..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > Merve Çelik




4 Nisan 2006
G'izdüşüm  
Ötesi Yok...

Merve Çelik


Ama nasıl olsa iz silinir,kopuk bir masal gibi dibe çöker gemiler,kıyamete bir deccal inmiş kimin umrunda...Her aşk için ayrı bir takvimin matematiğinin yapıldığı zamanlara inat Ait'siz,kimliksiz,kendine dönük,gereğinden fazla ölçüsüz,kopmuşuz hep bi'yerlerden...Doğmaktan korkulası,büyümekten utanılası,ufka dokun'maya çalınası...tırnaklarını geçirerek gri bulutlarımıza,siliniyor hayat...Hapsoluyor,hep soluyor tenoru umudun,yitip gitmiş süt dişlerinin ak'ı uçmuş beyazında...Ama sen dert etme çocukluğum;iz silinir,toprağın dibine batar tüm kan rengi yokluklar,yaşa ve unut...Bırak dağınık kalsın düşler,biz çoktan söktük gözlerimizi diktiğimiz yalandan...Ötesi yok...


:BIAH:
Siner bir kenara kanı çekilmiş çürük ceset kokuları,yüreğimin ellerini düşlerimin cebine koyarak yürüdüğüm cehennem öyküsünde her yol boşluğa açılır,yoluma çıkan her canlıyı Azrail kuşkusuyla süzerek ve hep kanlı bir bıçakla bileyerek yaşamın keskinliğini,yakamoz iklimine en uzak mevsimden kayıp yağmurlar yağdırarak bu kabir mevsimine,susarak ve sadece uzaktan bakarak hayata,siner bir kenara yüreğim...

'Yağmurun cinneti hiç bu kadar ürkütücü olmadı biliyor musun ,rüzgarın çehresi hiç bu kadar sahte olmadı...'

Tükenir bir kuytuda kanatları korkuya bulanmış martıların uğultusu,Şahmeran haşmetinden,dizindeki kabuk tutmamış yara kanayan kız çocuğuna kadar herkesin öyküsü tükenir...Ve içimde zaman tükenir gitgide,gövdesi kopuk bir baş'langıç,gerçekle düş arası düş'manca bir yokluğa sığma çabası,yorgun heceler arasında karanlık tümceler,çoğul boşluklar arasında 'tek'il kişiler,içimde dünya tükenir...

'Masallar hangi uçuruma yuvarlandı söylesene,kaçıncı umuttu bu Kaf Dağı'nın ardına gizlenen...?'

Aşınır bir okyanusun dibinde çakılı kalmış buğday yanığı sevinçlerim,bir ilkyaz esintisinde bu çorak Dün'ya'ya rağmen yeşerttiğim çöllerin kumu aşınır...Girdaplar aşınır bulanık su kıyılarında,anlatamadığım iklimler,ölü balık sürüleri kalır su yüzünde,artık kendimin olmayan düşlerle aynaya baktığımda,bir kenarda asılı kalmış çocukluğum aşınır...

'Koparamıyorum kalbimi başkaldıramayan güneşlerden,biliyor musun hiç dokunmadığım bir yangın bu,ateşine körükler savurduğum ama hiç duyamadığım nefesini içimde,küllerinden bozma yağmurlara sığdırdığım...'

Büyür bir kenarda biriktirdiğim demli ezgilerin uğultusu,yaralı güzelliklerin coğrafyasından bir pencere açıp,dışarıyı değil de karanlığı görebildiğimdendir belki en çok,içimde ayaz korkularım büyür...Eskiden de vardı korkularım,insanlardan,karanlıktan,yükseklerden,gökyüzünden,ya yarın sabah olmazsa gibi yani belki yörüngemiz değişir de bizi bırakıp...Yani gök yarıldığı/yıldızlar dağıldığı/güneşler karardığı/mezarlar altüst olduğu zaman...Büyür hepsi içimde,kıyamet senaryoları,savaşlar çağı,barışa kalan sadece boş küme...Düşümde renklerin karmaşası,maviye varılamayan sabahlar büyür...


'Ve bilmiyorsun,kuytularda biçilmiş yaz'gısıyla gömdüğümüz yerde bekleyen "gelecek" boşa çıkaracak bütün hesaplarımızı...'

Tek kişilik oyunlar,kendini yazan senaryolar...Darboğazlardan zemheri çığlıklar büyür içimde sadece kendime akıttığım...

Ama nasıl olsa iz silinir,kopuk bir masal gibi dibe çöker gemiler,kıyamete bir deccal inmiş kimin umrunda...Her aşk için ayrı bir takvimin matematiğinin yapıldığı zamanlara inat Ait'siz,kimliksiz,kendine dönük,gereğinden fazla ölçüsüz,kopmuşuz hep bi'yerlerden...Doğmaktan korkulası,büyümekten utanılası,ufka dokun'maya çalınası...tırnaklarını geçirerek gri bulutlarımıza,siliniyor hayat...Hapsoluyor,hep soluyor tenoru umudun,yitip gitmiş süt dişlerinin ak'ı uçmuş beyazında...Ama sen dert etme çocukluğum;iz silinir,toprağın dibine batar tüm kan rengi yokluklar,yaşa ve unut...Bırak dağınık kalsın düşler,biz çoktan söktük gözlerimizi diktiğimiz yalandan...Ötesi yok...

'Yak gövdeni
Ateşe ver ellerini
Koparak geçmişten kendine,
Denizaşırı ülkelere
Bir gülümse,bir şiir yak bu buz iklimine'

Ötesi yok...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın düşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gece...
Karayazı'n
Ölüm - Ce...


Merve Çelik kimdir?

Kelimeler Kafi. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Küçük İskender,Murathan Mungan,Elif Şafak,Albert Camus,Friedrich Nietsche,Yılmaz Odabaşı,Sunay Akın,Umay Umay,Ayşe Kulin,Buket Uzuner,Yılmaz Erdoğan,Aragon,Edger Allan Poe,Halil Cibran,Nihat Behram,...vs...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Merve Çelik, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.