..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir ülke bağımsız olmadan, bağımsızlık da erdem olmadan ayakta duramaz. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Sinema ve Televizyon > rey'an yüksel




16 Haziran 2006
C. R. A. Z. Y.  
Sihirli, mistik, çekingen ama seksi, eğlenceli, dokunaklı ve uzun bir öykü.

rey'an yüksel


Yıllarca kendi kimliğini bulmak için savaşmış ve aslında “homo” olurum endişesiyle babasına duyduğu derin hayranlık yüzünden sürekli kendi kimliğinden kaçmış, ya da belki sürekli bu düşünceden dolayı homoluğu kimliği saymaya yakın hissetmiş, annesi tarafından seçilmiş olduğu düşünülen, bu uğurda Quebec’ten Kudüs’e kadar bir içsel yolculuk yapan, (Filmde homoseksüel gösterilse de bence biseksüel) Zac’in öyküsü.


:CHIJ:
C.R.A.Z.Y.
Sihirli, mistik, çekingen ama seksi, eğlenceli, dokunaklı ve uzun bir öykü.

Tür
Dram
Gösterim Tarihi
2 Haziran 2006
Yönetmen
Jean-Marc Vallée
Senaryo
François Boulay , Jean-Marc Vallée
Görüntü Yönetmeni
Pierre Mignot
Müzik
David Bowie
Yapım
2005, Kanada

Oyuncular
Michel Côté (Gervais Beaulieu) , Marc-André Grondin (Zachary Beaulieu) ,
Danielle Proulx (Laurianne Beaulieu), Pierre-Luc Brillant (Raymond Beaulieu) , Maxime Tremblay (Christian Beaulieu) Émile Vallée (Zachary Beaulieu 6-8 yaşları)

İstanbul Film Festivali'nde gösterilen 'C.R.A.Z.Y' Kanada'nın en önemli ulusal ödülleri olan Jutra Ödülleri'ne bu yıl damgasını vuran yapım, en iyi film, en iyi yönetmen, en iyi senaryo, en iyi erkek oyuncu, en iyi yardımcı erkek oyuncu (hem baba hem de Raymond rolünü oynayan iki oyuncusu birden), en iyi yardımcı kadın oyuncu dahil 14 ödülün sahibi olmuştu. Kanada'nın Oscarları sayılan Genie ödüllerinde "En İyi Film", "En İyi Yönetmen", "En İyi Orijinal Senaryo", "En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu" ve "En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu" “En İyi Kostüm” ödülleri de dahil olmak üzere 10 ayrı dalda ödüle layık görülen "C.R.A.Z.Y.", aynı zamanda senenin en çok seyirci toplayan Kanada filmine verilen Golden Reel Ödülü'nü ve 2005’te AFI Los Angeles Film Festivali Seyirci Ödülünü kazandı. Vancouver Film Eleştimenlerince en iyi film, en iyi aktör, en iyi yardımcı kadın ve en iyi yardımcı erkek oyuncu ödüllerine sahip oldu.


Zachary Beaulieu Noel Gecesi olan 25 Aralık 1960’ta ebeveynleri sevgi dolu bir anne ve sert ama oğullarıyla gurur duyan bir baba olan sıradan bir ailenin beş oğlundan dördüncüsü olarak dünyaya gelir. Zachary’nin babasıyla beraber geçirdiği en güzel çocukluk günleri araba yıkama seansları sonrasında babasının favori şarkısı Aznavour’un Emmène-moi au bout de la terre söyleyerek çıktıkları kısa araba yolculuğu ve kızarmış patates yedikleri mutlu haftasonlarıdır. Fakat ne yazık ki bu çok uzun sürmeyecektir.
C.R.A.Z.Y aslında 20 yıllık bir uzun öykü, oğullarının isimlerinin baş harfleriyle Cristian, Raymond, Antoine, Zachary, Yvonne’ın akrostiş oluşturmuş ve hayatlarını onlara adamış ve de hiç çılgın olmayan bir ebeveynin öyküsü.
Oğullarının kötü anlarını hissedebilen çok dindar ve Zac’in noel gecesi dünyaya geldiği ve de saçının arkasında bir tutam beyaz saçı olduğu için seçilmiş olduğuna inanan sevgi dolu bir annenin öyküsü. Sert ama oğullarına asla şiddet uygulamamış, beş oğul sahibi olmanın haklı gururunu süren bir babanın öyküsü.
Her ne kadar hiç anlaşamasalar ve neredeyse birbirinden nefret etseler de “et tırnaktan ayrılmaz”ın örneği olarak gösterilebilecek Raymond ve Zac’in öyküsü.

Yıllarca kendi kimliğini bulmak için savaşmış ve aslında “homo” olurum endişesiyle babasına duyduğu derin hayranlık yüzünden sürekli kendi kimliğinden kaçmış, ya da belki sürekli bu düşünceden dolayı homoluğu kimliği saymaya yakın hissetmiş, annesi tarafından seçilmiş olduğu düşünülen, bu uğurda Quebec’ten Kudüs’e kadar bir içsel yolculuk yapan, (Filmde homoseksüel gösterilse de bence biseksüel) Zac’in öyküsü.
Sıradan bir ailenin sıradışı yaşamlarıyla mutluluğu aramalarının öyküsü.
Bir baba ve oğlun aşk öyküsü.

1960-1980 arası yaşanan tüm farklılıklar serilmiş seyircinin gözünde saçtan, giyime, müziğe kadar.
Değişmeyen tek şey Zac’in Noel Gecesi’ne rastlayan doğum günleri için bütün ailenin bir arada olma geleneği. Pink Floyd’dan Rolling Stones’a Patsy Cline'dan Jefferson Airplane'e, David Bowie'den Charles Aznavour'a, Elvis Presley'den Roy Buchanan’a kadar unutulmaz bir müzik ziyafeti yaşıyoruz.

Filmde Zac DJ rolünde ve yönetmen de film için çok doğru parçaları seçmiş ve özellikle filmdeki
motosiklet kazası sahnesini muhteşem çekmiş. Filmde tecrübeli oyuncu
Michel Côté ‘nin oyunculuğu tartışılmaz ancak bu kadar genç yaşına rağmen en iyi erkek dalında bir sürü ödül toplayan Marc-André Grondin’e hayran olmamak elde değil.
Aynı zamanda filmde erkek kardeş Raymond rolünü üstlenen Pierre-Luc Brillant ve anne Danielle Proulx göz dolduruyorlar.

Filmi sıkılmadan izlerken bizim toplumumuzla ters düşen birçok yanı olmasına rağmen bazı anlarda “bizdeki gibi” diye düşünmeden edemiyorsunuz.
Gençlerin filmden sonra “shotgun” yapmaya çalışmayacaklarını ümit ediyorum.

İyi seyirler.

Not: Aşağıda filmdeki parçaların isim ve söyleyen listesiyle, Patsy Kline'ın söylediği Crazy parçasının orjinalini bulabilirsiniz.

     
BACK IN BABY'S ARMS ...................................
I FALL TO PIECES ...........................................
CRAZY ............................................................
EMMENEZ-MOI ...............................................
HIER ENCORE ................................................
BROTHER LOUIE .............................................
MAMBO JAMBO ..............................................
SHINE ON YOU CRAZY DIAMOND ....................
GREAT GIG IN THE SKY ...................................
SPACE ODDITY ................................................
SYMPATHY FOR THE DEVIL ............................
THE MESSIAH WILL COME AGAIN ...................
WHITE RABBIT .................................................
WHY CAN'T WE LIVE TOGETHER .....................
TOUT ECARTILLÉ .............................................
SANTA CLAUS IS BACK IN TOWN ....................
MINUIT CHRÉTIEN ............................................
CAROL OF THE BELLS ....................................
DEL ELISIR MIRABILE / ELISIR D'AMORE .........
NINE SILI NEBESNIYE / ANCIENT ECHOES ......     
Patsy Cline
Patsy Cline
Patsy Cline
Charles Aznavour
Charles Aznavour
The Stories
Perez Prez Prado - King of Mambo
Pink Floyd
Pink Floyd
David Bowie
The Rolling Stones
Roy Buchanan
Jefferson Airplane
Thimmy Thomas
Robert Charlebois
Elvis Presley
Petits chanteurs du Mont-Royal
Petits chanteurs du Mont-Royal
Petits Chanteurs du Mont-Royal
Chorovaya Akademia/Alexander Sedov

CRAZY (Patsy Cline)
Written by Willie Nelson
Crazy ... I'm crazy for feelin' so lonely
I'm crazy ... crazy for feelin' so blue
I knew you'd love me as long as you wanted,
And then someday, you'd leave me for somebody new
Worry ... why do I let myself worry?
Wonderin' ... what in the world did I do?
Oh, crazy ... for thinkin' that my love could hold you
I'm crazy for tryin', and crazy for cryin'
And I'm crazy for lovin' you
Crazy ... for thinkin' that my love could hold you
I'm crazy for tryin', and crazy for cryin'
And I'm crazy for lovin' you





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sinema ve televizyon kümesinde bulunan diğer yazıları...
Jeux D'enfants - Cesaretin Var mı Aşka?
Delicatessen - Şarküteri
À La Folie... Pas Du Tout / He Loves Me... He Loves Me Not / Seviyor... Sevmiyor...
Kader
Hard Candy - Lolipop
Suçlu Çocuk Girdabı "Tanrı Kent / Cidade de Deus"
Transamerica
Identity / Kimlik
Adaptation

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Felsefik Şiir [Şiir]
Metronom [Şiir]
Kör Nokta [Şiir]
Bulanık Şiir [Şiir]
Oyun Gibi [Şiir]
-miş [Şiir]
Kaptan I [Şiir]
Soğuk Şiir [Şiir]
Maratoncu [Şiir]
Kurdeleli [Şiir]


rey'an yüksel kimdir?

Aslında her ne kadar Türkçe yazmayı çok sevsem ve onun gerektirdiği tüm yazım kurallarına son derece dikkat etsem de ismimi küçük harfle başlatıyorum uzun yıllardır ve sonraları öğrendim ki e. e. cummings de öyle yapmış, sevinmeli mi ya da yine birileri benden önce düşündüklerimi uygulamış diye üzülmeli miyim bilmiyorum. Militan ruhluyum ve bir gün ismimin içindeki bir harfi attım bir kızgın anımda, harfin yerine konacak bir apostrof çıktı sonra "ben buradayım" diye, onu da berime aldım ve reyan oldum, öğrendim ki meğer rey'an Osmanlıca'da herşeyin öncesi demekmiş, reyhanın fesleğen olduğunu bilirsiniz. Yazın dilinde bu ismi kullanıyorum ve bir çok dostum beni böyle bilir.

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal ve Cemal Süreya


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © rey'an yüksel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.