Kötü insan korkuya itaat eder, iyi insan sevgiye. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Hani soruyordun ya: "Babam gibi mühendis olmak istiyorum ama; ya matematiği sevmiyorsam ne olacak?"diye. Yanlızca mühendislikte mi var matematik?. Yağan yağmurun matematiği yok mu sanıyor sun "Ümit". Rakamlara bakma sen.Onlar bir sistemi kavramak ya da bir yeni sistemi üretmenin aracıdırlar. Matematik,yaşamı ve evreni kavramanın rakamsal çabasıdır... * * * Boş bir sayfadır yaşam,doğduğunda... Güzel denklemler de kurarsın.Anlamsız işlemlerle de boğuşursun yaşamın boyunca... Saçma sapan matematiklerle, "bir yaşam yorgunu" olduğunu hissettiğin zaman,bilki : "Geç kalmış bir matematiğin,hüzünlü sonucudur o gün..." Matematiksiz bir şey söylesene sen bana... Hadi şu kulağındaki Walkman'i bir düşün...Dinlediğin müziğin kendi içinde matematiği olmasa,dinler miydin hiç yollar saatler boyu?... Matematiksiz ses,gürültü değil midir...Ne dersin?. "Matematiği bozuk sevdaların"çileli ürünleri değil mi"Arebesk ?..." Dünyada ki siyasi dengeleri matematiksiz mi sanıyorsun?. Kürtle,Türkün,müslümanla,hiristyanın,alevi ile sünni'nin laik'le,anti laik'in"anlamsız savaşın"da,ne yaman,ne amansız matematikler var,sen biliyor musun?... Şu önündeki çorbanın her kaşığını,bir önceki kaşığından daha pahalıya içiyorsun!...Hesaplat da bak babana. Sen çorbanı içerken bir takım görünmez rakamlar dolanıp değişiyor kaşığındaki çorbanın içinde... Ne matematik ama değil mi?... Çorbanda bile var... Bakma canım öyle,yüzüme!...Güneşte çok dolaşmadım, merak etme sen, aklım şapkam gibi başımda.. Hadi sen,her saniyesini daha pahalı içtiğin çorbanı kaşıkla ve beni dinle... Tanrı için,cömerttir derler... Cimrilik ise: Bir tuhaf,"bencil matematiğin"ismi...Anlasana... Paylaşmayı bilmelisin...Belki de insan olmanın ilk şartı bu. Ve...Bir gün... "Hücrelerindeki matematiğin"bir yerinde... Onunla karşılaşacaksın... Ne hesaplar dolacak rüyalarına...Dolular taşmayacak, boşlar dolmayacak. Kimi günler yaptığın hesaplarla ayakların yerden kesilecek.Kimi gün,dipsiz kuyularda,dünya kurulalı, Adem, Havva'nın elini usulca tuttu tutalı,bitip tükenmeyen ayrılma, kavuşma, kıskançlık,küsme,barışmanın,çok bilinme yenli denklemleri ve koordinat hesapları ortasında boğulacaksın. Dünyan altüst olacak ve de tüm filikalarına sarılıp,batıyorum sanacaksın... Korkma... Her şey düzelip,eskisi gibi olacak... Ama onu unutamıyacaksın... Ve ömrün boyunca,her aşk,her defasında sana yeniymiş gibi gelse de, aslında aynı değişmez denklemlerin koynunda, hep, onun, sadece onun tekrarını yaşayacaksın... * * * Velhasıl kelam... Ne kaldı geriye matematiksiz. Söylesene küçük dostum?... Artık,baba mesleğini mi seçersin, on' ulmaz, anlaşılmaz bir sanatçı olup,fırtınalar,rüzgarlar ortasın da, dalgalı sahillere yazılar yazıp, resimler mi çizmek istersin?..İşte onu bilemem. Bunun matematiğini bilmeyi ise çok isterdim. "Var" olmanı dilerim yanlızca...Bu çok önemli. Bir tatil dostluğunun, küçük bir anısı olarak sunmak istedim,sana bu yazıyı... Güzel matematiklerin olsun... Güzel matematikler dilerim sana,yaşamın boyunca...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |