Kurguyla gerçek arasındaki ayrım, kurgunun mantıklı olmak zorunda olması. -Tom Clancy |
|
||||||||||
|
Uzun bir aradan sonra yine yazmak istedim size, Bugün ülkemiz sınırları içerisinde çalışan ama insanları zor duruma düşürmekten başka bir işe yaramayan bir firma hakkında eleştiriden öte onların insanları nasıl ve ne gibi durumlara düşürdükler hakkında birden aklıma gelen bişeyler yazmak istedim ... Hepinizin bildiği gibi Ülkemiz sınırları içerisinde firmaların yazılımlarını kontrol eden onlara ceza kesip basına manşet yapan ve firmaları aşağılamaya çalışan iç işlerimize kadar girip kendi hakklarında yasalar çıkartan bir firma hepinizin tahmin ettiği gibi BSA ( Business Software Alliance ) ... Öncelikle şunu hatırlatmak isterim ki bu bilgiler sadece bir düşünceden yola çıkılarak yazılmıştır. Ülkemiz sınırları ve daha bir çok dünya ülkelerinde hizmet veren bu firma insanların, firmaların, bilgisayarlarında kullandıkları yazılımı kontrol edip deyim yerinde ise lisanssı programlara karşı mücadele yerine firmaların batmasına sebep vermek onları aşağılamaktan başka bir şey yapmamak gibi işlerle uğraşıyorlar. Bugün bizlerin kullandığı programları bir ele alırsak ; Örneğin : Windows 98 = 99 $ Windows 2000 = 175 $ Microsoft Office Small Business = 310 $ bu hesaba göre 500 dolarlık bir bilgisayar alanın ayrıca 400 $ gibi bir lisans parası ödemesi gerekmektedir. Buda aşağı yukarı yeni bir bilgisayar fiyatı askeri ücretle çalışan bir işçinin 3 Aylık maaşı ( bu arada askeri ücretle çalışan birinin bilgisayarı olması çok zor ) demek oluyor ... İsmini açıklamak istemiyorum ülkemizin büyük firmalarına girip oradaki bilgisyarlara el koyuyor ve gezetelere manşet yapıyor. Dünyanın cezasını kesiyor hapis cezası veriyor ve dahası gibi ... Kimsin kardeşim sen gelip fabrikayı basarken orda çalışan yüzlerce, binlerce insanı ekmeğinden ediyorsun kimsin sen gelip bana şunu alacan bunu alacan diyorsun sonra beni aşağılamak için gazetelere manşet yapıyorsun kimsin sen kim ? Bazı insanlara Kamu kurum ve kuruluşlarına evlere niye gidemiyorsun adamı vururlar ozaman madem bu işi yapıyorsun adam gibi yap ... Sizi bir konuda aydınlatmak hatta inanamayacağınız bir bilgi sunmaktan kendimi alamıycam ama inanmazsanız arayın bi sorun , Arkadaşım bana sen bir bilgisayar aldın lisansları ile birlikte bu bilgisayarı ileride yenilemek için Harddisk, Ram, İşlemci, Anakartını değiştirdin diyelim senin bilgisayarının lisansı İPTAL olur demezmi... Bir anda benle dalga geçtiğini falan düşündüm Microsoft'un yetkilisi olan bir firmayı arayarak bu konuyu anlattım ve telefondaki cevaba sizde şaşıracaksınız belki ama gerçekten İPTAL oluyormuş ve yeni lisans almanız gerekiyormuş haydaaa , Gelde bu firmayı basma şimdi ya, Vallahi arkadaşlar değil BSA babam gelse bana zorla Windows Lisansı alacaksın diye bilgisayarı çöpe atarım yinede o lisansı almam ... Burda anlatmak istediğim sen Türkiyedeki fiyatları insanların yaşam standardına göre ayarlama ondan sonra neymiş efendim Lisanssız yazılım kullanıyomuşumda ceza kesiceklermişde bilgisayarı alacaklarmış da falan filan . Bide utanmadan biz görevimizi yapıyoruz deyip yanlarında Polis, Zabıta, Savcılık Belgesi ile geziyorlarmış ... Bence bu konu hakkında BSA denilen firmayı uyarmak lazım aslen bigün biri çıkıpta Hade len derse ne olacaka adam baba biri ise o zaman çok merak ediyorum vallahi yüzlerini. Sen gel benim iç işlerime bu kanunu çıkartacaksın şunu ekleyeceksin gibi şeyler söle bizimkilerde hemen kabul etsin ... İnsan bi pazarlık yapar bak bu insanların yaşam standardı bu ( Tabii Artık Yaşam Standardı 0' ın altına düştü ) fiyatlarınızı biraz düşürün diye kimse bişey diyemiyor bu adamlar ne kadar güçlü kuvvetli birileri ya.. Bu arada BSA firmalara verdiği cezalarla firmayı batırıp orda çalışan insanların da ekmeği ile oynadığının farkında değil galiba ( Hatırlatma = Cezalar 10 Milyardan 150 Milyara kadar para , 3 Aydan 6 Aya kadar Hapis Paraya cevrilmeksizin , Meslekten men cezaları var. Yani şimdi bişey diyecem ama demiyom Allah onları bildiği gibi yapsın ... Ben şimdi gidip bir Windows ile Birde Office lisansı alıcam sizde sakın unutmayın ha :) Sonuç olarak hepinizi Lisanssız yazılım kullanmaya davet edicem ama en iyisi hiç kullanmayalım daha iyi bunlarda milletin ekmeği ile uğraşmaya devam etsin ... Saygılarımla ...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © bir güneşin doğuşu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |