..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şahin bakışlı, ahu gözlü, şirin davranışlı ve tatlı sözlü idi. -Fuzuli, Leyla ve Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Selcan




30 Mayıs 2005
Ne Kadar Dost ve Arkadaşım?  
Ben de seni olduğun gibi sevdim ve kabul ettim...

Selcan


Sevgi, saygı, güven, hoşgörü, anlayış, özveri ve hassasiyet samimiyet ilişkilerde ki temel kavramları teşkil eder...


:BCBA:
Ne kadar dost ve arkadaşım?

Benim siyasi ve İslami olarak düşünce yapımı biliyorsun...
Beni olduğum gibi gördüğünü ve arkadaş olarak kabul ettiğini düşünmüştüm...
Çünkü; kimseden saklım gizlim olmadı, nasılsam öyleydim ve de öyle de davrandım...
Ben de seni olduğun gibi sevdim ve kabul ettim...


Bu güne kadar düşünce yapım ve yaşantı tarzım hiç sorun olmamıştı...

Birden nelerin değiştiğini anlayabilmiş değilim...

Uzun bir süredir kendi kendine bunu sorguladığını ve bir ikileme düştüğünü düşünüyorum...

*Fikir farklılıkları; sevgilere, ilişkilere, arkadaşlıklara büyük engel mi teşkil ediyor?

*Farklı görüşte ki insanlar birlik te olamazlar mı?

*Böyle durumlar da Sevgi bu kadar mı kifayetsiz kalmak da?

Durup bu güne kadar ki ilişkilerimi, arkadaşlıklarımı, dostluklarımı gözden geçiriyorum;

Her şeyden önce arkadaşlıkların, dostlukların temelini; ilişkiler de önem arzeden bir kaç kavram oluşturduğu muhakkak.
Ben bu kanaatkardayım...

Sevgi, saygı, güven, hoşgörü, anlayış, özveri ve hassasiyet samimiyet ilişkilerde ki temel kavramları teşkil eder...

Bu tür kavramlar yoksa veya eksikse öncelikle kendimizi ve ilişkilerimizi sorgulamalıyız...

Sosyal ve özel yaşantımız daki özel zevk, aktivite ve tercihlerimizi ilişkilerimiz de ön plana çıkararak diğer (menfaat,benlik gibi) kavramların önüne koyarak arkadaşlıklarımızı belirleyici unsur olarak görüyorsak, durup da kendimize ve karşımızdakilere karşı ne kadar samimi ve dürüstüz sorgulamalıyız...

Dost, arkadaş dediğim kişilere ve özellikle kendime karşı olan samimiyetimi ve dürüstlüğümü sorguluyorum...
Ne kadar dost ve arkadaşım?
Dostluğum da ve ya mevcut ilişkilerim de menfaat unsuru var mı?
Yoksa; her yönü ile, olduğu gibi kabul ederek mi dost-um...

Benim için önemli olan yönü nedir?

Kalbinin ve ruhunun güzelliği
Düşünce ve davranışların daki samimiyeti
Yürekten ve gerçekten hissettiği sevgisi
Tüm benliğiyle hissettiği güveni
Farklı fikir yapısına duyduğu saygısı
Yaşam tarzından dolayı gösterdiği hoşgörü ve anlayışı
Gerektiğin de hiç düşünmeden yaptığı özveri

Bunları daha da çoğaltmak mümkün...

Kendi kendime soruyor ve sorguluyorum:

*Bir elin 5 parmağı da birbirinden farklı değil mi?

*Bir ailenin tüm fertleri birbirinden farklı değil mi? Farklı özelliklere sahip değil mi?

*Bir arada yaşayan tüm insanlar birbirinden çok farklı değil mi?

*Aynı fikir, aynı dava sahibi insanlar da dahi farklılıklar yok mu?

*Küçük ve genetik benzerlikler dışın da kardeşler bile çoğu zaman
birbirinden farklı değil mi?

*İlişkilerin maddi ve çıkar boyutunu belirleyen en önemli unsurların başın da menfaat gelmez mi?

*Ve farklı fikir ve yaşam tarzına sahip olduğumuz dostumuza, arkadaşımıza karşı hassas olduğu meseleler de sert çıkışlar yaparak ne derece doğru ve samimi davranmış oluruz?

*Gerçek te böyle bir davranış; arkadaşımızın fikrinden, inancından, yaşam tarzından dolayı kınamak ve saygı duymamak değil mi?

*Ben her şeye rağmen; "Her bakım dan benim gibi düşünmediği, benim gibi yaşamadığı için arkadaşımı olduğu gibi kabul etmiyorum"

Böyle mi düşünmeli ve ilişkilerimi sorgulamalıyım?

*Veya kendimi her şeyden ve herkesten soyutlamalı, tüm ilişkilerimi sonsuza kadar dondurmalı, kendi iç dünyama mı çekilmeliyim?

Fıtratıma uysa ve mümkün olsa böyle yapardım...

05.05.2005


   



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnternet Arkadaşlığı...
İnsan Ömrünün Uzaması - Kısalması Mümkün Mü?
Sevgi ve Saygı Görmek İsteyen Sevgi ve Saygı Duymasını Bilme
Kan Vermenin Dayanılmaz Hafifliği...
Canım Arkadaşım... ) )

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Güneşe Dön Yüzünü Bak Alabildiğine... [Şiir]
Sen Geri Dönene Kadar [Şiir]
Ey Dost Nerdesin!? [Şiir]
Canım Annem! [Şiir]
Dost Sen Misin?! [Şiir]
Sakın Ağlama [Şiir]
Hiç Kolay Değildi Terkedip Gidişin... [Şiir]
Niyazım Rabbime, Çare Ondadır... [Şiir]
Mevlâm!.. [Şiir]
Ben ki Seni Gönülden Sevmiştim [Şiir]


Selcan kimdir?

Renkli bir kişiliğe sahip; güzele, iyiye sevdalı. . . . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Güzel yazanlar esin kaynağımdır...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Selcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.