"Usun ve deneyimin aksaçlılarınki gibi, ama yüreğin masum çocuklarınki gibi olsun." -Schiller |
|
||||||||||
|
Hep bir beğenilen vardır, eşsiz adam, esas oğlan. Yok yok, kandıran değil esas oğlanım, esas oğlan aslında figüran ... Beğenilen bir süper kahraman, o doğru, o gerçek, o mükemmel olan. Duyar bizim figüranın maharetini ve meydan okur ona kalabalığın önünde. Der ki, aslında kalabalığa seslenirken, figürana bakarak " Sen Kandıran, kandıramazsın beni. İnanmam ki sana, haydi bakalım, sana meydan okuyorum, kandır beni. O kadarım ki ben, gerçekle birim, kanmam, gerçek varken ben varım, gerçeğin olmadığı yerde ben yokum. Beni kandırsana." Figüran gülümser önce, kalabalığa seslenmez, fakat kandırılan-lar o kadar sessizdir ki herkes duyar onu. " Kandıramam seni, sen gerçeksin. Gerçekler aldatılmaz ki ... " Her ne kadar sesine yansımamış da olsa bizim esas oğlanın eksik olan güveni gelir kendine, mırıldanır öylesine. " Biliyordum, beni kandırmaya bile kalkışamayacak bile ..." Tasdik edilmiştir, mükemmeliği herkesi kandıran onu kandıramıyordur. Zafer yetmez ama bizim esas oğlana, farklı galibiyet için yüklenir. Kalabalığa döner bu defa, mükemmeldir ama ikiyüzlüdür, galibiyet kesinleşince bu maskeyi de çıkarır yüzünden. " Görüyorsunuz, gözünüzde büyütmüşsünüz. Herkesi kandıramaz, ben kanmam .." Figürana döner sonra " Haydi ama, en azından deneyebilirsin." Tahrik eder sonra figüranı, uğraşır, emindir kendinden. İkna da eder sonunda ve iddia başlar. İddianın adı konur. Esas oğlan emindir, figüran sessizdir. Uzunca zaman geçer, kalabalık dağılır ama netice merak edilmektedir. Esas oğlan dikkat eder kendine, her sözüne. Tetikte yaşar uzun süre. Sabrı taşar ama sonra, çünkü figüranın hamlesi yoktur onu kandırmak üzerine. Çığrından çıktığı birgün çıkar figüranın karşısına ve haykırır: " Kandırdın beni, beni kandırmaya çalışmıyorsun ... " Figüran yine gülümser ve ellerini iki yanına açar. Esas oğlan anlamıştır yediği golü, maç bitmiştir üstelik ...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Meriç Çavuşoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |