..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > FERHAT ŞEKER




25 Şubat 2002
Bir varmışlar... Bir yokmuşlar....  
FERHAT ŞEKER
Cümlelerin üzerinde geziniyorum çizgilerine basmadan, silinir korkum tebeşirle çizilmiş olmasından...


:CJAH:
Yalnız kalmanın bir hikayesi var mıdır dersin, başı "bir varmış " devamı " bir yokmuş" ... sonrası yokluk...yok..luk.. Cümlelerin üzerinde geziniyorum çizgilerine basmadan, silinir korkum tebeşirle çizilmiş olmasından...

" Babamın her sabah işe gidişine eşlik ederdim yarı yola kadar...Minik avcumun içine sıkıştırdığım baş parmağında kimi zaman sallanarak, kimi zaman da az sonra elimi bırakacak olmasına duyduğum çocuksu kıskançlığımla, günlük gazetelerinin yanında kitaplar satan gri saçlı amcanın marketinin kapısından dalardık... Henüz okula başlamamış olmama rağmen annemin mesleki durumundan ve sıcaklığından edindiğim okuma yetisi, çizgi karakterlerin konuşma balonları ve bitmek tükenmek bilmeyen koşuşturmaları, beni onların ülkesine misafir ederdi... Marketin kapısının önünde az önce tuttuğum babamın baş parmağı yerine gelen gülümseyen yüzlü bir kitap...O gün mandrake mi olmalıydım, ten ten mi yoksa örümcek adam mı...Küçüklüğümün içine gizlerdim sırlarını, annemin ; "hadi bakalım kahvaltı hazır" kokan sabahlarına kattığım en güzel şeydi hayallerim...bir de annemin sahanda yumurtası...Zaman geçtikçe hayalleri haylazlıklara dönüştürdüğümün farkında bile olmuyordum...Yara bere içindeki bacaklar,tozdan topraktan kir içinde bir yüz..."Bu gün 4 tane gol kurtardım anne" yankısının üzerine yapıştırdığım gülümsemelerim, küçük fiskelerden kurtarmıyordu tabi...Ablamla paylaştığım odada ekstra ev ödevlerinden, yağmur olukları yardımıyla kaçışlarım görülmeye değerdi...Birinci kattan düşsem ne olacaktı ki sanki..."

(Elektrikler yine kesildi, cama yapıştırılmış bir burunla meraklı gözlerim camın diğer tarafındaki karanlıkta...keşke biraz ay ışığı olsa...onun da elektriğini kesmiş birileri... ne yapıyorsun bu karanlıkta...uzağı ve seni göremiyorum...)

Büyüdükten sonra herşey değişiyor biliyorum...Yaşamın yalnızlık hormonu fazla salgılanıyor, kalabalıktaki yalnızlığın artıyor,daha net görebiliyorsun artık cümle içindeki anlatım bozukluklarını, kullanım süreleri çoktan geçmiş aşklar kollarından çekiştirip duruyorlar...yağmurun damlaları bile ne kadar üşütüyor....

" camı kapatırmısın,üşümeye başladım... hastayım biliyorsun...Yahu duymuyor musun...Hem...
...bu arada ne yapıyorsun sen orda, yine bilgisayara dalmışsın duymuyorsun bile...Artık seninle......"

....duyarsızlık fısıldamaya çoktan başlamış bile, anlık sağırlıklar çözümsüzlük içinde koşturuyor olmamdan belki de...Zorla yedirilmeye çalışılan ,üstelik de hiç sevmediğim bir yemeği andıran pelerinini örtüyor bazen bir ilişki...Sıradanlaşmaya başlayan zaman serumu verile verile şişmiş damarları...Herkes kendi köşesine çekilmiş, evin içinde duvarlarla dostluklar başlamış yada bir pembe dizi hastalığı...Televizyon başında artık daha sık uyuya kalınmış...Daha fazla çekirdek tüketilir olmuş, daha fazla sivilceden intikam alınmış...Birlikteliğin boyaları kabarmış...

" -tamamen suç senin...
-suç mu...sen bu yaptıklarıma suç mu diyorsun yani
-tabi suç...hem de cezasını ödeyemeyeceğin cinsten
-peki..sen bu ilişkinin hakimisin anlaşılan
-nasıl yani..kırmamı mı istiyorsun kalemi...
-kırılacak bir kalemimiz oldu mu dersin..."

Gündelik kavgalara komşular alışır olmuş, desibeli yüksek seslerin yankısı çınlatmış uzun süre kulakları...Önce biri, sonra diğeri çıkmış evden...Aynı kaldırımda, ayrı yürünmüş uzun süre...Sonra aynı kaldırımlar ayrı kaldırımlara dönüşmüş,ayrı yollara, ayrı hayatlara...

inan birden bitirmek istemezdim hikayeyi...ama dilimde tüy bitmedi...acım dinmedi...güneş doğmadı, ay kararmadı...
sadece "bir varmış" lar "bir yokmuş" lara gebe kaldı...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: masal düşlerindedir yalnızlık
Gönderen: ümitzeynep kayabaş / türkiye
28 Aralık 2003
..... Evet zamanın yüzü seni değişik sahnelere taşıyacak...sen olduğun yerde kalamayacaksın... o çocuksu ruh senden uzaklaşınca...yani anlatım bozukluğunu geride bırakınca ....sen yeni duygulara sürüklenecek ......ve yaşıman özgür yüreklerinde gezinmeye başlayacaksın...yaşam gülücüğle her sabah senin gözlerine bakarken .. yaşam yıldız kokusuyla sana sinerken...yaşam dolunayın sırlarını sana fısıldarken........masal düşlerindeki yalnızlığa ruhunu kelepçeleyemezsin.....! ! ! ........ve hiçbir renk .......yaşamda buluşamayacak kadar esrarlıdır ona bakan gözlerder dolayı..... siyah ......bir karamsarlık siyah......kendi ruhunu çözememe siyah.........duyguda buluşamama siyah.....hünün va acının karşıtı...... saygılarımla ........ümitzeynep kayabaş




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İlk Kapı... İlk Anahtar... Son Kilit...
Beni Uykumda Öp...
İçindeki Adamlar….
Diorya'lar Ağladıkça

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Protez Denenmeler... [Öykü]


FERHAT ŞEKER kimdir?

siyah. . . ama karamsar değil. . . Hüzünlü ama itaatkar değil. . . içinizden birisi. . . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © FERHAT ŞEKER, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.