Gerçek bir sevgide diğer insanın iyiliğini istersin. Romantik sevgide diğer insanı istersin. -Margaret Anderson |
|
||||||||||
|
Gerçeği sorgulamak istersin ara sıra, bulduğun gerçek hoşuna gitmez. Yön değiştirmeyi emredersin bir şekilde fikirlerine, tam tersi gerçeğe ulaşmak için debelenirsin. Gerçek zihninde izafi bir kavrama dönüşür, sonunda kaybedersin. İnançlarına sarılırsın, gerçek niyetine. Her nasıl olmasını istiyorsan dünyanın, ona göre gerçeklikler bulur, zahiri gerçeklerinle avunursun. Kendini bulmak istersin çoğu zaman. Başka insanların zihnindeki kendinle, kendi zihnindeki kendin ve bir de zihnindekinden farklı oluşmuş, sürüklenmiş kendin çıkar karşına. Yine şaşırırsın, ben hangisiyim sorusu fırıldar durur zihninde, cevabını bulamazsın, yine labirentlerde bulursun kendini, hangi kendini bulduğunu dahi bilmeden. Umutlarını hatırlamak istersin ara sıra, umutsuz kaldığın zamanlarda. Hiçbiri gelmez, inadına aklına, umutsuz kaldığını dehşetle bir daha fark edersin. Çabalamak boşuna bilirsin böyle anlarda, bildiğin işine gelmez, çabalar durursun sonuçsuzca. Yaşamın anlamlarına kafa yorarsın, hayatın güzelliklerinden dem vurursun kendi kendine, azıcık neşe bulmak istediğin zamanlarda. Güzellikleri görürsün ama hissedemediğinde kahrolursun, hissetmeden neşe olmaz ki der, söylenirsin. Yaşama katılmak istersin sıklıkla, ama her tarafta kahrolası labirentler varken, neresinden yürüyeceğini bilemezsin. Şaşkın, kararsız kah durur, kah öylesine yürürsün. Çıkmaz sokaklar, çıkar olmazlar bir türlü. Sen böyle böyle büyüyeceğine inanırsın, yaşamın bu kabil bir oluş olduğuna kanaat edersin sonunda. Başka da çaren yok galiba. Ama bir uyarı; böyle düşünenler asla büyümezler. Şimdi söyle, büyümek ister misin?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © pervin özbıçakçı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |