..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilgi sakalla ölçülmez. -Moliere
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Yürüyen Adam




14 Eylül 2006
İlle Dost İlle Yağmur  
Yürüyen Adam
Nedir dost, dost? Dost, ona “yağmurun hiç bitmesin dostum” diyebildiğindir.


:BAGI:
Hani insanın uzak dostları vardır.

Uzaktırlar.

Uzaktadırlar ama anılarınız, mesela bir dört eylül akşamı gözlerinize o upuzun hüzün ikliminin serin rüzgarını estirecek giriş kapısını size açıverir bir selam ile.

Bir şey olur birden bire!... Başka söz değil “iyi ki varsınız!...” diye bir şey oluverir birden bire.

O uzak dostlarınızın selamı ile vagonlarına güzel şarkılar yüklediğiniz marşandiz olur anılarınız. Hep birbirine uzak istasyonlarda durup mola verdiğiniz ama aynı ruhu arayıp dinlediğiniz şarkılarınızın solfejli sokaklarında dolaşıyor olsanız bile, yağmur kokmuştur topraklarınız bir selam ile.

Ne çok sevdiğinizi hatırlamışsınızdır ıslanan toprağın kokusunu. Onlarla görüşmeyeli beri aynı şiirle bakıp gizlemişsinizdir sulanan gözlerinizi, aynı buluta bakmışsınızdır belki, hani sana yağmamıştır da ona yağar, ya da ona yağmamıştır da sana yağan bulutlara.

Beklemeden çıkagelmiştir belki bir gün dostlarınız kapınıza. Zilinizi çalmıştır, zilinizi çalan eli kucaklamışsınızdır oysa sadece ekranını titretebilmiş bile olabilirsiniz gerçekte. Ancak yürekler titremiştir bunu hiçbir teknoloji beceremeyecektir…

Ve işte nihayet düşmüştür ansızın bulutlardan damlalar…

İçinize, vakitsizce gelen yağmurlu şarkıların şulesi damlamıştır…

Daha görmeden bile birbirini başlamış ağır ağır yağmur ve çiseleyen tıpırtılardan içinizden yangın külleri uçuşturmuştur dostun sesi.



Uzak dediğiniz dostlarınız, suladığınız solmayan tek çiçeğiniz, salonunuzun en güzel yerine buyur ettiğiniz bir konuk olmuştur.

Susamış çiçeğinize jale.

Sesi içinizi, umudu varlığınızı şenlendirmiş, içinizdeki çizilen çemberlerin kırıldığı anı hep yaşamak isteyip bu yağmur hiç bitmesin dediği dostları vardır insanın hani.

Uzaktırlar.

Ancak uzak demek uçurumdur.

Yakın demek ise gökyüzü.

Dost; içinizde dereleri kurutmaya davranan zamanın, mekanın inadına yakın olan demektir.

Dost yakındır…

Dost, ona “yağmurun hiç bitmesin dostum” diyebildiğin.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mevsimsiz Uçurumlar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ablası Olan Şanslılar
Yeni Yazı
Her Gün Kül Yangını, Sen İçimde Kıvılcım.
Yaz Yağmuru

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Noktalama İşaretleri [Şiir]
Dedik ki: [Şiir]
Carpe Diem [Şiir]
Kaleci [Şiir]
Saçlarının Saçaklı Şairi [Şiir]
Nuriyem Öldü [Şiir]


Yürüyen Adam kimdir?

İçinde kendinden başka kaç "kendi" olduğunu kendine anlatamayan adam. Yazmaktan başka yol yürüyemeyen bir yolsuz. Başka deyişlerle; "Özgürlük probelemli yürüyen adam. " Giyotin sözcükler süngercisi. Bir martının irtifa tutkusu. Dibe vurma masalcısı.

Etkilendiği Yazarlar:
Kafka, Vedat Türkali, Orhan Pamuk, Dostoyevski, Balzac, Yaşar Kemal, Oruç Aruoba, M.Mungan, Küçük İskender...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yürüyen Adam, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.