..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > himmet durgut




25 Mayıs 2005
Ben İsmail... Kavruk Toprakların Çocuğu  
himmet durgut
Arzuhalim sanadır! Zemzemlerin anası gözlerini çevir. Islak bir nazarın düşsün denizleri çalınmış ülkemin topraklarına. Uzat bereketin fışkırdığı ellerini ; her yüreğinde çöl yarası taşıyan emsin parmaklarını...Zira sensizlikten kesildi bu yağmur. Göky


:CEEA:
Bir avuç toprak. Ellerim yanıyor. Bunaltan bir çöl gecesinin gözlerine sapladığım susuzluk; damarlarımı çekiyor, başım dönüyor, dizlerim titriyor..
Bilirsin,kavruk toprakların çocuğuyum ben. Suyla tanışıklığım azdır. Nefesim; sıcaktan alnı yanmış haritalara denk düşer... Eskilerin anlattığı ormanları, yemyeşil dağları, bayırları görmedim. Hiç ıslanmadım yağmurla sırılsıklam, çamurla oynamadım... Dedim ya kavruk toprakların çocuğuyum ben. Kum taneleri boşandı hep ellerimden. Ateş görmüş rüzgarlar yaladı saçlarımı. Bir bulut görsem o yana bu yana koşardım düşerdim, dizlerim kanardı da sessiz sessiz ağlardı annem; - İsmail'im derdi, yavrum İsmailim..
oysa adım İsmail değildi, çok sonraları anladım neden bana İsmail derdi annem.

Şimdi her ana bir Hacer'dir benim ülkemde. Zaman; susuzluğa dair ne varsa onları süpürür evlerin eşiğinden. Alır feryatları, yağmur türkülerini, hasret kuşlarını bilinmez bir yerlere götürür ..
Benim ülkemde her tepe bir umuttur; ıslaklığı saklar ardında. Soluklar koşturur durur kan ter içinde. Bu ülkenin çocukları hep suya dair oyunlar oynarlar; denizler, ırmaklar, çeşmeler olur küçücük hayal ülkelerinde. Analar, babalar su taşır dualarına çocuklarının oyunlarından. Seccadelerinin ıslaklığı belki de bundandır..
Kavruk toprakların çocuğuyum ben. Susuzluktan çatlayan dudaklarımı, hep ıslak şarkılar kanatırdı. Önceleriydi; uçsuz bucaksız sahralarda dört bir yandan gözlerimi seraba açar saatlerce bakar ve ağlardım da annem: - İsmail'im derdi,yavrum İsmail'im...ve hakikat parmaklarıyla gözlerimi kapatırdı. Bilmezdim önceleri, kimdi bu İsmail?Neden hep anaları ağlatırdı. Sonradan öğrendim ki İsmail; toprağın zemzemle emzirdiği çocuk. Rahman'ın merhametinin tecelligahı, bir masum ağıt, bir soluk... Her yağmur duasına belki de bundan, İsmaillerle çıkardı dedeler, zira; ismailler ağlarsa gökyüzü de gürler..
Kavruk toprakların çocuğuyum ben. Arzıma kuraklığı hangi sebeb çaldı? Engin denizler vardı içimde, gözümden ırmaklar çağlardı. Hasılı yüreğim denizdi suydu, oysa dışım yanardı. Besbelli içimizle dışımızın arasına bentler geren bir sebeb vardı. Ben bu sebeblerin mağduruyum aslında. Bu kadar zor muydu aşmak? Niyetten hale, hayaladen gerçeğe taşmak bu kadar zor muydu?
Kavruk toprakların çocuğuyum ben. Gittiği yere her adımında bereket serpen ihlasın ülkemden kovulduğu yolların en ortasına oturmuşum; başım eğik avuçlarımda. 'Ben İsmail'im diyorum ben İsmail...Zemzem içimde, zemzem damarlarımda. Susuzluğa bilenmiş tahammul bıçaklarını getirin, çalın boğazıma....Getirin ismailleri kurban edin. İçimizdeki denizler sebebleri yıksın yürüsün dışımıza. Bir ismail ölsün ki bin İsmail zemzemle doğsun, zemzemle büyüsün...'
Bana doğru koşuyor annem; kan ter içinde soluk soluğa. Boynu bükük halimi kaldırıyor yerden, uzanıyor avuçlarıma. Kana kana içiyor, sonra omuzlarımı öpüyor; haberim yok merhamet kuşları konmuş omuzlarıma... Kavruk toprakların çocuğuyum ben..
Arzuhalim sanadır! Zemzemlerin anası gözlerini çevir. Islak bir nazarın düşsün denizleri çalınmış ülkemin topraklarına. Uzat bereketin fışkırdığı ellerini ; her yüreğinde çöl yarası taşıyan emsin parmaklarını...Zira sensizlikten kesildi bu yağmur. Gökyüzü sensizlikten kaybetti bulutlarını...
Dili damağı kuruyan dualara yazmışım adını.. Hayalimden taşkın nehirler geçer, ben İsmail; kavruk toprakların çocuğu... Annemin adı Hacer....

.Eleştiriler & Yorumlar

:: harika...
Gönderen: pembe oltulu / Konya/Türkiye
12 Ekim 2007
Hepimiz zemzeme hasret ismailleriz. Çöl ortasında öyle zorki ulaşmak... Umudumuzu kaybetmeden beklemekteyiz.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kuşların Ölümü Sabahleyindir
Kendinin Gurbetinde

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yarına Kalırım [Şiir]
Nerdesin [Şiir]
Annem ve Ben [Şiir]
Yağmur Duası [Şiir]
Masal [Şiir]


himmet durgut kimdir?

kendinde olmanın ve kendine gelmenin gayretini veren birisi

Etkilendiği Yazarlar:
gazzali


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © himmet durgut, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.