran. Sınav için alakasız bir kıyafet vardı üzerinde,saçlarıda o sihr-i haram boyası olan sarı renkteydi. Çok ürkek olduğu anlaşılıyordu.O bediaları için kendisine çok acayip bir podyum seçtiğinin farkındaydı ama sınavdan hemen sonra üzerini değişeceği bir paravan bulamayacağıda muhakkaktı. Dansöz kıyafetleriyle geçecekti sıraya, bırakacaktı zillerini alacaktı eline kalemi ve onca yanlış arasında işaretleyecekti doğru şıkları. Onunla konuşmak istedim. Öğrencilik yıllarının elinden alınmasına razı olmayan direnişine iffetini de dahil etmesini isteyerek.
Onun duvarlarının boyası kurumadan sırtını sürtenler olmuştu kuşkusuz. Onun doğumu bir tuvalette gerçekleşmiş ve tekrar ordan alınması imkansızlaşmıştı belki de. Babası rüzgarın yağmuru bulandıran tozuyken,annesi ne kadar yağsada temizleyememiştir kızını!
Veya benzinin içine bir kibrit atamayan yüreklerin, kibritleri yakmadan bıraktıkları suya düşen kaderleri gibi kurtuluşsuzdurlar artık.
Ama benim gördüğüm şuydu,duyduklarımdan evvel;
HAYAT HER ZAMAN GÖREBİLDİĞİN UZAKLIĞA YERLEŞTİRİYOR TUZAKLARI. SEN YA KIRIYORSUN KOLUNU BACAĞINI, YA BURNUN BİLE KANAMIYOR, YADA EĞRİLİYORSUN AZICIK.
Anlattıkları; Önce cami önüne bırakılan kundak ,sonra Anne baba ayrılığı, enişte tacizi ve bedenle kazanılan ekmek parası.
Okuma azmini kim toplayabilir ki kötü yollardan? Kim tüllerin içinden nasıl göründüğünü umursamadan çıkar ki okulun basamaklarını? Kim söyleyebilir ki hayat okulunda kaybettiği şeyi eğitim için geldiği okulda bulamayacağını ?
Onu bir daha görmedim. O parçalı eteklerin,parçalı bulutların ve parçalı sevginin yakınında olmayı kaldıramazdım.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kelebek [Şiir]
Yavrum [Öykü]
Şu Çılgın Türkler [Eleştiri]


Hülya Okur kimdir?

Lafını,sözünü bakışlarına nakşetmiş,mısrasını,dizesini kalemine nakletmiş,sazını sözünü sevgiyeişlemiş biriyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Sebahattin Ali,İnci Aral,Yahya Kemal


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hülya Okur, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.