"Küle değil, ateşe üflemelidir." -Divanü Lügat-it Türk, Savlar |
|
||||||||||
|
Soldurdular gülümüzü Öldürdüler dölümüzü Elim varmaz Dilim yanmaz Sarıldım tenine Cansız düşüverdi yere Boş beşik sallandı kendi kendine Kurşun açmış karında Koca bir delik Düşmüş başı bir yana Masum yavrum Kanlar içinde yatıyor yerde Yavrum ebedi uykusunda Lübnan bombalar altında Altında kalan çocuklar Asiliğimiz mitinglerde kaldı Sloganlar, yürüşler kar etmiyor Ne zaman uyanıp Yapacağız başkaldırıyı? Yusuf Ter 30.07.2006 Saat 23:32 İsviçre Bu şiirin hikayesi: Sevgili abim Şair Harun Yiğit msn den bana bir resim gönderdi Lübnanlı bir çocuğun uzanmış yerde yatışıydı. Resme bakarken dilim damağım kurudu,gözlerim buğulandı. Aklıma ne geliyorsa saymaya başladım. Savaşa karşı neler yapmamız gerekiyor, neleri yaptırmamız gerekiyor. her yıl bir Ağustos İsviçrecin kurtuluş yıl dönümü, havaiyi fişekler Gök yüzünü bombalarken, milyonlarca para mermilere aktarılırken çocukların elindeki maytaplarla oynarken, gerçek bombalar düşüyordu Lübnanlı çocukların başına. Bu şiir doğdu ağladım ağladım sıcacık kadınlarının koynunda yatanlar açlıktan sefaletten habersiz yaşayanlar: NEZAMAN UTANACAKSINIZ BU UTANMAZLIĞINIZDAN! ! ! .
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yusuf Ter, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |