"Çok söz hamal yüküdür." -Yunus Emre |
|
||||||||||
|
Şimdi gelelim saadete. Bu Portekez'in ne farkları var. Kuralları yok. Şehre girdiğiniz gibi kimse sizi uyarmıyor, aman çantanıza,sağınıza, solunuza dikkat edin diye. Sokakta ki dilenciyle yan yana oturun, garantisi benden sigaranız dışında hiç birşey istemiyorlar. Kimseyi bulamasanız bile bu sokak insanlarıyla en güzel vakitleri doldurabiliyorsunuz. Diğer Avrupa ülkelerin de gördüğünüz gibi de değiller. Hatta tertemiz giyiniyorlar. Para veriyorsunuz zar zor alıyorlar.İstedikleri, ceplerini dolduracak kadar sohbet ve ciğerlerini doyuracak kadar sigara. Sokakları bal dök bal yala.Çöp tenekesi her yerde yok fakat yerlerde de yok. Sanki arnavut kaldırımları özellikle tek tek cilalanmış gibi. Bir ülkenin insanları hep güler mi. Sanki ülkenin güneşi insanların ruhuna. bedenine işlemiş. Kıyafetleri de güneşle dans ediyor. Mesela Pizza Hut'a girdim siparişim yanlış geldi.Benim hatamdı yanlışlıkla domuz eti olan siparişi vermişim.Ama garsonları benden özür diledi peynirli pizzam önüme geldi ve yediğim kadarını ödedim.Sigara içmek için belirli yerlere kaçmıyorsun veya gizli olarak içmiyorsun. Çünkü Avrupa'nın birçok yerinde otel odan da bile içmenin parasal olarak cezası var.Portekiz'de sağlık, beden senin yasak yok. Yasak olmayan yerde sakıncalı hiç bir hareket yapmıyorsunuz. Ayrıca hiç kimseyle dil sorununuz yok. İngilizce hemen konuşuyorlar. Sadece ana dilimizi bilenler burda barınır gibi saçma milliyetçilik duyguları yok.Her türlü derdinizi anlatabilirsiniz.En güzel yanı okyanusun rahatlatıcı öğerinden yararlanabilirsiniz. Kısaca ben Portekiz'i sevdim.Kendi ülkemi daha çok seviyorum. Özellikle dokunulmamış güzelliklerini.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © pınar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |