..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Yeraltı > Haktan Kaan İçel




8 Kasım 2005
Taşlar  
Haktan Kaan İçel
Drama üçlemesinin ilk öyküsü... *** Bir çocuğun, tanımadığı bir adam tarafından kaçırılmasını anlatıyor.


:BCAF:

Yerdeki taşları özenle seçiyor gibiydi. Tek tek araştırıyor, en pürüzsüz olanlarını bulmaya çalışıyordu. Onu izleyen adam ise neden bu taşları topladığını bilmek istiyordu. Bu yüzden de çocuğun yanına tereddüt etmeden yaklaştı. Kısa bir süre sonra da kalın bir ses tonuyla sordu:

”Hey çocuk, neden o taşları topluyorsun?”

Çocuk hiç cevap vermedi. Adam ise ısrarlı davranıp tekrar sordu:

”Neden o taşları topluyorsun dedim sana?”

Çocuk, oralı bile olmadı ve sanki bir sanat eserine bakarcasına, taşlarına bakmaya devam etti.
Adam sinirlenmeye başlamıştı. Diğer iki kez söylediğinin tersine bu sefer nazik bir şekilde sormadı soruyu.

”Sana diyorum küçük piç, neden o taşları topluyorsun?”

Çocuk karşısındaki adamdan ürkmüş gibi gözükmüyordu. Adamın yüzüne dahi bakmadı. Adam ise öfkeden kuduruyordu. Çocuğu kolundan kavradı ve havaya kaldırdı.

Çocuğun kolu, bu sert hareket karşısında hemen morarıverdi.
Adam bağırıyordu:
“Söyle çabuk, söyle! Deli etme beni.”
Çocuğun kollarının acıdığı, yüzünden okunuyordu.
Ancak yine de hiçbir kelime çıkmadı ağzından. Adam, çocuğu sarsmaya başlamıştı. Çocuğun avuçlarının arasındaki taşlar, bir bir yere düşmeye başlamıştı. En sonunda bu da sonuç vermeyince adam, çocuğu yere doğru fırlattı.
Çocuğun yere çarpması, vücudunda yaraların oluşmasına neden olmuştu.
Yere çarpmasıyla çocuğun çelik gibi görünen sinirleri bir anda çözüldü ve ağlamaya başladı. Ancak yine de ağzından bir kelime dahi çıkmamıştı. Adam, kızgınlıktan yerdeki taşları tekmelerken, bir yandan da küfürler yağdırıyordu. Ani bir hareketle çocuğa tokadı yapıştırınca çocuğun ağlaması şiddetlendi. Adam, kendinden geçmiş gibiydi. Yere çömeldi ve gözlerindeki öfkeyle dolu bakışlarını ona yöneltti.
”Şimdi seninle anlaşalım istersen. Sen şu siktiğimin nedenini söyle, ben de senin ağzına sıçmayayım.”
Çocuğun ağlaması bir an için hafifledi. Yüzündeki masum ifadeyi bozmadan çocuk, ağzını açtı ve eliyle ağzının içini işaret etti. Adam, gördüğü görüntü karşısında birazcık afalladıktan sonra ayağa kalktı ve volta atmaya başladı. Kendi kendine homurdanıyordu.
”Amına koyduğumun piçi, dilsiz çıktı. Önceden işaret etsene! Beni bu kadar öfkelendirmeye ne hakkın var? Ama ben sana yapacağımı biliyorum.”
Birkaç saniye sonra ise çocuğu ayağa kaldırdı.
“Söyle bakalım senin cinsiyetin ne, kız mısın, erkek misin anlaşılmıyor.”
Adam çocuğun pantolonunu sıvadı ve cinsel organına baktı. Daha sonra ise yüzündeki karmaşık ifadeyle:
“Demek erkeksin. Olsun, bu önemli değil.”
Dedikten sonra çocuğu elinden tuttuğu gibi arabasına bindirdi. Yaklaşık yarım saat kadar süren bir araba yolculuğundan sonra, büyükçe bir eve geldiler. Evin içine girmeden önce, arka bahçeye doğru yöneldiler. Burada karşılarına çıkan ilk merdivenlerden bodrum katına indiler. Çocuğa, karşıdaki kapıyı göstererek, girmesini söyledi adam. Çocuk ise itiraz edemeden karşıdaki odaya giriverdi.
***
Günler geçmeye başlamıştı. Karanlık odada, çocuk korkulu anlar yaşarken, arada bir yemek ve su geliyordu. Yemekler, gayet lezzetliydi ama çocuğun içini kemiren bir soru vardı:
“Bana ne yapacak bu adam?”
Günlerden bir gün ise kapı sonunda açılmıştı. İçeriye sızan keskin ışık, çocuğun gözlerini acıtıyordu. Odadan dışarı çıktığında bir sürü adamın orada olduğu fark etti. Çeşitli ekipmanlar vardı etrafta ve odanın tam köşesinde yerde bir yatak. Yatağa doğru ışıklar yöneltilmişti.
Onu döven adam, çocuğa bakarak konuşmaya başladı:
“Şimdi bu amcaların dediklerini yapacaksın tamam mı, yoksa senin için kötü olur anladın mı?”
Dedikten sonra adamın yüzünde kocaman bir gülümseme belirdi. Kameranın başındaki adam, diğerlerine doğru sesleniyordu:
“Ne zaman başlıyoruz? Daha gideceğim çok çekim var.”
Sandalyede oturan sarı saçlı ve göbekli adam ise çocuğa seslendi:
“Hadi canım şu yatağa doğru git ve orada soyunmaya başla.”
Çocuk ne yapacağını bilmiyordu ama kaçacak kadar da cesareti yoktu. Yatağın önüne gitti ve soyunmaya başladı. En sonunda çırılçıplak bir şekilde adamların önündeydi. Sarı saçlı adam, çocuğa bakarak, diğerlerine bir şey fısıldıyordu:
“Pek de küçükmüş. Dilsiz olması daha iyi, kimseye bir şey söyleyemez.”
Çocuğun yanına bir adam geldi ve o da soyunmaya başladı. En sonunda yatağa oturdu ve sarı saçlı adamın komutu geldi:
“Şimdi çocuk, sen ağabeyinin kamışını ağzına alıp, yalayacaksın.”
Çocuk şaşkına dönmüştü. Ne yapabilirdi?
***
Adam elindeki kağıdı önündeki masaya doğru koyduktan sonra bağırmaya başladı:
“Hangi hasta kişi bu saçmalığı yazdı? Çocuk pornosu mu izliyor bu sapık?”
Bir kadın adamın yanına geldi ve cevap vermeye cesaret etti:
“Efendim orası, Cumali'nin masası. Sanırım o yazdı.”
“Nerede bu adam?”
“Aşağıdaki büfede yemek yemeğe gitti sanırım.”
“Geldiğinde odama çağırın. Çünkü maaşına zam yapacağım ve ona uzunca bir tatil ayarlayacağım. O kadar uzun olacak ki, bir daha bu iş yerinde çalışamayacak!”
Bu sinirle adam, masaya doğru bir yumruk savurdu. Yumruğun etkisiyle yere doğru taşlar düşmeye başladı. Taşların üzerinde ise çok küçük harflerle bir not yazılmıştı.
“Bu taşları toplamaya başladığım ilk ve son gündü. Çünkü o gün, o adamla karşılaşacağımı bilmiyordum.”



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yeraltı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kanatlarını Bulamıyorum

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dayanmalıyım
Işıktakiler


Haktan Kaan İçel kimdir?

"Çok okunan kötü öykülerin yazarı" adıyla bir dönem bir kitlenin hayranlığı kazansam da, genelde insanlar benim bilinçli yaptığım öykü hatalarına taktılar. Daha düzgün bir imla arayışı, öykülerimi anlamamalarını sağladı. İçindeki masalsı atmosfer bazen karanlık yanı gösterirken, bazen de tozpembe bulutların arasında gözüktü. "Ciddi mizah" ismiyle kendi mizansenimi ortaya çıkardım. Böylece her ciddi durum mizahı, her mizahi durum da ciddiyeti ortaya çıkaracaktı. Bazı bazı kendi yazdıklarımdan farklı denemeler de yaptım. Ancak genelde diyalog üzerine yoğunlaşan eğlence ve farklı fikirleri harmanlayan konular seçtim. Yani kısaca beni okursanız ya da başka değişle benim çocuklarımı okursanız ve üstüne de yorum yazarsanız dünyanın en mutlu insanlarından biri olurum.

Etkilendiği Yazarlar:
Xasiork ekolünden olduğumdan, bu ekolün etkilerini taşıyorum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Haktan Kaan İçel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.