..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir ülke bağımsız olmadan, bağımsızlık da erdem olmadan ayakta duramaz. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > v.g.




3 Temmuz 2006
Kargalar ve Martılar  
v.g.
..yıllar önce yaşamaktan giden nihal'e,denizsiz kentin martısına..


:CBFD:
Kargalar ve Martılar

Kıyılarda sular durulmadı daha.. Sığ sulara vuran denizin çalkantısı bir yürek kıpırtısı gibiydi. Durmadan çıpınıyordu.
Denizin kıyısındaydım. Deniz, yüreğimi çağırıyordu uzaklara.. Denizin üzerinde koşup, balıklarla söyleşmek istiyordum. Bir vapurun, saçlarımı çekiveren esintili bir yerinde günlerce, gecelerce durabilirdim.
"Denizsiz kentlerin karga sesleriyle" örülü zamanlarının içinden neden kaçıp gelmiştim bu kente?
Oysa o kara kargaların gözlerime yüklediği ürperti, hep bir dost ürpertiydi !.. Belki bir yanımdı benim o kargalar.. Kargalardan mı kaçmıştım yoksa ? Bana mı benziyordu kargalar ? Ben mi kargalara benziyordum ?

Bilmiyordum...

Bu kentte, geceleri, martı çığlıkları bölüyordu. Karga bağırışları çok uzaklardaydı şimdi. Çocukluğumun utangaç sokaklarının içinde kalmıştı kargalar.. Küçük kentin, yerleşim birimleriyle içiçe bulunan tarlalarında sürülerce bağırışan kargaları mı özlüyordum..
Deniz, içi kıpır kıpır bir insan gibiydi daha.. Kafamın içinde kentlerden kentlere yolculuklar yapıyordum. Martılarla kargalar birbirine karışıyordu düşlerimin içinde !.. Yorgun muydum yoksa dingin mi?
Bir “zaman” kesiti kaça bölünebilirdi? Yürek ve kafa her an hep aynı yerde midir? İç yolculuklar, yaşamdan hırsızlıklar mı yaptırır hep ?

Ne çaldık? Ne çalıyoruz? Ne çalacağız ?

Hırsızlıklarımızı denizin kıpırtısı içinde boğmaya çalışıyoruz belki.. Boğazına sarılıyoruz hırsızlıklarımızın !
Yaşamlardan çaldıklarımızı nerede saklıyor, nerede biriktiriyoruz ? Biriktiriyor muyuz? Her şey, her yaşam, yaşanıp bitiyor mu? Yoksa her yaşanan içimize bir çivi mi çakıyor? Bir yara daha mı açılıyor yürekte ?

Hangi umar sağaltır yaralarımızı ?
Yaşamların içinde, soğuk bıçak yaraları kaldı içimizde. Bıçaklandık mı? Kendimiz mi batırdık etimize bıçağı ?

Kanıyoruz !..
Tuz basıyoruz yaralarımıza.. Kanayışlarımızı görmezden gelmeye çalışıyoruz. Denizin yürek kıpırtısı çalkantısı bitecek gibi değil. Sular durulmayacak besbelli.

Yaşam yönetmekten vazgeçmeyenler, düşlerimizin kargalarını ve martılarını yanyana dizip boğazlıyorlar; bıçaklarla doğramaya çalışıyorlar...

Kargalarla martılar sevişiyorlar ölüme inat...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ayrılığın Beşinde
Tüm Kentlerin Yabancısı
Parmakuçlarındaki Öyküler
Çıplak Eylül
O Zamandan Bu Zamana Siyahbeyazgri Bir Resim
Eylüle Düşen Sesin
Cup Cup'larım
Yaşamlarınızdaki Ellerim ve Oltalar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Mor [Şiir]


v.g. kimdir?

düşlerin içinde kendini ve sözcüklerini arayan bir tutunamayan. . .

Etkilendiği Yazarlar:
kafka,pavese,dostoyevski,oğuz atay,tezer özlü,nietzche


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © v.g., 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.