..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bilmezlik ile ne hoştum; hayalimde ne güzellik, ne de aşk vardı." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Yürüyen Adam




29 Ağustos 2006
Her Gün Kül Yangını, Sen İçimde Kıvılcım.  
Yürüyen Adam
günlük tarzında aklıma gelen iç seslere anlık verilen cevaplar. Bir direniş yazısı bence bu.


:BBCB:
Masam dağınık.

Toplamaya kalkmak için bir kıvılcım yetecek oysa.

Bir kıvılcım çıksa şimdi beni patlatsa ortalıktan sağdan soldan, beriden yandan uçtan köşeden... Müdahaleciler yaklaşıp, porteme yazılmış yine çünkü. Yoksa ben donup kalmayı seviyor muyum? Seviyoruz donup kalmayı. Ama geçmişe yazdığınız güzel an’ları sadece. Değil mi ama, en güzel anları dondurmak ister insan. Boyalar, resimler şip şak. Şarkılar. Çalar. Söyler, güzelliği yitmesin sakın diye yazar. Filmini çeker. Heykelini kazır. Sahnesini kurar..

Ancak kim kestirebiliyor çoğu yaşadığını, neyi özleyeceğini bilmediği için, donup kalmak isteyeceği anın hangi an olması gerektiğini kim biliyor? Hangi fotoğrafa dalıp gideceğini kim biliyor sonrasında? “Yaşanıp bittikten sonra gerisi boş” diyen bu zamana kim dur diyebiliyor? Onu, kim öyle donup kaldığımız gibi bir “pause” düğmesine basar gibi dondurabiliyor? Güzel anlar anımsayıp donup kalanlar, işte hep bu şekilde benim gibi o an’a, oraya gitmek istiyorlar. O anda, mekândaki onun sadece bedeni. Ya onu donduran soğuk bir anıya yoruluyordur zihni ya da bir türlü ölümsüzleştirilememiş sıcak bir an’a, uzatılamamış kısacık hep kısacık sıcak anlara. Bu donup kalmış insan duruşu, bir zaman yolculuğu yapmış insan duruşudur. Kimi öyle görseniz hemen anlarsınız ruhunun birden gittiğini. Kendimi ben öyle uzaktan gördüm de, baktım ki gitmiş kendim.

Bir de geri dönüşü mümkünü olmayan bir gidişe saplanıp orada kalırsa kişi, geri dönemezse önünde sonunda mutlak kafayı yeme ihtimali vardır belki. Onun için, kafayı yememek için bana bir kıvılcım yetecek, masamı toplamam lazım.

İşte sana kıvılcım. Telefon çaldı. Bir dostun teşekkürü inledi. Dinledim. “Eyvallah, ne demek rica ederim.”dedim. Hadi yine iyisin, bugün de yırttın masam! Sildim vantilatörün uçuşturduğu sigara küllerini ve oraya buraya yapışmış hüzün artıklarını sildim, hem de deterjanlı. Pırıl pırıl bir gece koktu üstünden. Oysa gece gelince küller yine sokulur aklınıza. Yaktığınız gemilerin külleri uçuşur yine masanıza, koltuğunuza, duvarınıza bi hüzünlü şarkının rüzgarı yeter.

İşte sana bir başka kıvılcım. Aldım gitarımı bastım teline teline. Aparman başıma toplanmasın diye, bazen sustum sonra delice yine söyledim, sustum çaldım. Susamışım. Sen şarkılara çalındın, ben turuncu kokuna boyandım. Sonra yaktım güllerimi de; kül yanmaz ki desen, küllerimizi de… Yaktım. Kül değil bu, içinde ateşi hâlâ kor, alazı sönmemiş.

Yeniden yeniden yeniden yaktım.

Bütün neşeli şarkılar bir lunapark olsun diye, seni yine şarkılara bandırdım, dönme dolaplara bindirdim, aynalara baktırdım yalancı yüzünün ve bestelenmemiş şiirlerime astım… Ondan işte, adını “Kıvılcım” koydum.



Oysa, sen yine içimdeki ormana bir kundakçı…

Yak bakalım. Bitmem ben. Senin bilmediğin başka bir orman kokuyor içimde.

Yak bakalım, tutuştur en kurumuş dalımı bul. Acıt beni…

Kopart kardeşlerimden, yaşamak gibi tek ve hürlüğümü yık ve yak...

Biiyor musun sen yaktıkça, yaktıkça külünden yeşerteceğim bu bilmediğin ormanlarımı.

Y e t e r k i s e n, ç a l m a b e n d e n

i ç i m d e k i k ı v ı l c ı m ı n ı...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaz Yağmuru

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ablası Olan Şanslılar
Yeni Yazı
İlle Dost İlle Yağmur
Mevsimsiz Uçurumlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Noktalama İşaretleri [Şiir]
Dedik ki: [Şiir]
Carpe Diem [Şiir]
Kaleci [Şiir]
Saçlarının Saçaklı Şairi [Şiir]
Nuriyem Öldü [Şiir]


Yürüyen Adam kimdir?

İçinde kendinden başka kaç "kendi" olduğunu kendine anlatamayan adam. Yazmaktan başka yol yürüyemeyen bir yolsuz. Başka deyişlerle; "Özgürlük probelemli yürüyen adam. " Giyotin sözcükler süngercisi. Bir martının irtifa tutkusu. Dibe vurma masalcısı.

Etkilendiği Yazarlar:
Kafka, Vedat Türkali, Orhan Pamuk, Dostoyevski, Balzac, Yaşar Kemal, Oruç Aruoba, M.Mungan, Küçük İskender...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yürüyen Adam, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.